Elessar schreef:Zo te lezen heb jij verstand van konijnen, Kieffer.
Kun je mij vertellen of appels schadelijk zijn voor een konijn?
Haha, ach, verstand, ik heb er ervaring mee. Die van mij krijgt altijd een appeltje, vindt hij heerlijk! Belangrijk is wel, alles met mate. Bij een jong konijntje moet je groente en fruit altijd opbouwen, altijd goed de keutels in de gaten blijven houden, die moeten een beetje stevig van structuur zijn, niet aan de dunne dus.
Met fruit moet je altijd uitkijken omdat er veel suikers in zitten. Mij is vaak aangeraden dat van een appel ong. een kwart per dag gegeven mag worden. Wij hebben altijd kleine appeltjes en daar krijgt mijn konijn altijd een hele van (soms in stukjes, soms heel zodat hij er wat mee kan spelen). Per konijn zal het verschillend zijn, mij konijn is slank gebouwd en ik moet ook moeite doen om hem "dik" (lees: op normaal gewicht) te houden. Wegen doe ik niet, maar voelen bij zijn ribbetjes en bij de kont, als het te bottig wordt, krijgt hij wat extra's.
Dus hou je konijn en zijn ontlasting in de gaten en stop als je denkt dat het niet goed is. (was de appeltjes wel altijd voor je ze geeft)