Hond poept te veel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Hond poept te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:33

Oh okee, dan weet ik ook niet waar het aan ligt.

Misschien toch ander voer proberen?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:02

Een pup eet in verhouding tot zijn lichaamsgewicht veel meer dan een volwassen hond en daarom is het logisch dat hij ook meer afvalstoffen te lozen heeft dan een volwassen hond.
Wel is het natuurlijk zo dat het ene voer beter wordt opgenomen dan het andere waardoor de hond op het ene voer minder ontlasting produceert dan op het andere. Over het algemeen produceren honden op goedkope brokken meer ontlasting dan op duurdere, maar als je echt weinig ontlasting wilt zien dan is versvlees (of barf) de beste optie. Zo had ik hier van de week een maltezer die een hoop draaide waar mijn versgevoerde bouviers drie dagen voor nodig zouden hebben. Haha!

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:08

beste TS ik vroeg me ook het volgende af, vind je het heel vervelend dat hij 4x per dag poept, heb je er last van en is het een 'probleem' wat je wilt oplossen? Dan kun je idd gaan experimenteren met verschillende soorten brokken. De vraag is of dat je hond dan misschien kieskeurig wordt in zijn smaak voor brokken.. Of is het meer dat je je zorgen maakt en wilt weten of je hond in orde is... als dit het geval is heeft de dierenarts toch eigenlijk al verteld dat alles in orde is? Groetjes M

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 14:56

Hoi,

Ik vind het zelf geen probleem dat hij 4 x per dag poept, ik heb de instelling: "Als je moet, dan moet je Tong uitsteken"

Maar er werd dus op een ander forum gezegd dat het niet goed is voor een hond om zo "vaak" te poepen omdat ie dan zijn voeding niet goed op zou nemen...

Eigenlijk maak ik me dus gewoon druk om wat andere mensen om mijn hond zeggen terwijl ikzelf niet denk dat het slecht met hem gaat, mijn inziens gaat het juist hartstikke goed met hem Haha!

Groetjes,
Sabrina en Sky
Afbeelding

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:12

Ok ik vroeg het me zo af Lachen Als ik gek ben op een dier ben ik er ook sneller bezorgd over, gewoon omdat je graag het beste voor ze wilt enzo zeker als ze jong zijn. We hebben thuis 2 pony's, een paard, 3 katten(binnenkort weer een nestje), kippen, een geit, een hond, (en de 3 slangen van mn broertje) Dus ook heel wat om je zo af en toe flink zorgen om te maken.. Lachen Op een gegeven moment ken je je beestjes steeds beter en weet je wanneer ze zich wat minder voelen en tot die tijd moet je het met alle adviezen van buitenaf doen. Heel veel plezier van elkaar in ieder geval.Groetjes M