Fietsen met je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

Re: Fietsen met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:42

Alleen het probleem is, als hij wat ziet dan heeftie volgens mij oogkleppen op, want auto's enz. ziet hij dan niet meer en rent blindelings de weg op. Met uitlaten gaat hij dan ook noooooit los Tong uitsteken alleen op het strand, waar hij weinig schade aan kan richten Clown (wintermaanden dan)
In april ga ik maar beginnen met behendigheid met hem, de gehoorzaamheid zit er dan nog wel niet helemaal in, maar zo'n parcourtje vind hij echt geweldig.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:45

Niet erg handig dus, Joris leert het nu een beetje af, met buitenritten is hij altijd los..maar hij gaat steeds beter aan de kant lopen. Mag je meteen beginnen met behendigheid? hier moet je eerst allerlei cursessen doorwerken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:48

Ik heb hiervoor een jaar gehoorzaamheid gedaan, in december gestopt tijdelijk vanwege verhuizing.
Nu in april gaan we beginnen met behendigheid. Tijdens de gehoorzaamheid training werd er al weleens zo'n tunnel neergelegd en van die paaltje waar die zigzaggend doorheen moest en dat vond hij echt geweldig en had toen dus (eindelijk Tong uitsteken ) wel de aandacht op mij. Dus hopelijk worden die behendigheidslessen een succes Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:54

Hij klinkt in ieder geval enthousiast....Ik heb wel met een paar zelf gemaakte hindernissen rondjes gerend, maar het is niet zo leuk als echt. Maarja paarden hindernissen werken ook voor de hond

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:01

Ja hij is erg enthousiast! Soms iets TE waardoor hij ook zo moeilijk kan zijn. Ook buiten tegenover andere honden is hij vaak moeilijk te houden. mjah, die honden geven hem vaak al op zijn kop, hoevaak dat ventje al niet een knauw heeft gehad van een andere hond Tong uitsteken en dan is het ook weer over met die hond en kan je gewoon weer rustig verder lopen Lachen
Me instructrice op de hondenvereniging zei ook dat hij daarom met fietsen lekker zijn energie kwijt kon. Ze zat er dus over te denken om lessen op te zetten met fietsen met de hond. De andere instructeurs waren er enthousiast over dus ik ben benieuwd Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:03

moet je dan met zo een stok aan je bagagerek? ik vind dat er altid gevaarlijk uitzien, als je valt kun je niet je hond loslaten, of als hij schrikt en opzij springt...(maar over het algemeen is fietsen met je hond toch niet heel veilig)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 23:06

zo'n spin?
hebben wij ook, ik vind het onhandig, liever met riem in me handen Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:06

ze had het over een veer ofzo waar die dan aan vast zat. Zei heeft zelf ook zo'n moeilijke hond die weleens ineens opzij springt ofzo, maar zei zegt dat het dan voelt of je fiets alleen afremt en niet opzij getrokken wordt. Ik ben benieuwd dan naar dat ding.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 23:08

jaa dat hebben wij ook Lachen
fietsts niet lekker, je voelt het zitten... ( bij je been)
en je hond is achter je, en ik heb dr liever voor me Lachen

kus

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:08

Ik fiets met de jongste, een berner sennen van nu 18 maanden
Ben sinds vorige week begonnen, en ze doet het goed
Ik heb gewoon haar halsband met riem, ze fiets aan de linkerkant, omdat dat ze volg kant is, en ik fiets op een langweggetje dus weinig tot geen verkeer, en zo wel dan zet ik de fiets stil Lachen En een spiermassa dat ze er van opbouwen Bloos!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:10

Mies_Apollo schreef:
moet je dan met zo een stok aan je bagagerek? ik vind dat er altid gevaarlijk uitzien, als je valt kun je niet je hond loslaten, of als hij schrikt en opzij springt...(maar over het algemeen is fietsen met je hond toch niet heel veilig)

Een springer heet dat
Ik gebruik 'm niet, heb de riem gewoon in mijn linker hand en als er iets gebeurd heb ik haar zo los, en er is weinig verkeer dus het kan gelukkig

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 23:10

jaaa mijn hond heeft ook hele mooie spieren Haha!
(die billen heerlijk haha!)
mijne rent het liefst elke dag, maar dat vind ik te ver gaan, want ik ga over 8 dagen weg voor 8 weken, en dan moet ze niet ineens 'stil' ziten, (ze word wel uit gelaten, maar geen fietsrondje)

kus

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:12

Devica schreef:
jaaa mijn hond heeft ook hele mooie spieren Haha!
(die billen heerlijk haha!)
mijne rent het liefst elke dag, maar dat vind ik te ver gaan, want ik ga over 8 dagen weg voor 8 weken, en dan moet ze niet ineens 'stil' ziten, (ze word wel uit gelaten, maar geen fietsrondje)

kus

Ja harde billen Haha!
En voor grote honden is het wel ideaal, scheelt een hoop gewicht op de gewrichten door al die spieren

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:13

ze zal je wel gaan missen Tong uitsteken van fietsen naar wandelen..
Zo een veer klinkt wel iets veiliger, maarja ik houd het bij wandelen (ook te paard:P) en skaten....nu nog schapen voor hem zoeken Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 23:14

jaa idd!
najah ze is de lichtste van het stel...
(bouvier x riesen schnauzer en am. stafford Tong uitsteken) maar die billen!

heerlijk! Haha!

k weet niet hoe t zit met haar gewrichten, ken dr familie lijn niet zo... ( geadpoteerd)

kus

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:16

Ik denk dat skaten met me hond ook niet zo goed idee is Clown *LOL*

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:20

Mijn vragen aan jou/jullie:
- Vanaf welke leeftijd begon je er mee? --> toen ie een half jaar was denk ik
- Welke afstand? langzaam opgebouwd, nu ongeveer een half uurtje
- Doe je het met een tuig of riem, slipketting? riem
- Waneer doe je het? 1 keer per dag

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:13

ik fiets ook met mijn hond. ze mocht al vanaf jongs af aan mee achter de fiets aanrennen. als ik mijn fiets achter in de schuur mocht zetten. dan rende ze al vrolijk mee. met 1 jaar ben ik het steeds meer opbouwen aan de fiets. Ze vind het helemaal geweldig. ik heb gewoon een halsband en een riem.op veel plekken laat ik haar los lopen. ze kan dan op haar eigen tempo lopen. ook laat ik haar sprintjes trekken. ik leg haar af. ik fiets verder. en dan roep ik haar en ga zelf steeds harder fietsen. nou ze is dan zo weer bij je. ze moet van mij in draf tempo meelopen en een stuk in galop. Ik fiets nu niet zo heel vaak omdat ik druk ben met school.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:35

Wij fietsen ook..

Met onze labrador!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:01

ik fiets veel met mijn stabij. Eerst aan de riem, een gewone vaste, geen oprol en een normale halsband. Nu is hij heel gehoorzaam en loopt hij los naast de fiets. Meestal moet hij draven, maar soms geef ik hem vrij en mag hij zo hard of langzaam als hij zelf wil. Dan galoppeert hij vaak, maar ja met gewoon uitlaten doet hij dat ook.