Boris94 schreef:Een konijn kan je op elke leeftijd koppelen, ik ken een konijn dat 9 jaar alleen heeft gezeten en heel blij was met zijn maatje. Je kan niet zomaar 2 konijnen bij elkaar zetten, want het konijn dat er als eerste zat gaat zijn plekje verdedigen. Dus je hoort dat eerst op neutraal terrein te doen en dan een gecastreerde ram met een voedster. En denk niet een konijn dat al zo lang alleen zit is zonder maatje veel gelukkiger, want dat is helemaal niet waar. Kijk naar paarden dat zijn ook groepsdieren die zijn ook veel gelukkiger met een maatje dan alleen. Mijn konijn is er alleen maar leuker van geworden toen zijn vriendin er bij kwam. Graven doen ze hier ook nog gewoon, maar dat is gewoon natuurlijk gedrag. Heeft ze wel speelgoed trouwens, want vaak wordt vergeten dat konijnen graag spelen. Met kartonnen dozen, plastic flesjes die ze om kunnen gooien of een oude krant. En een zandbak (gewoon een bak met wat zand erin) is meestal favoriet omdat ze daar in kunnen rollen en graven. Ik hoop dat je niet alle tips in de wind slaat want je konijn heeft ook recht op een fijn leven toch!!
Het is echt belangrijk om ze te enten hoor, myxomatose wordt overgedragen door vliegen dus dat is moeilijk anders te bestrijden.
Ja ik weet dat enten belangrijk is maar ben zo bang dat ze van het enten nu als nog ziek wordt.
Een maatje wordt echt niets want ik wil het risico niet lopen dat ik drek 2 aparte konijnen heb en er is geen ruimte in de tuin en geld voor groot hok voor hun 2 helaas.
Ze heeft idd leuke dingen om mee te spelen zoals doosjes een houten huisje waar ze in en op zit en de deksel er uit trekt.
Een balletje met snoepjes er in die ze er uit moet doen e.t.c
Het is iets van de laatste tijd wat nu eigenlijk al bijna over is dus ik geen probleem meer in zie.
En ja het liefst heb ik haar ook samen maar dat gaat dus niet ..