Vooroordelen over honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Re: Vooroordelen over honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:51

Och idd, de Gentle Leader, kreeg ik ook te horen, bijt ie? De hond hijde en had de bek wijd open hihi

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:58

wij hebben drie jack russells zie profiel ,

vooroordelen zijn :
*ADHD hondjes valt mee we hebben er een tussen zitten ja maar die is net 1
*Kunnen gemeen een andere hond bijten (mijn max de dekreu is gegrepen door een rotweiler , heeft daar angst aan over gehouden en loopt nu voor iedere hond die groot is weg )
* zijn k*tkeffertjes uhm nou nee hoor heb er geen last van
*ach er zijn zoveel vooroordelen toen ik zei ik neem een jack russell zei iedere a niet doen dat zijn ADHD hondjes veel te druk enz ,
nu heb ik er drie zo goed bevallen ze me hihi

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:44

Wij horen het ook vaak zat ovver onze honden, als we ergens lopen en er loopt een moeder met kind ofzo, *onze honden zijn altijd aangelijnd* dan wil dat kindje ze aaien en zegt de moeder, nee doe maar niet, diehonden zijn niet te vertrouwen en levensgevaarlijk.

*onze honden zijn echte goedzakken*
Vaak als mensen horen wat voor hond je hebt zeggen ze, ow die zijn toch zo aggresief, die bijten toch alleen maar??

Nou dat doen ze dus niet..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:46

heb 2 bullterriers Haha!
krijg vaak te horen.. aaaah een pitbull.. terwijl ook pitbulls net zoals bullies erg lief zijn juist

of als ik buiten loop van die kinderen die zeggen: kijk mam die hond lijkt wel op een varkentje Tong uitsteken

laatst stond een chinees meisje bij mijn hondjes.. zegt ze: hun hebben spleetoogjes, net als ik Haha! dat was echt schattig Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 22:22

LimaGentle schreef:
heb 2 bullterriers Haha!
krijg vaak te horen.. aaaah een pitbull.. terwijl ook pitbulls net zoals bullies erg lief zijn juist

of als ik buiten loop van die kinderen die zeggen: kijk mam die hond lijkt wel op een varkentje Tong uitsteken

laatst stond een chinees meisje bij mijn hondjes.. zegt ze: hun hebben spleetoogjes, net als ik Haha! dat was echt schattig Haha!

wat lief!

Leuke ava trouwens!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:39

Bassethound;
hahahahahahahahahahahahahahah
wat is dat voor beest
deze doet nooit iets zeker...

Nou je moet eens weten.. Ik heb een stef en die zien ze niet eens, alleen die Bas valt op..Alleen is die Bas iets minder lief dan de Stef.. kort om ik word door iedereen uitgelachen..

Owja... hotdog... dat zeggen ze ook veel tegen hem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:44

stafford: agressief, bijt alles en iedereen, niet op te voeden, en daar moet je met een grote boog omheen lopen.. en heel hard schreeuwen dat ''die'' hond er weer is..
nou ja, meet Chica:
viewtopic.php?f=177&t=746364&hilit=

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:47

Wij hebben twee Boxer's.

Mensen denken dat ze altijd kwijlen (ja indien je ze vaak te eten geeft als je zelf wat eet wel ja)
Sommige vinden het akelige honden, waarom geen idee. Collega van zou haar kindjes er niet bij in de buurt laten. Terwijl ze juist helemaal gek op kinderen zijn, hooguit wat lomp uit de hoek komen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:48

*Kijk een border collie......die luisteren altijd zo goed*

ROFL ROFL

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:52

bij mijneigenhonden eigenlijk nooit (of bijna nooit) vooroordelen
Het zijn een golden retriever en een berner senner
Maar bij de bull mastiff van mijn zusje vaak wel...
Terwijl het een schat van een hond is , alleen wat groot en lomp , is bijna iedereen in het begin bang van hem of pakken gauw hun eigen hond vast

Ik ben lid van een ander forum en daar zouden we gaan wandelen met de honden Het was bij mijn zusje in haar woonplaats in het bos.

Dus ik vraag heel netjes of ze mee mocht
Eerst iedereen ja hoor

tot ze hoorden wat voor hond ze had..
Toen kwamen de bedenkingen en mocht ze dus uiteindelijk niet mee.
Maar op de wandeling zelf waren de honden van diegene die het meest erop tegen : de honden die andere honden lastig vielen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:54

Wij thuis hebben een Akita (japanse jachthond)..
Hij ziet er érg gevaarlijk uit voor sommige mensen, vooral met zijn halti (speciale hoofdband, in plaats van een halsband, vanwege haar brede, vettige nek).

