welk ras is het hondje uit de Voltaren reclame ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: welk ras is het hondje uit de Voltaren reclame ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:45

ja ik dacht ook net een mini briard

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:32

Effy schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Lk4XyO9xMOE

Uit dit filmpje? Lijkt wel een soort schapendoes. Maar kan net zo goed een kruising van het een of ander zijn.

Ja, dat filmpje, maar dit is een korte versie. Hij komt best redelijk vaak op tv en dan zie je de hond wat langer ! Kan inderdaad een kruising zijn, maar zo'n type hond ben ik inderdaad naar op zoek.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:33

Mistic schreef:
Ik heb geen idee welk ras het is. Ik heb wel kunnen vinden dat de hond gecast is door Animaux. Misschien kan je de hond hiertussen vinden. Animaux dierencasting

Daar had ik al een mailtje naar gestuurd, maar geen antwoord op gekregen !

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:36

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:36

kekaro schreef:
cavalier king charles spaniel, hebben wij ook gehad !
superrrrrrhondjes !
echt geweldig, ze was speels maar lag ook vaak genoeg lekker te slapen.
ontzettend lief voor de kids echt geweldig.

cocker spaniel vind ik tegenwoordig ook helemaal het einde Haha!
op mijn nieuwe stal hebben ze er 3 en ze zijn alledrie zo leuk!
enthousiast en kunnen lekker spelen !

Over een Cocker Spaniel hebben we ook lopen denken (de Engelse) tot ik las dat je ze niet kunt laten steriliseren of castreren omdat (als één van de weinige hondenrassen) de haarstruktuur dan veranderd en ze dan een korte krullerige vacht krijgen die moeilijk te verzorgen is. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar heb het wel van verschillende fokkers meegekregen !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:44

imaudy schreef:
Ik denk dat het een kruising is of eventueel een hond van dit ras: http://www.gosdatura.nl/

Die is het vrijwel zeker volgens mij !! Ga ik ook eens naar kijken (alhoewel dit een hond is met jachtinstinkt en nogal waaks volgens de informatie). Ik wil graag een hond die ook goed bij paarden kan (die staan hier rondom, dus daar kan ik niet omheen Haha! )

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:49

ow dat wist ik ook niet van die cockers !
gelukkig dat je daar achter bent gekomen Lachen
de van die link ziet er ook leuk uit maar honden waar al bij staat dat het jachtinstinct zo groot is..hmmm Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:05

Netje schreef:
imaudy schreef:
Ik denk dat het een kruising is of eventueel een hond van dit ras: http://www.gosdatura.nl/

Die is het vrijwel zeker volgens mij !! Ga ik ook eens naar kijken (alhoewel dit een hond is met jachtinstinkt en nogal waaks volgens de informatie). Ik wil graag een hond die ook goed bij paarden kan (die staan hier rondom, dus daar kan ik niet omheen Haha! )

Ik heb even voor je gekeken, er worden 18 van die honden verwacht op de hondententoonstelling in Leiden a.s. zaterdag. Kan je het de eigenaren zelf vragen Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:29

Dat is wel een goed plan Haha! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:27

[LZP] > [BB]

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:36

Geen idee watvoor ras het is.
Zelf heb ik o.a. een kruising tussen een whippet en border collie lopen, die voldoet ook aan al je eisen. Het is een supervrolijk hondje, hardstikke lief, slim, handzaam en ze kan ook zichzelf vermaken.
Naar zo'n soort kruising zou je ook uit kunnen kijken. Met de noot natuurlijk dat whippets een grote kans hebben niet goed los te kunnen omdat ze vergeten dat ze nog oortjes hebben als ze ergens iets zien. De mijne heeft gelukkig toch nog de bravigheid van een border, dus luistert alsnog super.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 23:35

Een kruising kan inderdaad ook, maar dan is het vaak lastig om te weten wat eruit komt (als puppy is dat moeilijk in te schatten) en bovendien weet je nooit welk karakter overheerst.

Ik zit nog steeds in dubio, omdat er 5 dagen in de week altijd iemand is, maar 2 dagen van half 8 's morgens tot 4 uur 's middags niet... En dat vind ik zelf erg lang voor een hond om alleen thuis te blijven, zeker als ze klein zijn (maar in het begin zou ik ervoor zorgen dat er altijd iemand was). Met onze vorige hond was dat niet zo'n probleem, omdat hij al oud was en hij het liefst buiten was en hij in de schuur zijn mand had staan en dan zelf kon bepalen wanneer hij naar buiten ging (we hebben een groot omheind weiland achter het huis) als wij er niet waren. Maar met een nieuwe hond is dat natuurlijk een heel ander verhaal....

Nou ja, eerst maar eens kijken welk ras of kruising en daarna gaan we nog eens heel goed nadenken wat we doen. Een hond neem je voor het leven, dus dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn !

