kijk eens wat leuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: kijk eens wat leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:36

Ontledingslessen op school worden gedaan op slachtafval, of er wordt idd een dier gedood om compleet gebruikt te worden.
En waarom ze ontledingslessen geven? Omdat je dingen veel beter onthoudt als je ze gezien hebt, en zelf hebt gedaan. Ik kan je nog zoveel video's laten zien, zoveel boeken laten lezen, pas als je het zelf moet doen blijft het echt hangen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:40

Maar waarom moet alles eerst 10 keer getest worden op muizen dan nog eens 10 keer op konijnen en dan nog eens zoveel keer op een ander dier enz. Waarom wordt het dan niet meteen getest of het grotere dier. Omdat ze duurder zijn in aanschaf?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:41

Ratten? Ik heb ooit 2 ratjes gehad. Gerkregen. Kwamen van iemand die ze fokt als slangenvoer. Zitten met zoveel op een hok, dat ze elkaar al aanvreten zo jong als dat ze zijn. Maar goed, wat moet die slang anders? Toch? dat mag wel?

Je kan echt eeuwig bezig blijven zo....Er zijn honderden discussies mogelijk.

Dat andere dieren het slechter hebben is wel degelijk een probleem als je het allemaal zo erg vindt. Dan moet je alles aanpakken. Dan mag niemand zomaar meer een dier nemen! Elk dier is er 1..............

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:43

Slangen hoeven niet meer persé levende dieren te eten en worden vaak ook niet meer gevoerd uit gevaar voor happen in de snuit enz. (van de slang dus Tong uitsteken )
Ik vind dat een slang of spin best een levend dier mag eten maar dan wel eentje die 'niet goed' is (ziek, tumoren oid)

*edit; daarnaast zijn de dieren over het algemeen meteen dood wanneer ze worden gegeten door een slang en lijden ze dus niet. Een totaal ander verhaal dan bij proefdieren, deze dieren lijden hun hele leven en als dank worden ze nog afgemaakt ook (is maar goed ook, die deren zijn zo ziek of kapot dat ze maar beter uit hun lijden verlost kunnen worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:46

dan moeten wij ook een dier eten die ziek is of een tumor heeft, want mens er dier zijn gelijk..

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:49

BrittKitt schreef:
Maar waarom moet alles eerst 10 keer getest worden op muizen dan nog eens 10 keer op konijnen en dan nog eens zoveel keer op een ander dier enz. Waarom wordt het dan niet meteen getest of het grotere dier. Omdat ze duurder zijn in aanschaf?

van ratten en muizen zijn er ook VEEL meer dan apen!
en denk is na, als er geen dierproeven waren geweest waren er zoveel medicijnen niet goed gekeurt
en je weet nooit wat de reactie van een dier of mens is, ze kunne het wel een beetje voorspellen maar nooit helemaal!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:50

BrittKitt schreef:
Ja snap ik, maar waarom? Omdat apen hoger staan in de rangorde en duurder zijn in aanschaf?

Toen ik laatst hoorde van onze docent die ook proefdierbeheer geeft en hij over de site vertelde van de grootste rattenleverancier van de wereld draaide mijn maag stiekem wel om... Ratten die barstens duur zijn omdat ze een bepaalde leeftijd moeten hebben enz.

Ratten in een proefdierlaboratorium worden gehouden onder speciale condities, om ze te beschermen tegen allerlei infecties van buitenaf, om zo een redelijke eenheid te vormen bij de dierproeven. En ja, dan zijn ze een stuk duurder dan een dier uit de dierenwinkel, waar niet altijd van te achterhalen valt waar hij vandaan komt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:54

BrittKitt schreef:

Weet jij hoeveel medicijnen er in de ontwikkelingsfase al afhaken voordat ze op dieren worden getest?
Weet jij hoeveel dieren er nodig zijn om medicijnen te testen? Voor zoveel apen is er nooit plek.
In een andere discussie (hier in dit topic met link genoemd) is ook geopperd om de dieren maar over te slaan en meteen om mensen te testen. Zware criminelen of zo...lijkt me overigens geen goed plan. Dat is namelijk al eerder gedaan, de man heette Josef Mengele en deed "medische testen" op gevangenen in concentratiekampen van Nazi Duitsland.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:55

Ja dat pb-de ik je ook al als oppering Clown
Ja maar concentratiekampen vind ik een ander verhaal dan ter dood-veroordeelden.. maar zoals ik al zei, dan krijg je amnesty op je dak..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:01

Wie ben jij om te beslissen dat iemand wel of niet dood moet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:02

Het was een voorbeeld van al het dierenleed dat er is! Kijk maar eens om je heen!

Deze ratjes waren zo jong, die hadden nog geen zichtbare tumor, maar zaten elkaar wel al op te vreten, dat is leuk! Niemand die daar een kijkje neemt hoor.

En mens en dier zijn niet gelijk. Wij mensen bepalen wat er in deze wereld gebeurt. Overal worden door ons dieren slecht behandelt!! Als een dier een mens wat doet staat het meteen in de krant!

En er wordt al heel veel aan gedaan. Heel veel is al onderzocht en bekend. Op scholen laten ze nog een film zien ipv iedereen een eigen kikker te geven bijv.

