Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LimaGentle schreef:heb 2 bullterriers
krijg vaak te horen.. aaaah een pitbull.. terwijl ook pitbulls net zoals bullies erg lief zijn juist
of als ik buiten loop van die kinderen die zeggen: kijk mam die hond lijkt wel op een varkentje
laatst stond een chinees meisje bij mijn hondjes.. zegt ze: hun hebben spleetoogjes, net als ikdat was echt schattig
traan_beauty schreef:Wij thuis hebben een Akita (japanse jachthond)..
Hij ziet er érg gevaarlijk uit voor sommige mensen, vooral met zijn halti (speciale hoofdband, in plaats van een halsband, vanwege haar brede, vettige nek).
Mijn vriendinnen waren eerst als de doods voor haar maar hebben een jaar geleden ondekt dat het enige dat die hond doet is likken
Het is vooral zo dat als je bijv. een rotweiler hebt dat ze meestal wat eerder agressief zijn dan bijv. een labrader.. Maar als je ervaren bent en hem heel goed opvoed krijg je de meest scháttige dieren die er bestaanDe opvoeding is dus zeker heel belangrijk bij dit soort rassen, moet ik zeggen..
Je hoort zoveel van die verhalen.. Vind het soms toch echt heel overdreven.. Of zo'n kleine jack russel altijd zo'n schatje is.. Nou! Heb er al 2 in m'n benen gehad!Kleine rothondjes..
deschels schreef:mijn hond is ook echt gevaarlijk, groot, agressief en eet kleine hondjes op voor de lunch.... hi hi
mensen met kleine hondjes lopen om voor mijn hond, terwijl als zo'n klein ding keft rent ie hard weg, want hij moet er niks van hebben ....hij ziet er stoer uit maar in het echt is het een schaap...
LadyElmira schreef:Ik heb dit erg vaak als ik buiten loop met mijn hond.
Het gaat om een engelse staffordshire bullterier. Het is een teefje van 7 jaar, heeft nog geen enkele keer een vlieg kwaad gedaan en ze loopt dan ook lekker los te banjeren als we uit wandelen gaan. Heb het al heel vaak gehad dat er dan mensen langs komen met hun eigen hondje ( die meestal veel kleiner is dan die van mij ) en dan hun hondje bij hun roepen en met een boog van 100 meter om mijn hond heen lopen. Mijn hond ziet het hondje niet eens staan en snuffelt vrolijk verder, terwijl het kleine schoothondje van het andere mens begint met blaffen en grommen. Mijn hond heeft echt nog nooit wat gedaan. Zelfs als er een grote hond voorbij komt ( daar is ze bang voor ) is zij degene die met d'r staart tussen haar benen gaat zitten bibberen, terwijl laberadors niets doen hoor! Normaliter hebben bange honden de neiging om te vechten, die van mij weet niet eens wat het is. Vind het heel jammer dat er veel mensen zijn die zo over deze honden denken, het is een hele vriendelijke hond die van bankliggen houd en veeeel eten. Net zoals alle andere honden. Dat haar voorouders nu een reputatie hebben wilt echt niet zeggen dat ze nu nog zo zijn, we leven immers niet meer in de tijd dat ze vals gemaakt worden voor het vechten ( jammer genoeg vinden sommige mensen dit alsnog leuk om te doen). Ik ben trots op mijn hondje, die toen met haar grommende malthezer-vriend niet eens een kikje gaf!
dees_daan schreef:LadyElmira schreef:Ik heb dit erg vaak als ik buiten loop met mijn hond.
Het gaat om een engelse staffordshire bullterier. Het is een teefje van 7 jaar, heeft nog geen enkele keer een vlieg kwaad gedaan en ze loopt dan ook lekker los te banjeren als we uit wandelen gaan. Heb het al heel vaak gehad dat er dan mensen langs komen met hun eigen hondje ( die meestal veel kleiner is dan die van mij ) en dan hun hondje bij hun roepen en met een boog van 100 meter om mijn hond heen lopen. Mijn hond ziet het hondje niet eens staan en snuffelt vrolijk verder, terwijl het kleine schoothondje van het andere mens begint met blaffen en grommen. Mijn hond heeft echt nog nooit wat gedaan. Zelfs als er een grote hond voorbij komt ( daar is ze bang voor ) is zij degene die met d'r staart tussen haar benen gaat zitten bibberen, terwijl laberadors niets doen hoor! Normaliter hebben bange honden de neiging om te vechten, die van mij weet niet eens wat het is. Vind het heel jammer dat er veel mensen zijn die zo over deze honden denken, het is een hele vriendelijke hond die van bankliggen houd en veeeel eten. Net zoals alle andere honden. Dat haar voorouders nu een reputatie hebben wilt echt niet zeggen dat ze nu nog zo zijn, we leven immers niet meer in de tijd dat ze vals gemaakt worden voor het vechten ( jammer genoeg vinden sommige mensen dit alsnog leuk om te doen). Ik ben trots op mijn hondje, die toen met haar grommende malthezer-vriend niet eens een kikje gaf!
ik zou haar de hele tijd los laten lopen, andere mensen zijn er bang voor, klopt, maar dan kan je je hondje toch vast doen als er veel andere honden zijn? ik doe mijn hond, als er andere mensen langs komen altijd vast.