Hij probeerde hem te redden, en het was z'n dood!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Re: Hij probeerde hem te redden, en het was z'n dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 19:49

pubelia : THNX voor je uitleg! en ja,.... gingen mensen maar meer op cursus, ik zie zooo veel mensen die hun hond verkloten, kwam er van de week een vrouwtje in de winkel, die zocht een hond die niet mocht verharen, niet hoefde te kammen, lief voor kids, niet op cusus hoefte ect. ect. en dit is geen uitzondering, mensen weten vaak niet wat een hond allemaal in houd,

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:08

Zo dat onthou ik ff van dat tuigje..
Bah het zal je maar gebeuren Verdrietig

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:10

daarom sta ik ook nog steeds raar te kijken dat mensen in een winkel (niet aanvallend) halti's of slipkettingen aanraden.

Je hebt bv ook de clicker, of de koekjes manier, maar dan nog imo luisterd de hond niet als ik iets roep. hij luisterd alleen maar omdat hij iets lekkers krijgt.

Onze honden mogen allebei trekken en snuffelen het zijn honden. maar als ik iets vraag aan ze om bv te komen dan moeten ze luisteren. Ik ben de roedel leider. luisteren ze niet na de tweede keer krijgen ze op zn honds op de fl*kker. Ik ben de roedel leider en ik moet niet hun in de gaten houden, maar hun mij. In een honden roedel moet de roedel leider (alpha) ook van de groep kunnen verwachten dat ze in 1 keer luisteren, want is er gevaar en ze moeten vluchten moet hij ook neit 10 keer hoeven te waarschuwen voor dat de honden met hem weg rennen want dat is er zo geen roedel meer over.

Em dat verwacht ik dus ook van mij honden.

Onze labrador loopt daarom ook vaak gewoon los als ik hem uit laat. de ene keer 10 meter voor mij en de andere keer 10 meter achter mij. als ik roep komt hij. Ik laat hem dus ook gewoon langs een weg los lopen want als er een auto aan komt gereden komt hij naar mij toe als ik hem dan roep. En ik heb er geen koekje of slipketting voor nodig. Hij komt omdat ik zijn baas ben. En zo hoort een hond opgevoed te zijn in mijn inziens.

een roedel leider gebruikt toch ook geen slippketting, halti of dergelijks???

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:13

Maar dat is het grootste punt Pubelia!! JIJ kan dat en een aantal anderen heus ook wel, maar de meeste mensen kunnen dat dus niet (zie vele kinderen Haha! )
Net als het niet naar cursus gaan, mensen denken dat ze het wel weten! En daar gaat het mis, mensen denken...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:34

annepanne schreef:
Maar dat is het grootste punt Pubelia!! JIJ kan dat en een aantal anderen heus ook wel, maar de meeste mensen kunnen dat dus niet (zie vele kinderen Haha! )
Net als het niet naar cursus gaan, mensen denken dat ze het wel weten! En daar gaat het mis, mensen denken...

daarom schrijf ik dus ook in een eerder post ga naar een honden school, of doe iig zelf resurce op i net. er is al best wel veel bekend over het gedrag en denk dan na en probeer dat na te bootsen...

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:44

annepanne schreef:

Moest toch even lachen, begrijp je helemaal, maar ik ben als kind zijnde (7jr) opgevoed met een afgekeurde justitiehond. Toen al was ik alpha, dus zie vele kinderen, of zie vele ouders... Vork

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:45

Ik ben het met je eens hoor! Maar juist die mensen doen dat soort dingen niet! Hoe irritant!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:53

Pubelia, hoe geef jij je hond op zn flikker als ie niet luisterd?
Ben ik wel benieuwd naar

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:06

BrittKitt schreef:
Ben ik wel benieuwd naar

Die vraag krijg ik ook vaak, moeilijk om antwoord op te geven. Bij sommige mensen is het natuurlijk om 'dominant' te zijn. 'op zijn flikker geven' is niet van toepassing, de hond luisterd, het is geen vraag. Dus ben ook wel nieuwschierig hoe zij dat doet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:07

Hoe doe jij dat?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:13

Pubelia dit is mijn mening: voor grote honden is een tuig meestal niet nodig, of ze kunnen er zelfs harder mee trekken. Maar halsbanden hebben ook nadelen: mijn hond werd aangevallen door een moeilijk opvoedbare Groenendaeler, die door zijn lange haar uit zijn halsband glipte, en daardoor zijn gang kon gaan.