Er wordt steeds meer op gelet. Ik zou willen dat dat ook eens gebeurt bij mensen die maar dieren nemen en o, zo goed zijn voor hun beest, maar ondertussen. Die dieren lijden ook. Er is ontzettend veel dierenleed!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:04

Als de dierenproeven zo aan banden wordt gelegd, bepaal je uiteindelijk over leven en dood als bepaalde medicijnen niet onwikkelt kunnen worden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:13

Er wordt tegenwoordig echt kritisch gekeken naar het gebruik van proefdieren voor onderzoek en educatie. Zo wordt er zoveel mogelijk uitgesloten dat er duizenden dieren sterven voor een of ander vaag onderzoek dat uiteindelijk onderin de la beland.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:33

Ja, daarom. Maar ze worden zo aan banden gelegd, dat het straks steeds moeilijker wordt. Ik denk alleen wel dat met de gegevens die er zijn en alle ontwikkelingen we steeds verder komen, ook zonder de dierproeven.

Ik wilde wel wat typen over proeven op mensen, maar dat mag ik niet zeggen.....Ligt wel op het puntje van mijn toetsenbord

En nu al het andere dierenleed, wat niet zo te zien is altijd. Hoe gaan ze dat aanpakken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:36

Daar is de dierenbescherming voor...? Die dan bij mensen langs kunnen gaan die hun dieren sober houden en er goed voor zorgen, en straal voorbijlopen aan de echt schrijnende gevallen....toch?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:38

Cassidy schreef:
Wie ben jij om te beslissen dat iemand wel of niet dood moet?

Inderdaad die persoon ben ik niet en die wil ik ook niet zijn, maar waarom mogen wij dat dan wel over dieren beslissen? Hun hele leven laten lijden? Waarom worden dieren gezien als een ding in de maatschappij en bij wet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:42

Omdat wij anders dood gaan als we ziek worden? En 10 dieren op duizenden, zo niet miljoenen mensen........

Je wil dus wel een kind zien lijden?

En nogmaals de dieren daar hebben het nog niet zo slecht als sommige beesten van sommige bokkers vermoed ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:45

De dierenbescherming? Heel goed gezegd cassidy! Dat zijn de echte dierenliefhebbers! Mensen zijn (onbewust) soms zo slecht voor hun beest, maar beweren zo goed te zijn. Lees eens op bokt mee, dan zouden ze beter weten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:45

@Brittkitt. Ik kan niet begrijpen dat jij de dood van een dier door de beet van een slang als pijnloos kan bestempelen, en vind dat een groep paarden ("proefdieren") in een experiment over natuurlijk begrazing (jaja dierproef!) lijdt?
Een dier is geen ding meer in de maatschappij, ook rechtelijk niet meer. Was een paard voorheen een ding, valt het tegenwoordig onder de huisdieren. Als iemand een paard toetakelde viel voorheen dat onder beschadiging van goederen, niet meer en niet minder. Denk je niet dat we een klein beetje vooruitgang hebben geboekt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:50

Ja luister eens zo kan je wel door blijven gaan, dierproeven hoeven niet altijd pijnlijk en dieronterend te zijn. Je mag van mij ook rat gebruiken voor een soort van pavlov proef maar niet voor een proef waarbij ze stroomschokken krijgen.

Bij de dood van een dier door een slang wordt het dier meestal in een klap gedood doordat de nek breekt, dus ja dat zie ik als pijnloos. Wanneer de nek niet onmiddelijk gebroken wordt moet er worden ingegrepen vind ik (tik op het hoofd).

Uiteraard is er vooruitgang geboekt, maar ga mij niet vertellen dat dieren een paradijsje op aarde hebben. We hebben nog een lange weg te gaan Nagelbijten / Gniffelen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:52

De omstandigheden zijn beter dan bij menig persoon die een huisdier hebben.

Ik ga maar weer even toekijken hoeveel leed mensen hun paarden aandoen! Dat is wel erg hoor, maar ja.....................

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:55

Weet je hoe mens onterend sommige ziekte's zijn? Heb je weleens mensen zien lijden en doodgaan? Van jong tot oud!

Bij dieren mogen we nog de knop omdraaien, deden sommige mensen dat maar.............Dat is ook leed, dagelijks!!

Je kan idd eeuwig bezig blijven!!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:55

Ik vind het beetje eng hangertje Vork

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:57

Ik heb gewoon een hekel aan de vergelijkingen van; ach en dat paard daar wat 23 uur per dag op stal staat heeft het in ieder geval beter dan dat paard wat 12 uur per dag op stal staat maar kreupel is.. Dat maakt toch niet een van de twee beter ofzo, beide moet iets aan gedaan worden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:05

BrittKitt schreef:
Ja luister eens zo kan je wel door blijven gaan, dierproeven hoeven niet altijd pijnlijk en dieronterend te zijn.

Kijk, en nu gaan we nuanceren, en dat is voor het eerst in dit topic. Klinkt al heel anders dan dat fanatieke " ik ben tegen dierproeven" dat ik hier al een paar keer langs heb zien komen.

Enfin, ik ga naar stal, mijn dieren aan proeven onderwerpen. Kijken of ze de wortels dit keer ook zo eng vinden Haha!