Mijn vriendinnen waren eerst als de doods voor haar maar hebben een jaar geleden ondekt dat het enige dat die hond doet is likken Clown

Het is vooral zo dat als je bijv. een rotweiler hebt dat ze meestal wat eerder agressief zijn dan bijv. een labrader.. Maar als je ervaren bent en hem heel goed opvoed krijg je de meest scháttige dieren die er bestaan Lachen De opvoeding is dus zeker heel belangrijk bij dit soort rassen, moet ik zeggen..

Je hoort zoveel van die verhalen.. Vind het soms toch echt heel overdreven.. Of zo'n kleine jack russel altijd zo'n schatje is.. Nou! Heb er al 2 in m'n benen gehad! Clown Kleine rothondjes..

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:56

Och, onze Cocker ziet er een héél liefdevol hondje uit, totdat het iets op "zijn" domein ziet. Zo'n Aso...
De Labrador Retriever is gwn zoals ie zou moeten zijn Haha!
Ons straathondje wordt ook wel eens schorum genoemd, wat ik echt niet vind kunnen...

Onze oude bull terriers werd met een grote boog omheen gelopen nochtans dat ik als klein meisje altijd mijn ijsje samen met Tara en Uskie opat, samen in de zetel sliepen, en ik zo met hen kon wandelen zonder omver getrokken te worden Lovers
Wat mis ik mijn twee kanjers!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:57

Ik heb een ehm.. ahum.. dwergpoedel. En nog nooit iemand gesproken die er géén vooroordeel over heeft Haha! (overigens blijken bij dit hondje de meeste vooroordelen ook nog eens te kloppen, hihi.. eigenwijs, eigenwijs en nog eens.. )
Verder ook een labrador-mix en een Schotse Collie. Van de laatste vergeten veel mensen nog wel eens dat hij (mede vanwege zijn blindheid) lang niet altijd even aaibaar is als Lassie.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:57

ik krijg soms wel eens te horen dat mijn hond vals zou zijn
nou niet dus..
het is een labrador en doet geen vlieg kwaad...ze geeft alleen maar kusjes aan mensen...en ja ze is enthousiast als ze je ziet.
dat schrikt blijkbaar af..
maar goed..die mensen moeten t zelf maar weten! voor mij is ze de liefste van de wereld!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:58

traan_beauty schreef:
Wij thuis hebben een Akita (japanse jachthond)..
Hij ziet er érg gevaarlijk uit voor sommige mensen, vooral met zijn halti (speciale hoofdband, in plaats van een halsband, vanwege haar brede, vettige nek).

Mijn vriendinnen waren eerst als de doods voor haar maar hebben een jaar geleden ondekt dat het enige dat die hond doet is likken Clown

Het is vooral zo dat als je bijv. een rotweiler hebt dat ze meestal wat eerder agressief zijn dan bijv. een labrader.. Maar als je ervaren bent en hem heel goed opvoed krijg je de meest scháttige dieren die er bestaan Lachen De opvoeding is dus zeker heel belangrijk bij dit soort rassen, moet ik zeggen..

Je hoort zoveel van die verhalen.. Vind het soms toch echt heel overdreven.. Of zo'n kleine jack russel altijd zo'n schatje is.. Nou! Heb er al 2 in m'n benen gehad! Clown Kleine rothondjes..

Ben benieuwd hoe dat er uit ziet? Lachen
Heb je toevallig een foto?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:29

Ik zal dadelijk even een foto uploaden van haar Lachen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:34

Ik heb een Boerboel en dat schijnt een link, mensen-en-honden-vretend monster te zijn. Ook kwijlt ze de hele tent onder, is ze enorm waaks en kan ze erg goed vechten ROFL

.......NOT.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:36

kijk eens op mijn link die ik net gaf, als je de halty bedoeld Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:40

mijn hond is ook echt gevaarlijk, groot, agressief en eet kleine hondjes op voor de lunch.... hi hi

mensen met kleine hondjes lopen om voor mijn hond, terwijl als zo'n klein ding keft rent ie hard weg, want hij moet er niks van hebben ....hij ziet er stoer uit maar in het echt is het een schaap...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:42

kooiker willen mensen vaak niet om dat ze vel verharen (dat klopt ook wel) en ze zijn vrij éénkennig. ik vind dat ook wel lekker en verder zijn ze heel leergierig en een echte knuffel

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:42

Ik heb dit erg vaak als ik buiten loop met mijn hond.

