Gister Femi opgehaald. De hele reis ging eigenlijk super, ze lag heerlijk op mijn schoot, kroop liefst in me, maar heeft geen piep of blaf gegeven. Alleen toen we bijna thuis waren moest ze overgeven... Dat was pas na bijna 1.5 uur, dus ik vond het echt super
Thuis was het even schrikken, Monique had de katten nog niet de gang opgedaan en Femi kwam enthousiast binnen lopen, wat haar meteen weer afgeleerd werd door holle bolle Tommes, gelukkig haalde hij zonder klauwen uit, maar de schrik was er natuurlijk. Ze heeft het uur daarna alleen nog maar bij me gezeten. We hebben nog even een kwartiertje met haar gewandeld en zijn toen gaan slapen... Heel erg misschien, maar ik ben op de bank gaan liggen, wilde haar voor me op de grond leggen, maar daar dacht madam anders over. Ze bleef piepen en dralen, waarop ik een groot kussen voor gelegd heb, waarop ze het presteerde om met haar voorkant op de bank te gaan liggen, snuit in mijn nek, en haar achterhand op het kussen... Tsja, dan kan je wel moeilijk gaan doen over dat ze niet op de bank mag, maar ik vond haar al dapper genoeg. Ze zocht gewoon steun. Ik gaf een aai over haar bol en toen was het ook goed: grote zucht en slapen maar. Ze heeft de hele nacht heerlijk tegen me aangelegen, draaide ik om, hoorde ik haar snuffelen en voelde ik binnen 2 tellen weer een warm lichaam of een natte neus in mijn oor.
Vanmorgen was ik aan het douchen en liep ze te dralen, Monique had niet echt herkend wat ze nu wilde, dus toen ik beneden kwam en de riem pakte om haar uit te laten, kon ze het niet meer houden en moest ze een plasje in huis doen... gut, arme schat. Vervolgens dus maar weer een poosje met haar gewandeld (wat ze echt al keurig doet ).
Ze heeft ondertussen al gegeten en gedronken en is al echt aan het loskomen...
Wat leuk dat het zo goed ging! De eerste nachten kunnen idd beter wat steun gebuiken tot ze leren zelfstandiger te zijn. Zelfde met dat plassen, direct buiten laten vanaf je opstaat, en goed belonen als ze het dan buiten doet. Die binnenplasjes gebeuren in het begin altijd wel eens, ook bij baby's
Nou, onze 'waakhond' is nu inmiddels 2 dagen hier. In de bench wordt ze nog niet echt gelukkig. Ik ben nu hard aan het oefenen met overdag erin zitten terwijl ik zelf gewoon thuis ben. Als ze flink moe gespeeld is zal ze er toch een keer in slaap moeten vallen.
Weer een gebroken nachtje achter de rug, om kwart voor 4 liep ik de hond uit te laten (nadat ze de bench ondergescheten had en ik lag er nog wel naast). Haha, wennen voor ons allebei dus, arme schat. Verder geeft ze al keurig aan wanneer ze moet plassen oid. Ze begint dan te dralen en te piepen, zodra we dan de riem pakken houdt ze het keurig op tot buiten om het hoekje.
Ik moet uitkijken dat ik al geen uren met haar ga wandelen, ze heeft daar nl zo veel plezier in, lekker ontdekken en hier en daar wat snuffelen.
Spelen in de achtertuin vindt ze ook heerlijk... Of slapen op je schoot, aan je voeten... Het is echt een superschat... Afijns, hier weer wat foto's van vandaag.
wat een lekker ding zeg en wat is ze mooi, heel veel plezier met haar, voor je weet het is ze weer groot dus geniet lekker van de puppytijd het word een hele mooie hond!
echt super lief en het slapen in een bench went vanzelf... zijn echt zulke mooie honden die ridgeback's (kijk ook ff de foto's van mijn pup)http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=742031&hilit=
Gisteren verjaardag gehad en ze bleef echt super lief in haar bench liggen, de drukte bekijkend en af en toe een diepe zucht slakend.
's Avonds ben ik op de grond gaan zitten (ze mag niet op de bank) en toen heeft ze ruim een uur op mijn schoot liggen slapen, tot ik zelf naar bed wilde. Het is echt zo'n schat.
Ik was vanmorgen aan het wandelen en kwam andere honden tegen (kleine bastaard pup). Zegt die man: is dat een Duitse pincher ofzo...Of een soort jachthond? Ik zei: nee, het is een RR. Die zijn gefokt in Z-Afrika op het wegjagen van wilde dieren. Ik zag hem slikken, lol.
Ze is ook echt super lief. Helemaal door het dolle heen wanneer ik thuis kom en het allerliefst ligt ze op je schoot te pitten Ze doet al keurig voor komen en zitten, het is echt een goeierd. Okee, en af en toe een ontzettend boefje
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 20-03-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
ach daar staan ze opbekend he. hahah die van mij ook nog steeds hoor. Echt niet willen doen wat ik doe. Maar op de jonge honden cursus de beste van de klas zijn dan kan ze het dus wel. hahah