Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Rabies enten is ook voor mensen om de zoveel jaar hoor, net als tetanus
Dus voor rabies gaat het voor begin van leven echt niet op
Rosita schreef:katiavl schreef:Rabies enten is ook voor mensen om de zoveel jaar hoor, net als tetanus
Dus voor rabies gaat het voor begin van leven echt niet op
Mensen tegen rabiës enten?? Echt niet ;-0) En als je 10 huisartsen belt over het wel/niet en hoe vaak tegen tetanus enten kom je erachter dat zíj het ook niet weten want ze zeggen allemaal iets anders....
Geeft niet, we weten nog heel veel niet maar dat we onze dieren te vaak enten dat weten we inmiddels wel.
Rosita schreef:Volgens andere artsen om de 5 jaar.... of 15 jaar.
In Nederland komt Rabiës niet voor en worden hooguit laboranten gevaccineerd. Ik werk dagelijks met dieren, ben redelijk goed geïnformeerd en heb nog nooit iets gehoord over humane Rabiësentingen, kun je nagaan.
Bij katten en honden lijkt vooral die Rabiësvaccinatie schade te doen dus ik zou wel 3x nadenken voor ik daar bij mezelf aan zou beginnen.
katiavl schreef:Paarden honden en schapen zijn de voornaamste tetanus dieren, daarbij is het toch belangrijk dat ze het vaccin krijgen.
In merelbeke krijgens ze wel eens gevallen binnen, waarvan de eigenaar het niet nodig vond.
AstraGirlie schreef:tegenwoordig zijn die zo goed aangepast dat je maar zelden bijwerkingen krijgt....
Zoolgangster schreef:Nou, da's lekker dan, hebben we jarenlang de zakken van de dierenarts zitten spekken...terwijl die dierenpil dus weet dat het niet nodig is...