Oproep: Op goede vrijdag 06 04 2007 lichtjesavond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Oproep: Op goede vrijdag 06 04 2007 lichtjesavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 18:41

ThePast03 schreef:
Ik weet heel goed waar dat clubje mee bezig is en de prioriteit ligt bij steun verzamelen (inclusief zielige verhaaltjes) voor de mensen waarvan hun hond is afgemaakt.

Deze bazen krijgen ook meer steun dan dat ze ooit kritiek krijgen op hun eigen handelen.
Alleen de fokkers aanpakken heeft geen zin, dan halen ze dit soort honden wel uit Belgie.
De pupkopers (en dus de schuldigen aan dit zinloos afmaken) zul je als eerste en grote prioriteit moeten hebben, geen pupkopers is geen afzet meer. Geen afzet meer en de fok stopt vanzelf en nog snel ook.
Dat is voorlopige de enige manier om dit zinloos afmaken te stoppen.

Ik lees hier ook weer: Slachtoffer van de RAD, ipv slachtoffer van hun eigen bazen.
Dat is verdraaiing van feiten.

De Wet verander je niet zo snel, als je hem al verandert krijgt want als ik om me heen kijk in Europa en ook hier de geluiden opvang zou ik eerder bang zijn voor een uitbreiding van de Wet.

Het stoppen van het zinloos afmaken kun je veel sneller stoppen door die pupkopers eens aan te pakken ipv ze slachtoffers te noemen.

het heeft geen zin om deze discussie weer met jou te voeren... want ik blijf bij mijn mening en jij ook..

gelukkig krijgen we hulp uit alle hoeken van het land en niet alleen burgermensen..

dus ik stel voor om hier verder niet meer over te discusieren want we komen toch niet op 1 lijn.. Knipoog
ik zet me in met hart en ziel voor deze honden en ik wens niet door jou of iemand anders op mijn hart getrapt te worden met de woorden: dat clubje en zielige verhalen want dan ken jij de werkelijkheid nog niet over hoe ellendig deze honden in zo'n asiel zitten.. of je steekt je kop er voor in het zand..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:45

Ik vind het wel goed dat het er is!
Dit is voor de dieren en die dieren kunnen er ook niets aan doen dat ze geboren zijn zonder papieren en dat is denk ik waar het om gaat!
Juist zo'n herdenking als deze wordt gehouden gaan mensen er misschien anders over denken.
Het is wel te hopen in ieder geval!

Veel succes!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:54

LimaGentle schreef:
want dan ken jij de werkelijkheid nog niet over hoe ellendig deze honden in zo'n asiel zitten.. of je steekt je kop er voor in het zand..

Jij bent duidelijk nog nooit bij het AID geweest.
Er zitten een hoop honden in de gewone asiels die veel zieliger zijn.
Nooit zomaar op verhalen afgaan of op foto's die overal gemaakt kunnen zijn....

Het gaat mij niet om hier te discussren. Het gaat mij hier om goede voorlichting wat voor deze honden super belangrijk is.
En goede voorlichting is ook erkennen dat het de bazen zijn die ervoor zorgen dat dit soort honden zinloos wordt afgemaakt en niet de wetgeving.

Er was geen hond zinloos afgemaakt als ze niet meer gefokt waren of aangeschaft.
Sommige mensen hebben er blijkbaar lol in om de wet te overtreden, als dat ten koste gaat van dierenlevens kan ik de humer er jammer genoeg niet van inzien.

Zolang mensen daarmee bezig blijven zul je altijd een grote groep tegenstanders blijven houden, een hoop mensen zien liever niet dat dit soort honden terecht komen bij mensen die willens en wetens nu al de wet overtreden.