Het gaat om een engelse staffordshire bullterier. Het is een teefje van 7 jaar, heeft nog geen enkele keer een vlieg kwaad gedaan en ze loopt dan ook lekker los te banjeren als we uit wandelen gaan. Heb het al heel vaak gehad dat er dan mensen langs komen met hun eigen hondje ( die meestal veel kleiner is dan die van mij ) en dan hun hondje bij hun roepen en met een boog van 100 meter om mijn hond heen lopen. Mijn hond ziet het hondje niet eens staan en snuffelt vrolijk verder, terwijl het kleine schoothondje van het andere mens begint met blaffen en grommen. Mijn hond heeft echt nog nooit wat gedaan. Zelfs als er een grote hond voorbij komt ( daar is ze bang voor ) is zij degene die met d'r staart tussen haar benen gaat zitten bibberen, terwijl laberadors niets doen hoor! Normaliter hebben bange honden de neiging om te vechten, die van mij weet niet eens wat het is. Vind het heel jammer dat er veel mensen zijn die zo over deze honden denken, het is een hele vriendelijke hond die van bankliggen houd en veeeel eten. Net zoals alle andere honden. Dat haar voorouders nu een reputatie hebben wilt echt niet zeggen dat ze nu nog zo zijn, we leven immers niet meer in de tijd dat ze vals gemaakt worden voor het vechten ( jammer genoeg vinden sommige mensen dit alsnog leuk om te doen). Ik ben trots op mijn hondje, die toen met haar grommende malthezer-vriend niet eens een kikje gaf!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:44

deschels schreef:
mijn hond is ook echt gevaarlijk, groot, agressief en eet kleine hondjes op voor de lunch.... hi hi

mensen met kleine hondjes lopen om voor mijn hond, terwijl als zo'n klein ding keft rent ie hard weg, want hij moet er niks van hebben ....hij ziet er stoer uit maar in het echt is het een schaap...

Ja ik heb laatst 3 Jack Frutsels van Isa af moeten trekken, die hingen echt agressief in dr, er zaten overal gaatjes in haar. En die eigenaren deden er niks aan, vonden het wel grappig geloof ik. Hadden ze nog mazzel dat Isa zo'n sukkel is, 1x bijten en het is exit Jacky....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:56

LadyElmira schreef:

Het gaat om een engelse staffordshire bullterier. Het is een teefje van 7 jaar, heeft nog geen enkele keer een vlieg kwaad gedaan en ze loopt dan ook lekker los te banjeren als we uit wandelen gaan. Heb het al heel vaak gehad dat er dan mensen langs komen met hun eigen hondje ( die meestal veel kleiner is dan die van mij ) en dan hun hondje bij hun roepen en met een boog van 100 meter om mijn hond heen lopen. Mijn hond ziet het hondje niet eens staan en snuffelt vrolijk verder, terwijl het kleine schoothondje van het andere mens begint met blaffen en grommen. Mijn hond heeft echt nog nooit wat gedaan. Zelfs als er een grote hond voorbij komt ( daar is ze bang voor ) is zij degene die met d'r staart tussen haar benen gaat zitten bibberen, terwijl laberadors niets doen hoor! Normaliter hebben bange honden de neiging om te vechten, die van mij weet niet eens wat het is. Vind het heel jammer dat er veel mensen zijn die zo over deze honden denken, het is een hele vriendelijke hond die van bankliggen houd en veeeel eten. Net zoals alle andere honden. Dat haar voorouders nu een reputatie hebben wilt echt niet zeggen dat ze nu nog zo zijn, we leven immers niet meer in de tijd dat ze vals gemaakt worden voor het vechten ( jammer genoeg vinden sommige mensen dit alsnog leuk om te doen). Ik ben trots op mijn hondje, die toen met haar grommende malthezer-vriend niet eens een kikje gaf!

ik zou haar de hele tijd los laten lopen, andere mensen zijn er bang voor, klopt, maar dan kan je je hondje toch vast doen als er veel andere honden zijn? ik doe mijn hond, als er andere mensen langs komen altijd vast.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:59

dees_daan schreef:
LadyElmira schreef:

ik zou haar de hele tijd los laten lopen, andere mensen zijn er bang voor, klopt, maar dan kan je je hondje toch vast doen als er veel andere honden zijn? ik doe mijn hond, als er andere mensen langs komen altijd vast.

Ik doe die van mij ook vast als ik in de verte een hond onze kant op zie komen. Niet omdat ik bang bent dat mijn hond wat doet, maar omdat hun dan makkelijker om ons heen kunnen. Als ze gepasseerd zijn gaat ze weer lekker los!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:11

Hier een foto van onze Akita Lachen Niet de duidelijkste foto, maar kon even geen andere vinden.. (Het is de donkerbruine, btw)

Afbeelding

Wat is ze éng he!! Ze is nu btw aan het luchen... Whoosh!