Onze kat krijgt frontline. En in sommige periodes van het jaar poederen we sommige plekken als in zn nek nog eens in met een spulletje weet de naam er niet van. Het zou inderdaad best kunnen dat de vlooien daat ondertussen resistent tegen aan het worden zijn. Moeten we weer op wat anders over.
Die verrotte beesten toch... grrr, onze kat heeft er enorm last van gehad, vooral met haar lange haar, zat ze als een gek te krabben. Wij stonden ook onder de beten, man, wat een gekkenhuis was dat
Onze eigen kat kent Frontline, nooit problemen mee gehad. De kat van een vriendin van me heeft ook een vlooienallergie en gaat als het erg is naar de dierenarts, verder ook de Frontlinepipetten. Maar ook bij die pipetjes heeft hij een gruwelijke hekel aan de geur en gaat hij zich een week lang wassen na de behandeling
Ik heb net hond nagekeken, maar waar ik eerst echt de beestjes soms kon zien kruipen zag ik nu niks. Krabt wel nog soms, maar niet meer zoveel als eerst. ik heb gelukkig geen vloerbedekking, jij wel? Ik dweil en stofzuig elke dag, en heb die vlooienspray voor in huis op mn bed, bankstel en stoffen stoelen, zijn mand en langs plekje voor raam waar hij altijd zit gespoten. Wil deze maand paar keer gaan herhalen en hoop dan dat alles dood is. komt jou kat ook buiten?
Mijn kat heeft trouwens en vlooienbandje, meer omdat die ook reflecteerd (zit zo`n strip op, handig, ben dr al eens tegengekomen in donker en scheen net autolamp op, dat viel op zeg, veiliger!!) en ze die niet zo snel kwijtraakt als een normaal. Paar jaar geleden ook frontline gebruikt, helemaal nat gespoten maar vond e niet fijn en wat rook dat sterk zeg nu krabt ze zich nooit, dus heeft er niet veel last van ( wel gek, mn hondje zat onder)
Wij hebben vele kattenpatienten en geen één die resistentie heeft tegen Frontline. Frontline is het veiligste middel met de minste bijwerkingen. Elke 6 weken een pipet in het nekvel en een druppeltje op het hoofd. (Dan werkt het beter tegen teken daar katten vaak teken in het gezicht/kop hebben).
Als je een kat of hond hebt met een allergie, is een vlooienmiddel iets om in te MOETEN investeren. Bij 1 vlo kunnen ze al zo'n vreselijke last hebben. Je kan beter investeren in goeie vlooien/teken/wormmiddelen dan later dierenartsenrekeningen te betalen. Dit is allemaal niet betweterig bedoelt, maar als ik achter de balie zit (ik = DA-assistente), komt bijna een kwart van de beesten met klachten als: jeuk, bultjes, plekjes e.d. En 3/4 van deze patienten zijn alweer gebaat bij een goed middel tegen vlooien e.d.
Ik betwijfel eigenlijk of de Frontline combo ook verkrijgbaar is in de dierenspeciaal zaak..? De combo zou inderdaad werken in alle stadia en voor de omgeving. Maar dat het ook werkt in de omgeving, snap ik de logica niet van eigenlijk als je een pipet tussen zijn schouderbladen leegdrukt, dat dit zou helpen in de omgeving... De omgeving houdt je alleen goed vlo-vrij als je preventief werkt, dat willen zeggen: je hond/kat vlo-vrij houden dmv een goed middel (hetzij frontline/advantage/stronghold) en regelmatig thuis stofzuigen. Tenminste, voor zover ik de levensfases ken en de middelen...
Vlooienbandjes voor katten kan je net zo goed direct in de prullebak gooien, die helpen echt niet. Misschien zijn er hier en daar uitzonderingsgevallen icm een andere middel, maar dat vind ik echt regelrechte troep. Voor honden werkt een scalibord-tekenband wél goed!
ik heb altijd frontline gebruikt, is jaren goed gegaan, maar dit jaar werkt het niet meer, we krijgen daar in de trimsalon ook steeds meer vragen over.
Oud topic maar wil hier verder over discussieren.... Ik heb járen lang frontline gebruikt, werkte perfect bij het eerste beste bobbeltje op de huid van mn pers deed ik het erop en met een week was het weg....
Maar helaas....Frontline doet zijn werk NIET meer. Voor het eerst dit jaar zit ik nu voor de tweede keer met een krabende likkende en brakende poes; omdat ze zoveel haar binnenkrijgt....
Ik vraag em af of er ook iets tegen die huidproblemen te doen is, bv de jeuk verzachten.... Ik vidn dit zo zielig!
Ze mag pas over ruim een week weer een nieuwe vlooien behandeling, dus is het tot die tijd even flink afzien.... Mensen met ideeen?
Onze oudste kat heeft ook vlooienallergie Ze heeft frontline pipet in de nek gekregen, en ze heeft geen vlooien, onze andere kat die heeft altijd teken, maar nu ook niet meer en die er nog zaten, die heel klein waren, zijn ook dood, ben er erg tevreden over
De frontline Combo werkt wel goed, bij de oude frontline raakten de vlooien resistent, vandaar dat ze er nu een nieuw middel in hebben verwerkt en nu heet het de frontline combo, moet je die anders eens proberen. De dierenarts kan je kat een inj. geven tegen de jeuk.
Advantage of Advocate... Ik ben niet zo gecharmeerd van frontline, ik vind de werking niet zo geweldig. We hebben in de praktijk nu een nieuw middel Promeris....heb het nog niet geprobeerd maar het schijnt na een paar dagen een lekkere cocosgeur af te geven, haha
Wat ik het gevaar vind van die druppels in de nek is dat het een flink sterk middel is. Dat moet wel om al die vlooien dood te maken. Er staat (als ik me niet vergis) ook een grote waarschuwing op dat je het niet op je eigen huid moet laten komen. En datzelfde spul smeer je dan wel op de huid van je hond/kat? Er zijn dus honden/katten die hartstikke allergisch op frontline/advantage/weet ik het reageren omdat het toch een vrij agressief stofje is. Mijn eigen hond is altijd een hele dag lamlendig als ik hem behandeld heb met een bepaald vlooienmiddel. Ik ben dus niet zo'n voorstander van het uitproberen van allerlei verschillende middeltjes.
Maarja, met zo'n vlooienallergie moet je toch iets natuurlijk... Ik denk dat het daarbij belangrijker is om het hele huis erg grondig te behandelen, dan om die kat/hond iedere keer maar weer plat te spuiten met vlooienmiddel. Maar echt advies heb ik eigenlijk niet, ik wilde alleen even wijzen op het gevaar van vlooienmiddelen
Ik erken de gevaren wel van de middelen hoor, maar je moet wát met zo'n allergie, anders gaat ze kapot van de jeuk en moet alle dagen braken van de haarballen... Dus kiezen tussen twee kwaden.
Ach ja zelf loop je ook elke dag door uitlaat gassen en dergelijke als het zo erg voor je dieren had geweest werd het niet verkocht.
Ik zelf behandel ze ook met frontline combo, ben er altijd erg tevreden over en ze hebben er totaal geen last van als ik ze behandeld heb. Hooguit dat ze dan 2 dagen niet mogen zwemmen