@Es: Mensen moet hierover inderdaad anders gaan denken en dat is: geen verboden hond aanschaffen. Zo simpel ligt het.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-03-07 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:57

Heb je het tegen mij ThePast03?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:01

maar ThePast03.. denk jij dat wij mensen aanmoedigen om een stamboomloze staff aan te schaffen??
nou integendeel zelfs.. wij benadrukken het altijd dat een stamboom echt MOET
vandaar ook die foto's op onze site om te laten zien wat er met de honden gebeurt als ze geen boom hebben..

ze moeten gewoon de boete's omhoog gooien die die illegale fokkers krijgen.. nu krijgen ze een boete van 500 euro ofzo.. dat is voor hun 1 pup! die boete's zijn gewoon veels te laag want die 500 euro verdienen ze zo terug.. als ze die boete's eens omhoog gooien naar 10.000 ofzo dan ben je al een heel eind.. fokkers worden echt niet bang voor een boetetje van 500.. de zelfde dag kopen ze een nieuwe hond en gaan daar vrolijk mee verder..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:04

LimaGentle schreef:
maar ThePast03.. denk jij dat wij mensen aanmoedigen om een stamboomloze staff aan te schaffen??
vandaar ook die foto's op onze site om te laten zien wat er met de honden gebeurt als ze geen boom hebben..

ze moeten gewoon de boete's omhoog gooien die die illegale fokkers krijgen.. nu krijgen ze een boete van 500 euro ofzo.. dat is voor hun 1 pup! die boete's zijn gewoon veels te laag want die 500 euro verdienen ze zo terug.. als ze die boete's eens omhoog gooien naar 10.000 ofzo dan ben je al een heel eind.. fokkers worden echt niet bang voor een boetetje van 500.. de zelfde dag kopen ze een nieuwe hond en gaan daar vrolijk mee verder..

Juist, dus jullie zijn goed bezig! Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:06

Es79 schreef:
LimaGentle schreef:

Juist, dus jullie zijn goed bezig! Haha!

haha dank je wel Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:06

LimaGentle schreef:
maar [*olduser*].. denk jij dat wij mensen aanmoedigen om een stamboomloze staff aan te schaffen??

Nou in een vorige discussie kwam er wel uit dat al die illegaal aangeschafte honden volgens jullie wel bij hun bazen mochten blijven als ze goed opgevoed waren. De Wet overtreden dient dus volgens jullie beloond te worden.
Als ze niet goed opgevoed waren (waar die honden zelfs ook niets aan kunnen doen) kregen ze van jullie alsnog een spuitje. Alsnog zinloos inslapen dus.
Vind ik persoonlijk niet echt een oplossing waarmee zinloos inslapen wordt tegengehouden.

Zoals ik al eerder zeg, van mij mogen jullie die dag houden ik heb daar totaal geen last van.

Hou alleen op met de feiten verdraaien zoals: slachtoffers van de RAD
Daarmee geef je verkeerde voorlichting en dat is iets waarmee je dit soort honden zeker niet helpt.

En de fokkers aanvallen is een, maar de pupkopers houden ook de fokkers in stand.
De pupkopers goede voorlichting is ook een ding, maar ze vervolgens als slachtoffer opvoeren is dan wel heel hypocriet.

Er is en blijft maar een dader voor dit zinloos afmaken en dat is de pupkoper zelf.
Niemand anders.
Als je dat nu eens duidelijker zou maken, zou je lang niet zoveel tegenstand krijgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:10

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Nou in een vorige discussie kwam er wel uit dat al die illegaal aangeschafte honden volgens jullie wel bij hun bazen mochten blijven als ze goed opgevoed waren. De Wet overtreden dient dus volgens jullie beloond te worden.
Als ze niet goed opgevoed waren (waar die honden zelfs ook niets aan kunnen doen) kregen ze van jullie alsnog een spuitje. Alsnog zinloos inslapen dus.
Vind ik persoonlijk niet echt een oplossing waarmee zinloos inslapen wordt tegengehouden.

Zoals ik al eerder zeg, van mij mogen jullie die dag houden ik heb daar totaal geen last van.

Hou alleen op met de feiten verdraaien zoals: slachtoffers van de RAD
Daarmee geef je verkeerde voorlichting en dat is iets waarmee je dit soort honden zeker niet helpt.

En de fokkers aanvallen is een, maar de pupkopers houden ook de fokkers in stand.
De pupkopers goede voorlichting is ook een ding, maar ze vervolgens als slachtoffer opvoeren is dan wel heel hypocriet.

Er is en blijft maar een dader voor dit zinloos afmaken en dat is de pupkoper zelf.
Niemand anders.
Als je dat nu eens duidelijker zou maken, zou je lang niet zoveel tegenstand krijgen.

