Houd een reu en een loopse teef.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Houd een reu en een loopse teef.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 03:27

Toverbal schreef:
Wij hebben precies hetzelfde gehad.
Wij hadden toen twee reuen en een teef.

De prik om de eitjes weg te spuiten is schadelijker dan een wat te jonge hond puppies te laten krijgen. Ze is immers loops, dus klaar voor puppies.
Het was wel niet de bedoeling maar ik denk dat je teef het wel aan kan.

Onze teef was 1,5 jaar toen het gebeurde, ze was voor de eerste keer loops, best laat eigenlijk.
De geboorte ging redelijk goed, alleen vier dooie puppies en drie levende, maar de oorzaak van de dooie puppies kan van alles zijn, hoeft niet te betekenen dat de teef nog redelijk jong was.

In ieder geval succes!

wat een Bull oliebol, ik heb hier een teef die was met 7 mnd voor het eerst loops, had ik ook gewoon een nest uit kunnen trekken ? Rolleyes

tegenwoordig zijn de risico's van het spuiten echt te verwaarlozen, tuurlijk zijn ze er wel, maar goed, wat dacht je van een bevalling? de risico's die daarbij zijn en er zijn genoeg teven die een baarmoeder ontsteking krijgen na de bevalling.

IK zou er iig nooit voor gekozen hebben, om een hond van een jaar pups te laten krijgen.

jammer dat je er toch voor kiest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:11

We hebben dit besloten in overleg met de dierenarts, en ben niet over 1 nacht ijs gegaan. Het is inderdaad niet de ideale situatie en ik ben er ook alles behalve blij mee, maar moet nu doen wat goed is voor m'n gevoel. Ook ik heb nog gevraagd naar de leeftijd van mijn teefje en volgens de dierenarts kan het wat dat betreft niet heel veel kwaad....ik zat er namelijk ook ontzettend over in....mijn teefje is in december 2005 geboren en is nu bijna 16 maanden......

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:45

nou gefeliciteerd dan maar he Haha!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:49

@Baroen ik zeg niet dat je een loopse teef die voor het eerst loops is meteen, maar moet laten dekken!!
Bij ons was het een foutje en ik heb er voor gekozen om de pups te laten komen van plaats weg spuiten en dat op advies van de DA.
Gelukkig is iedereen vrij om zijn eigen keuze te maken.