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:42

misschien 2 hondjes ? hihi zit je misschien ook niet op te wachten maar als je er af en toe niet bent dan is het voor de beestjes wel fijn Lachen lekker buiten door dat weiland rennen, klinkt mij goed in de oren hahaha

of voor die 2 dagen zo'n dog run bespreken, dat op de helft van de tijd dat er niemand is de dog run je hond uitlaat daar zijn ze meestal een lekkere lange tijd mee bezig dus dan moet het imo wel lukken.

succes met de beslissing! ben benieuwd
ben trouwens ook nog steeds benieuwd naar het daadwerkelijke ras van die reclamehond Haha! hoopp dat je een mailtje terugkrijgt van ze Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:39

maar vooral geen 2 pups tegelijk nemen Knipoog.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:59

hahahaha nee geen 2 pups, das weer niet zo'n goed idee
hoewel het kan natuurlijk wel als je er wel genoeg tijd voor hebt Lachen das ook wel leuk voor ze
wij hebben vroeger een broertje en zusje gehad was superleuk! maar mijn mams was altijd thuis Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:24

ik heb zelf het broertje en mijn ouders hebben het zusje maar het is toch wel fijn als ze allebei een eigen (rust)huis hebben hoor, ze spelen maar aan!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:51

schotse collie.
(moet je niet zo'n uit de kluit gewassen 1 hebben die wij hadden).
maar die zijn lief!!! heel erg lief!!
maar ja, zit je wel met lang haar, maar als dat het enige is Knipoog
sociaal, bij ,mijn weten geen weglopers (al heeft die van ons dat wel 1 x gedaan in een vreemd dorp Knipoog)
tja, als ik weer een hond mag, is het weer een schotse collie Knipoog

succes met je zoektocht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:11

kekaro schreef:
misschien 2 hondjes ? hihi zit je misschien ook niet op te wachten maar als je er af en toe niet bent dan is het voor de beestjes wel fijn Lachen lekker buiten door dat weiland rennen, klinkt mij goed in de oren hahaha

of voor die 2 dagen zo'n dog run bespreken, dat op de helft van de tijd dat er niemand is de dog run je hond uitlaat daar zijn ze meestal een lekkere lange tijd mee bezig dus dan moet het imo wel lukken.

succes met de beslissing! ben benieuwd
ben trouwens ook nog steeds benieuwd naar het daadwerkelijke ras van die reclamehond Haha! hoopp dat je een mailtje terugkrijgt van ze Ja

klopt kekaro,2 honden vind ik ook fijner Ja ,merk dat de russel minder zeurderig is nu [***] erbij is gekomen,ze vraagt nu aandacht bij hem (russel wil 24/7 aandacht)
ook met uitlaten is ze vrolijker en ze spelen best veel samen,ze voed hem ook op Haha!

Dog run is ook een hele goed optie....
ik heb nu ook een betaalde oppas voor mijn honden gevonden voor als de andere 2 oppassers niet kunnen Clown
en dat is alleen voor zo af en toe Knipoog

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:13

Wij hebben een engelse cocker spaniel Lachen en het klopt inderdaad dat hun vachtstruktuur verandert als je ze laat castreren. Maar waarom castreren? Wanneer er geen medische redens zijn (baarmoederontsteking, tumor, etc.) is het ook niet nodig om je hond te laten castreren (tenzij je natuurlijk een teefje en een reu hebt, dan wordt het wat lastiger maar ook dat kan ook wel zonder castratie ...).
Wij hebben een Cocker Spaniel, echt een geweldige hond! Lekker eigenwijs af en toe, maar zooo lief! Je kan serieus alles met hem en hij komt ook heel graag bij je liggen (dat verschilt natuurlijk ook per hond!). Ze kunnen ook goed luisteren wanneer je op cursus gaat.
En, ze zijn niet zo groot, wat ook een voordeel is!
Gr.
Naatje

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:38

Castreren hoeft niet persé, maar steriliseren wellicht wel. Er zijn veel mensen met honden op stal en het is ook zielig om een teefje aldoor binnen te houden als ze loops is. Vooralsnog denk ik aan een teefje, dus vandaar mijn twijfel.... In eerste instantie had ik de keuze nl. al gemaakt voor een Cocker Spaniel, maar inmiddels vind ik de spaanse waterhond of die andere spaanse hond (waarvan ik de naam niet kan onthouden) ook erg leuk. We gaan ons gewoon verder oriënteren en niks overhaast beslissen Haha!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:08

Misschien is een Border Collie wel iets voor jou?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:14

kruising friese stabij met labrador? Lachen Heb er zelf ook zo 1 rondlopen hier en echt, t is een schat van een beestje die volgens mij prima in je profiel past Ja