poes zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: poes zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:20

als je denkt dat de dierenarts dat niet kan Clown waarom jij/wij wel Clown Dierenarts kan bijv een echo maken

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 22:22

ik zei niet dat een dierenarts het niet kan testen ik zei of hij dat nu al kon testen, in de zin van dat het nog maar bijna 3 week geleden was. dan is er toch nog bijna niets te zien. en ik weet niet hoe ik het kan zien / voelen daarom vroeg ik hier naar reacties.
k zal morgen es naar de dierenarts bellen dan.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:36

rustig maar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:59

Kan je niet gewoon zo'n zwangerschapstest staafje onder haar kontje houden als ze op de bak gaat? Clown

Nee, grapje. Heb je foto's van jou poes en de kater? Ben wel benieuwd. Succes! Lachen

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 23:13

hahaha Clown
kan het proberen maar of er wat uitkomt dan haha

van mijn poes heb ik wel een foto, (een oude) en van de kater heb ik helaas geen foto maar het is een hele mooi forse rood witte kater. Pling en mijn poes is een mooie lapjes kat.

de linker is winnie, die is nu misschien zwanger, de rechter is daisy, haar zusje.
Afbeelding

deze poesjes heb ik bij de dierenhulp noord nederland weg, de moeder was overreden, en zijn veels te vroeg dus bij de moeder weggekomen, met als gevolg dat winnie heel veel loopt te sabbelen. vooral op fleece truinen enz.
komt dit echt omdat ze te vroeg bij hun moeder zijn weggekomen of is hier een andere oorzaak van??

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:55

Ah ja, op marktplaats hebben ze wel een plekje voor het nestje. Hoeveel advertenties stonden er vorig jaar ook alweer? ZESTIGDUIZEND? Yep, ik heb de nullen goed geteld toen. Dus ach, een nestje meer of minder.........

<zoekt kotssmiley>

Ik zou d'r lekker nú vast laten castreren.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:58

horseloverx schreef:
deze poesjes heb ik bij de dierenhulp noord nederland weg,

Heb je toevallig een contractje bij de poesjes gekregen? Schattige poesjes trouwens, mijn Patch is ook zo getekend.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:11

Hoe oud is Winnie? Op de foto lijkt het zelf nog een kitten.

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 00:19

ik weet niet hoeveel poesjes er gemiddels uitkomen, helemaal niet bij een eerste nestje, maat ik heb al een lijstje met mensen die graag een willen, dus ik kan ze allemaal kwijt, en komen dus ook absoluut niet op marktplaats. de poesjes gaan allemaal naar vrienden en familie, dus ik zie ze ook nog weer terug. dat vind ik ook wel heel fijn.

op de foto waren ze inderdaad nog kitten, ik had ook bij de foto gezet dat het een oude foto is.
die foto is van afgelopen zomer. en toen waren ze ongeveer een half jaar geloof ik.
ik heb van de dierenhulp noord nederland geen contractje gekregen , is dit normaal wel zo dan??

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:28

Yep, dat is normaal. Ook dat er in zo'n contractje staat dat je je poesje bijtijds moet castreren en er géén nestje mee moet/mag fokken. Die mensen van de dierenhulp zijn namelijk allemaal vrijwilligers en die worden een beetje moedeloos van het dweilen met de kraan open met al die jonge katjes.

Al die mensen die op jouw lijstje staan zouden ook een kitten kunnen nemen van iemand die dommer is dan jij en die haar poesje niet op tijd heeft laten castreren.

Snap je? Voor ieder kitten wat jij fokt gaat een ander naar het asiel of erger.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:50

Er is inmiddels al genoeg gezegd over het feit dat dit wellicht geen enorme slimme actie is en ik hoop dat je weet waar je aan begint!

Hier heb ik namelijk een nest liggen van 2 dagen en mooi dat ik om de 2 uur het poesje wat enorm zwak is, kan helpen met drinken, zodat ze in ieder geval iets aankomt.
En ik hoef nog niet eens bij te voeden.

Over het feit dat een keizersnee bij de bevalling net voorkomen kon worden!

Kijk maar eens op www.leukeennestje.nl

Maar goed, zwangerschapstekenen?

Roze (zuurstokroze) tepels tonen zich met een week of 3. Verder kan er misselijkheid + spugen voorkomen, veel slapen.
Als je zeker wilt weten ga je naar de DA om te laten controleren (liever nog om castratie te laten uitvoeren, maar goed).

En als je dit plan doorzet, zorg ervoor dat je alles in huis hebt wat je nodig hebt! Op bijvoorbeeld www.kattenplaza.nl onder kittens staat wel eea hierover.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:41

Citaat:
ik weet van wie de kater is en de kater is helemaal gezond net als mijn poes, dus niets aan de hand, overigens woon ik heel afgelegen en zijn hier bijna geen katten en de enige kater die hier loopt is van mijn buren hun buren.

dat denk jij! de gemiddelde open kater heeft een leefgebied van ongeveer 10 tot 20 hectare, weet jij hoeveel poezen daarin rondlopen die allemaal besmet kunnen zijn? en die kater ook!?
En hoeveel katers er bij jouw poes op visite kunnen zijn geweest en besmet kunnen zijn? Poezen kunnen door meerdere katers gedekt zijn en die kittens kunnen dus verschillende vaders hebben.
En dan heb ik het nog niet over de corona virussen of andere fijne ziektes.....

maar het is jouw beslissing en die respecteer ik, maar zomaar je kat naar buiten sturen en dan hier komen vragen hoe je kan zien of je zwanger is vind ik de verkeerdom volgorde.
Je zou je eerst in moeten lezen hoe het gaat met de voortplanting van een kat en wat er allemaal bij komt kijken bij een nestje.
Tis voor jou te hopen dat er niks fout gaat, maar als het wel fout gaat kun je voor hele hoge dierenartskosten komen te staan. En dan heb ik het nog niet over het leed voor de mamma en de kleine babies....