Voor kleine hondjes zijn tuigjes sowieso beter. De luchtpijp van veel kleine honderassen, bijvoorbeeld Yorkshires, is nogal eens slap en plat, zei mijn dierenarts. Ik heb zelf een York, en ondanks dat ik hem het trekken heb afgeleerd, moest hij noodgedwongen een tuigje, omdat hij echt supergevoelig is voor druk op de keel, en dan vreselijk hoest.

Wat halties betreft, ik zie hier in de buurt mensen lopen met honden die wel een halti dragen, en daardoor hun hond de baas zijn. Nee, dat is niet volgens het ideaal van de hondentrainer, maar daardoor kunnen ze domweg een wandeling maken met hun grote dominante reu, die voordat ie met een halti liep zomaar een uitval kon doen.

Dan kun je zeggen: neem dan geen grote hond, maar vaak is het de man des huizes die zich te goed voelt voor een chihuahua, en dus de grootste en sterkste hond uitzoekt die er in de hele buurt is, en moeder mag er dagelijks mee wandelen, terwijl zo'n reus haar alle kanten optrekt, behalve de goeie. Nou, dan mag mams van mij best een halti, slipketting of gentle leader en hoe dat spul nog meer heet, gebruiken, want dan vreet haar hond mijn hond tenminste niet op. Vork

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:16

Zoolgangster schreef:
maar vaak is het de man des huizes die zich te goed voelt voor een chihuahua

En dat is nou ook niet het makkelijkste ras om te houden voor vele mensen! Weleens een chihuahua met grootheidswaanzin tegengekomen? Die vallen sneller uit dan de gemiddelde grote hond Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:25

BrittKitt schreef:
Hoe doe jij dat?

Niet. Er is geen vraag.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:26

Straffen bedoel ik dus Vork

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:28

annepanne schreef:
Zoolgangster schreef:
maar vaak is het de man des huizes die zich te goed voelt voor een chihuahua

En dat is nou ook niet het makkelijkste ras om te houden voor vele mensen! Weleens een chihuahua met grootheidswaanzin tegengekomen? Die vallen sneller uit dan de gemiddelde grote hond Haha!

JAAAA!!!! heb je wel eens een chihuahua weg zien rennen? en dan ineens verdwijnen zijn poten Clown Mijn vader wilde niet geassocieerd worden met dat kleine ding Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:30

BrittKitt schreef:
Straffen bedoel ik dus Vork

Tsja, hangt van de situatie en hond af denk ik, het gebeurd me niet vaak, mijn stem schijnt erg geloofwaardig te zijn. ik zal er eens op letten Knipoog (Vandaar dat ik dit topic even volg)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:53

Roest, dat klopt, Chihuahua's zijn megalomane tiepjes, maar een mens omvertrekken, lukt maar weinigen...Eh...denk ik. (probeer me een Chihuahua met halti en slipketting (anders houden ze 'm niet) voor te stellen. Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:54

Zoolgangster schreef:
Roest, dat klopt, Chihuahua's zijn megalomane tiepjes, maar een mens omvertrekken, lukt maar weinigen...Eh...denk ik. (probeer me een Chihuahua met halti en slipketting (anders houden ze 'm niet) voor te stellen. Haha!

hahaha, ik om nu toch echt even een smilie tekort

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 01:08

Een echte chihuahua kan dat Cool Oerkracht Haha!

Oke ik geef toe, mijn vriend ziet dat ook absoluut niet zitten Haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 01:32

Misschien een beetje grappig. Maar ik heb hier een keurig opgevoede border collie. Met beloning opgevoed en loopt altijd los. Aan de lijn lopen is inmiddels ietwat verwaarloosd, maar dat in het midden.

We hebben een erg klein hondje daarnaast. Die loopt wel lief mee op zich aan een bandje gewoon. Maar weet je hoe lastig het is dat beestje te belonen, helemaal daar beneden.......Bij mijn border collie kon je je hanf naadt je houden en de beloning geven, maar bij dat kleintje moet je dan echt gaan kruipen. Zonder dollen, het gaat wel goed hoor en ze kijkt omhoog als ze iets te enthousiast wordt en ik wat passen terug doe, dus ze let wel op. Maar ik vond dat met de opvoeding soms wel lastig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:31

Ik ken ook een border collie die 100% naar je luisterd, die loopt aan de andere kant van het bos en die gaat nog zitten als je het zegt Cool

Hihi jullie hebben het hier wel over turbowawa's zeg Clown

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:13

BrittKitt schreef:
Ben ik wel benieuwd naar

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik voed mijn hond op op de gewone koekjes/clicker manier, en dit gaat goed. Ook werk ik met handsignalen (wat ze vaak bij dove honden doen) zo kan hij niet NIET luisteren. Dan kan hij ook 10 meter bij me weg staan als ik het signaal geef voor zit, doet hij het.

