Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Maar waarom moet alles eerst 10 keer getest worden op muizen dan nog eens 10 keer op konijnen en dan nog eens zoveel keer op een ander dier enz. Waarom wordt het dan niet meteen getest of het grotere dier. Omdat ze duurder zijn in aanschaf?
BrittKitt schreef:Ja snap ik, maar waarom? Omdat apen hoger staan in de rangorde en duurder zijn in aanschaf?
Toen ik laatst hoorde van onze docent die ook proefdierbeheer geeft en hij over de site vertelde van de grootste rattenleverancier van de wereld draaide mijn maag stiekem wel om... Ratten die barstens duur zijn omdat ze een bepaalde leeftijd moeten hebben enz.
BrittKitt schreef:Maar waarom moet alles eerst 10 keer getest worden op muizen dan nog eens 10 keer op konijnen en dan nog eens zoveel keer op een ander dier enz. Waarom wordt het dan niet meteen getest of het grotere dier. Omdat ze duurder zijn in aanschaf?
Cassidy schreef:Wie ben jij om te beslissen dat iemand wel of niet dood moet?
BrittKitt schreef:Ja luister eens zo kan je wel door blijven gaan, dierproeven hoeven niet altijd pijnlijk en dieronterend te zijn.