Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)annepanne schreef:Maar dat is het grootste punt Pubelia!! JIJ kan dat en een aantal anderen heus ook wel, maar de meeste mensen kunnen dat dus niet (zie vele kinderen)
Net als het niet naar cursus gaan, mensen denken dat ze het wel weten! En daar gaat het mis, mensen denken...
annepanne schreef:Maar dat is het grootste punt Pubelia!! JIJ kan dat en een aantal anderen heus ook wel, maar de meeste mensen kunnen dat dus niet (zie vele kinderen)
Net als het niet naar cursus gaan, mensen denken dat ze het wel weten! En daar gaat het mis, mensen denken...
BrittKitt schreef:Pubelia, hoe geef jij je hond op zn flikker als ie niet luisterd?
Ben ik wel benieuwd naar
Zoolgangster schreef:maar vaak is het de man des huizes die zich te goed voelt voor een chihuahua
BrittKitt schreef:Hoe doe jij dat?
annepanne schreef:Zoolgangster schreef:maar vaak is het de man des huizes die zich te goed voelt voor een chihuahua
En dat is nou ook niet het makkelijkste ras om te houden voor vele mensen! Weleens een chihuahua met grootheidswaanzin tegengekomen? Die vallen sneller uit dan de gemiddelde grote hond
Mijn vader wilde niet geassocieerd worden met dat kleine ding
BrittKitt schreef:Straffen bedoel ik dus
(Vandaar dat ik dit topic even volg)
Zoolgangster schreef:Roest, dat klopt, Chihuahua's zijn megalomane tiepjes, maar een mens omvertrekken, lukt maar weinigen...Eh...denk ik. (probeer me een Chihuahua met halti en slipketting (anders houden ze 'm niet) voor te stellen.
Oerkracht 

BrittKitt schreef:Pubelia, hoe geef jij je hond op zn flikker als ie niet luisterd?
Ben ik wel benieuwd naar
)
Hond is natuurlijk slimmer dan gewoon te blijven staan..........LadyElmira schreef:Dan heb ik een vraagje voor je: Ik ben met mijn pitbull naar martin gaus geweest en moest toen een slipketting gebruiken. Als mijn hond trekte moest ik er ook een flinke ruk aan geven.
Nu hebben we een engelse staffordshire ( pitbull is al lang geleden overleden ) en ook hier moesten wij een slipketting voor gebruiken. Deze hebben we nu niet meer want we hebben haar niet vaak aan de riem, wanneer we haar echter wel vast hebben trekt ze erg en ademd dan heel hees. Mijn vader zegt dat ze dan maar niet moet trekken maar, als er zoiets kan gebeuren maak ik me toch zorgen. Heeft het echt altijd zo'n effect?
Zoolgangster schreef:Maar halsbanden hebben ook nadelen: mijn hond werd aangevallen door een moeilijk opvoedbare Groenendaeler, die door zijn lange haar uit zijn halsband glipte, en daardoor zijn gang kon gaan.
wie is moeilijk opvoedbaar de groendendaeler of de eigenaar? Honden hebben nou eenmaal een eigen karakter. wat is het gedrag van een hond? gedrag van een hond komt voort uit het voortplanten van hun soort en overleven. Als je van daar uit gaat kom je al een heel stuk verder als mensen zijnde. Helaas zijn er veel mensen die hun hond vermenselijke en daar komt dan ander gedrag uit bij de hond.
Voor kleine hondjes zijn tuigjes sowieso beter. De luchtpijp van veel kleine honderassen, bijvoorbeeld Yorkshires, is nogal eens slap en plat, zei mijn dierenarts. Ik heb zelf een York, en ondanks dat ik hem het trekken heb afgeleerd, moest hij noodgedwongen een tuigje, omdat hij echt supergevoelig is voor druk op de keel, en dan vreselijk hoest.
Onze maltezer heeft dat ook, maar waarom dan een tuigje, een hond hoort imo los. Onze maltezer kan nog niet los omdat die waarschijnlijk doof is. daarom ben ik nu ook met hem aan het oefenen om toch los te kunnen. Als je hond niet doof is kan je hem als je hem goed opgevoed hebt gewoon los laten. luisterd die niet, is die niet goed opgevoed.
Wat halties betreft, ik zie hier in de buurt mensen lopen met honden die wel een halti dragen, en daardoor hun hond de baas zijn. Nee, dat is niet volgens het ideaal van de hondentrainer, maar daardoor kunnen ze domweg een wandeling maken met hun grote dominante reu, die voordat ie met een halti liep zomaar een uitval kon doen.
Nogmaals, dan doet de baas het niet goed. Een dominate reu moet ten alle tijden naar zijn baas luisteren, ook met andere honden in de buurt.