Maar ik ben toch benieuwd. Mijn hond loopt wel los op stal en in het bos, maar en meest van de tijd als ik hem roep komt hij, maar als hij niet komt kan ik moeilijk naar hem toe lopen om hem op zijn flikker te geven (op zijn honds dan Vork ) Blond Hond is natuurlijk slimmer dan gewoon te blijven staan..........

Of ligt dit nu aan mij?

Mijn hond weet donders goed als hij wat verkeert doet, en weet dan ook dat ik boos op hem wordt en hij gestraft wordt, maar dan komt hij eigenlijk JUIST niet. Wat opzich wel logisch is. Het enige wat bij hem helpt is gewoon negeren en weglopen, juist zonder hem te roepen. Ik loop weg zodat hij mij niet ziet, dan komt hij meestal, en dan beloon ik hem.

Maar goed, vertel wat meer over jou manier van trainen Pubelia, ik vind het heel intressant.

Trouwens hoezo zijn de gentle learders slecht? Ik vind ze juist goed, mijn hond kan zo gewoon niet trekken, klaar. Zo loopt hij rustiger, en naast mij. Maar ik moet zeggen ik ben ermee bezig om het trekken gewoon af te leren aan de riem, dit vind ik zelf ook fijner.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:29

LadyElmira schreef:
Dan heb ik een vraagje voor je: Ik ben met mijn pitbull naar martin gaus geweest en moest toen een slipketting gebruiken. Als mijn hond trekte moest ik er ook een flinke ruk aan geven.

Nu hebben we een engelse staffordshire ( pitbull is al lang geleden overleden ) en ook hier moesten wij een slipketting voor gebruiken. Deze hebben we nu niet meer want we hebben haar niet vaak aan de riem, wanneer we haar echter wel vast hebben trekt ze erg en ademd dan heel hees. Mijn vader zegt dat ze dan maar niet moet trekken maar, als er zoiets kan gebeuren maak ik me toch zorgen. Heeft het echt altijd zo'n effect?

Deze manier is al wel erg ouderwets hoor. Hij is al achterhaald en gebleken dat positief trainen veel meer effect heeft.. Kom je bij een hondenclub waar ze nog op deze manier trainen... gelijk omdraaien en weg wezen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:50

Dat verschilt hoe ik het doet, is afhankelijk van de situatie waar je in zit, maar het kan met stem, met je lichaams taal, en het uiterlijkste hand over snoet, hand over schoft, en in nog erger geval ga ik over hem heen liggen. maar dat is nog nooit voor gekomen.

Ik ga hierna een aantal dingen quoten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:00

Zoolgangster schreef:
Maar halsbanden hebben ook nadelen: mijn hond werd aangevallen door een moeilijk opvoedbare Groenendaeler, die door zijn lange haar uit zijn halsband glipte, en daardoor zijn gang kon gaan.

wie is moeilijk opvoedbaar de groendendaeler of de eigenaar? Honden hebben nou eenmaal een eigen karakter. wat is het gedrag van een hond? gedrag van een hond komt voort uit het voortplanten van hun soort en overleven. Als je van daar uit gaat kom je al een heel stuk verder als mensen zijnde. Helaas zijn er veel mensen die hun hond vermenselijke en daar komt dan ander gedrag uit bij de hond.

Voor kleine hondjes zijn tuigjes sowieso beter. De luchtpijp van veel kleine honderassen, bijvoorbeeld Yorkshires, is nogal eens slap en plat, zei mijn dierenarts. Ik heb zelf een York, en ondanks dat ik hem het trekken heb afgeleerd, moest hij noodgedwongen een tuigje, omdat hij echt supergevoelig is voor druk op de keel, en dan vreselijk hoest.

Onze maltezer heeft dat ook, maar waarom dan een tuigje, een hond hoort imo los. Onze maltezer kan nog niet los omdat die waarschijnlijk doof is. daarom ben ik nu ook met hem aan het oefenen om toch los te kunnen. Als je hond niet doof is kan je hem als je hem goed opgevoed hebt gewoon los laten. luisterd die niet, is die niet goed opgevoed.

Wat halties betreft, ik zie hier in de buurt mensen lopen met honden die wel een halti dragen, en daardoor hun hond de baas zijn. Nee, dat is niet volgens het ideaal van de hondentrainer, maar daardoor kunnen ze domweg een wandeling maken met hun grote dominante reu, die voordat ie met een halti liep zomaar een uitval kon doen.

Nogmaals, dan doet de baas het niet goed. Een dominate reu moet ten alle tijden naar zijn baas luisteren, ook met andere honden in de buurt.