Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chichiba

Re: Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:12

Ik vind de Ragdoll ook geweldig...Ben ook bij een fokker wezen kijken...geweldig...Van die hummeltjes in je handen...
Maar nu ik een Birmaan heb (had er dus 2)...vind ik de karakteromschrijvingen die jullie geven ook op hun van toepassing...
Mijn birmanen ontspannen ook volledig als ik ze optil...Vooral Milo had dat heel erg...Mijn beide katten sl(ie)apen op mijn hoofdkussen en Pixel tegenwoordig in bed...onder de dekens tegen me aan...
Nu ligt hij tegen de laptop...dus typ met 1 hand...en kroel met de ander...
Verder zijn beide rassen niet de snuggerste (uitzonderingen daargelaten) al kunnen ze apporteren...Maar de Ragdoll schijnt ook nog iets lomper te zijn dan de Birmaan...Die al lomp is...wat de fokkers mij vertelden...
Verder likt en knabbelt Pixel aan mijn vingers en armen (geen gebrek) Ook mijn haar krijgt soms een wasbeurt...
http://s57.photobucket.com/albums/g214/chichiba2/?action=view&current=MOV03292.flv

Verder ben ik gek op de Birmaan...(zoals eerder al duidelijk was? Bloos)
Afbeelding
Vandaar dit... Bloos Bloos Bloos Haha!....
Ooit komt er nog wel een rode of creme...Birmaan of Ragdoll...We zullen zien...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 11:09

Werd de birmaan niet gebruikt als invloed?

Anyway over een halfuurtje ga ik de trein pakken Clown Richting den helder. Heb er enorm veel zin in.

Maar ben ik nou zo gek? Iedereen verklaart me voor gek dat ik nu al een bezoekje breng aan de fokker terwijl de poes nog niet eens gedekt is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:28

dat is helemaal niet gek !!

ik hb liever de mensen van te voren al over de vloer, zodat ze weten hoe ik mijn katten houd, en zo leer ik de mensen kennen, een kitten verkopen is behoorlijk moeilijk (emotioneel)
en als de mensen langskomen van te voren, en tijdens de dracht, en tijdens de opgroei, dan doe je ze met een gerust hart weg

ook voor jezelf is het belangrijk te kijken hoe ze opgroeien en waar, als de mensen en het huis je niet aanstaan, geen kitten kopen !

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 11:44

Ja dat laatste ga ik dus doen. Kijken waar ze op gaan groeien en of de fokkers enz me bevallen.

Mn vriend zei, wat is t nut, de kittens gaan toch weg voor we samenwonen? Ik zeg, dr zijn geen eens kittens. Was ie helemaal de kluts kwijt Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:48

whahahaha dat is man-eigen Haha!

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:05

IK heb ook twee Ragdolls en een Maine Coon en nog een europees korthaar .
Ik vind de Ragdoll een schitterend ras en ik heb nog nooit van mijn leven zo'n zachtaardig karakter gezien bij een kat

foto's staan in mijn profiel.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 21:42

ik ben verliefd... Clown Op de Birmaan. Wow wat een schitterende katten..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:29

Wij gaan binnenkort ook op zoek naar een andere kat, en ik zat ook aan de ragdoll te denken. Hoe liggen de prijzen ongeveer? en hoe liggen de prijzen van een birmaan?

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:23

Wij hebben de Ragdolls 6 jaar geleden gekocht en toen lagen de prijzen rond de 1200/1300 gulden en dan heb je dus een gewone poes/kater waar niet gefokt mee mag worden.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 19:24

Als ik akkoord ga met deze fokker betaal ik 800,- voor 2 katten. De Ragdoll is gemiddeld 675,- per kitten