Poes mag niet op de bank, hoe leren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: Poes mag niet op de bank, hoe leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:44

Wij houden bewust onze oude bank als we eind dit jaar kittens in huis krijgen. Kunnen ze slopen, liever niet, maar we weten waar we aan beginnen.

Mijn ouders hadden een suede bank van een paar duizend. En toen kregen we een pup Clown Stonden ze niet bij stil. Gelukkig heeft ze nooit gesloopt.

Kun je niet een kussentje of een mandje op de bank leggen waar ze op/in kan?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:20

luuntje schreef:
In die 25 jaar dat ik katten heb, heb ik ze nooit echt iets kunnen leren. Wel de plantenspuit gebruikt wanneer ze mijn planten gingen slopen. En nee zeggen en oppakken bij het scherpen van hun nagels aan de meubels.
Maar voor de rest ...
Mijn katten hebben personeel.
Ach we stofzuigen toch al nemen we gelijk de bank mee.

Soms sta ik er wel versteld van, wat ze wél snappen Lachen Ze mogen bij ons niet in de keuken. Da's geen probleem, er zit een deur in en die is 's nachts dicht en als wij er overdag niet zijn. Mocca vindt het leuk om achter een brokje aan te rennen dat ik door de kamer gooi. Komt dat ding onverhoopt in de keuken terecht (verlengde van de kamer), dan sprint ze met een noodgang achter het brokje aan, maar gaat vól in de remmen op de drempel van de keuken Haha!
En de bank even meezuigen doen wij hier ook. Mocca zit er nooit op, tenzij ik er zit en Millie heeft haar eigen plek op een kleedje. Dus het haar valt hartstikke mee Ja

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:57

Idd Elles... Dat geldt bij ons voornamelijk voor de slaapkamer, maar dat is omdat ze wel in de keuken mogen als wij er bij zijn (ze eten onze planten op Nors opkijken). Als we in de kamer zitten is de deur gewoon dicht. Ik ben er van overtuigd dat de katten als wij er niet zouden zijn gewoon op de bank gaan liggen, dat wil zeggen: Elmo. Als je Koekie op schoot neemt als je op de bank zit dan begint ze tegen te sputteren en maakt ze zich uit de voeten. Ze zitten dan ook altijd op de gang als we er niet zijn Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 15:16

Ik heb nu gewoon een kleed op de bank, dan mag ze er wel op.
Het was omdat ik de haren niet op de bank wilde, maar dat is nu opgelost

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:48

Kukkie schreef:
Wat heeeeeel erg goed werkt is aluminiumfolie. Dat haten katten. Dus als je ze ergens niet wil hebben en ze niet wilt laten schrikken met water, kun je dat folie op de bank doen als je er niet bent. Sommige katten vinden tijdschriften gewoon leuk om op te liggen, maar alu folie hebben 99 van de 100 katten echt een broertje dood aan. Het staat niet mooi, maar werkt wel goed...

Haha alle katten die ik ken zijn gek van aluminiumfolie.
Vinden ze helemaal geweldig! Als ik dat op de bank leg dan lok ik alleen maar uit dat mijn kat op de bank kruipt. En zo ken ik er nog heeel veel meer. Ze gaat er dan mee spelen en zo komen er juist nagels in de bank. Dus dit is een kwestie van uitproberen.

Wij hebben een leren stoel en elke keer als de kat daar op ging liggen zeiden wij 'nee' en tilden wij haar ervan af. Niets aan de hand. Keer op keer blijven doen en ze doet het nooit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:51

Probleem is een beetje dat ik 5 dagen werk en dan is ze alleen. Over een paar weekjes mag ze wel naar buiten overdag, maar nu ligt ze lekker op de bank als ik er niet ben.
Daarom laat ik het nu maar gewoon toe. Op bed vind ik echt niet fris, dus hou ik de slaapkamer deur gewoon dicht

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:03

Sorrie... het zal wel een tikkie grof overkomen maar je had gewoon geen kat moeten nemen als de bank zo belangrijk is voor je! Een kat gaat altijd daar liggen waar het eigenlijk niet mag! Leg een tijdschrift op een tafel en jawel, de kat zit erop! Mensen op visitie die niet van katten houden...raad maar wie de kat uitkiest om lekker op schoot te gaan liggen! Er is een heel eenvoudige oplossing voor je bank probleem. Doe er een oud kleed op als je van huis gaat! Maar als ik eerlijk ben...een echte katten liefhebber maakt gewoon met een vochtige doek s'avonds de bank weer vrij van haren! En als je trouwens zo weinig thuis bent waarom dan een dier in huis? Eigenlijk zou je er nog een bij moeten nemen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:04

straks mag hij lekker naar buiten, er lopen hier heel veel katten. Ik woon midden in de weilanden. Maar hij is pas een week hier, dus moet nog even wennne

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:46

In het begin lieten we dit ook niet toe. Maar omdat ze het toch doen als je weg bent, heeft het weinig nut...Als we eten bvb mag ze niet op tafel, dat weet ze dan wel. Maar op de bank zal moeilijk worden om af te leren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:51

aerdenhout1 schreef:
Sorrie... het zal wel een tikkie grof overkomen maar je had gewoon geen kat moeten nemen als de bank zo belangrijk is voor je! Een kat gaat altijd daar liggen waar het eigenlijk niet mag! Leg een tijdschrift op een tafel en jawel, de kat zit erop! Mensen op visitie die niet van katten houden...raad maar wie de kat uitkiest om lekker op schoot te gaan liggen! Er is een heel eenvoudige oplossing voor je bank probleem. Doe er een oud kleed op als je van huis gaat! Maar als ik eerlijk ben...een echte katten liefhebber maakt gewoon met een vochtige doek s'avonds de bank weer vrij van haren! En als je trouwens zo weinig thuis bent waarom dan een dier in huis? Eigenlijk zou je er nog een bij moeten nemen!

Ben het volkomen met je eens!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:54

Lenneke_ schreef:
Probleem is een beetje dat ik 5 dagen werk en dan is ze alleen. Over een paar weekjes mag ze wel naar buiten overdag, maar nu ligt ze lekker op de bank als ik er niet ben.
Daarom laat ik het nu maar gewoon toe. Op bed vind ik echt niet fris, dus hou ik de slaapkamer deur gewoon dicht

als je zoveel vies vind moet je eigenlijk geen huisdieren nemen vind ik en als je zo weinig thuis bent zou je er eigenlijk een bij moeten nemen dit is zielig zo alleen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:57

Wij nemen er ook bewust 2. We werken 8 uur per dag, vind t zielig als er een de hele dag in zn eentje zit.