Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladymagic schreef:Wij hebben jarenlang een cavia en een konijn samen gehad.
We hadden een klein chinchilla konijn, voor de mensen die het niet kennen, die is net een slag kleiner dan een vlaamse reus.
Maar dat ging echt perfect! Die dwergkonijntjes zijn vaak veel aggresiever dan die grote lobessen.
karin1986 schreef:ladymagic schreef:Wij hebben jarenlang een cavia en een konijn samen gehad.
We hadden een klein chinchilla konijn, voor de mensen die het niet kennen, die is net een slag kleiner dan een vlaamse reus.
Maar dat ging echt perfect! Die dwergkonijntjes zijn vaak veel aggresiever dan die grote lobessen.
Dit heeft weinig met de vraag van de TS te maken...
karin1986 schreef:Nou sorry dan!
Maar het lijkt mij niet verstandig dat te doen. Ook al gaat het af en toe wel eens goed, het zijn 2 heel verschillende dieren en een konijn kan bijvoorbeeld zenuwachtig worden van het gepiep van een cavia.
Maar anyway, ik denk niet dat een tweede dier helpt om zo'n probleem op te lossen. Ik denk dat de oorzaak namelijk niet de eenzaamheid is.
paardje2005 schreef:heb je wel zaagsel op de bodem??? eerst zaagsel dat het water en de urine kan opnemen en dan een berg stro en een berg hooi.
stro neemt praktisch geen vocht op
kwadraatje schreef:paardje2005 schreef:heb je wel zaagsel op de bodem??? eerst zaagsel dat het water en de urine kan opnemen en dan een berg stro en een berg hooi.
stro neemt praktisch geen vocht op
Dus jij doet stro én hooi in je hok?
Stro vind ik persoonlijk niet echt goed voor een cavia.
Ze kunnen er weinig mee, eten doen ze het niet en het is vaak erg hard.
Ik zou zowiezo ook met kranten werken.
Anders heb je zo'n plakzooi in je hok.
Eerst een laagje kranten, dan zaagsel en dan wat hooi.
Met het verschonen kun je het er zo uitkieperen, erg makkelijk.
En ze eten er niet van, want ze komen er niet bij door het zaagsel.
Ik heb geen oplossing voor je, maar het lijkt inderdaad misschien op verveling.
Heb je geen ren voor hem?
Daar kan hij dan zelf zijn engerie in kwijt en hoef er niet de hele tijd bij te zijn.
Hij kan er dan ook wat langer in zitten.
kwadraatje schreef:De mijne hebben althans nog nooit echt gegraafd, zodat ze bij het papier uitkomen.
Maar ik heb dan wel een flinke laag zaagsel erin liggen.