Maar ze willen de pupkopers ook aanpakken volgens mij! Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:11

en daarom geven wij juist voorlichting over stambomen... Knipoog
wij prberen zoveel mogelijk mensen te berijken met onze actie en we krijgen veel reacties.. ook van mensen met stamboomloze honden..

ik vind niet dat je alle pupkopers de schuld kan geven.. er worden ook genoeg vervalste stambomen af gegeven.. en die mensen hebben echt niet bewust een hond zonder boom aangeschaft..
wij zorgen er nog regelmatig voor dat er honden naar belgie worden gebracht.. die door mensen afgestaan zijn omdat ze niet willen dat hun hondje afgemaakt word..

er moet gewoon betere voorlichting komen ook vanuit de regering zelf.. maar goed.. we doen ons best en meer kunnen we niet doen toch?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:12

Citaat:
Maar ze willen de pupkopers ook aanpakken volgens mij! Knipoog

uiteraard.. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:18

Dan is en blijft de opmerking: Slachtoffer van de RAD toch stemmingmakerij van jewelste.

Die verantwoordelijke mensen die jij noemt die echt per ongeluk (hoe slecht kun je jezelf voorlichten als je een levend wezen koopt wat toch wel 12 jaar kan worden) zo'n pup kopen zorgen er meestal inderdaad wel voor dat hun hond naar Belgie verhuisd en veilig is.
En gaat niet zitten afwachten of hij of zij toevallig niet gepakt wordt....

Over blijft de groep mensen die willens en wetens zo'n verboden hond kopen.
De verantwoordelijke en ervaren hondenbezitters kopen echt wel een Amstaff met FCI stamboom en dit soort honden hoort in verantwoordelijke en ervaren handen.
En daarin bevind zich nog een groep waarvan de honden echt beter af zouden zijn als ze een spuitje krijgen. Deze groep koopt dit soort honden enkel en alleen om ze op te fokken en ook in sommige gevallen voor de gevechten.

Dus ja de pupkoper is in alle gevallen schuldig. Je hoort hier in Nederland gewoon op de hoogte te zijn van de Wet.

Er is voorlichting genoeg. Maar als je jezelf helemaal niet voorbreid als je een hond aanschaft zul je die ook niet vinden.
Het excuus van onschuldige pupkopers is inmiddels wel achterhaald, maar het is natuurlijk wel weer een excuus voor die mensen.
En als we maar excuses blijven zoeken zullen dit soort honden gekocht worden en afgemaakt.
In- en intriest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:20

ik wil er wel even op wijzen dat de golden retriever op nr 1 staat bij bijtincidenten!
o o o o wat een schattige honden he Boos!
nou dat moeten ze maar instellen dat elke GR zonder papieren ook maar ingeslapen moet worden
en let op! dan ineens staat half nederland klaar! bullshit!!!
mensen beoordelen alleen op uiterlijk! stelletje racisten in een ander vorm!

wil er ook op wijzen dat ik vol in mijn gezicht ben gegrepen door een chow chow ,ik was 2 jaar oud en heb nog geeneens naar het beest gewezen!! maar ik werd wel gepakt als eerste....
de hond? daar is niks mee gebeurt!!!

mijn hond is ooit flink gegrepen ...door? juist een chow chow!! niks mee gebeurt
mijn nichtje haar duim in tweeen.....door? juist een chow chow !!!!!!! ook weer niks mee gebeurt

ze herdenken de honden die NOG NOOIT EEN VLIEG HEBBEN KWAAD GEDAAN puur omdat ze de uiterlijke kenmerken vertonen van een verboden ras en geen papieren hebben....

afijn ik ben ook fout bezig nu,ik draai ook offtopic..........
ThePast03:
het gaat hier dus niet om een discussie wel of niet met deze honden maar gewoon een oproep voor mensen om te komen....als je geen intresse hebt druk dan op het kruisje rechtsbovenaan in je scherm,dan ben je er vanaf....
er wordt hier niet om een welles niettus discussie gevraagd....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:25

naadje24 schreef:
ik wil er wel even op wijzen dat de golden retriever op nr 1 staat bij bijtincidenten!
o o o o wat een schattige honden he Boos!
nou dat moeten ze maar instellen dat elke GR zonder papieren ook maar ingeslapen moet worden
en let op! dan ineens staat half nederland klaar! bullshit!!!
mensen beoordelen alleen op uiterlijk! stelletje racisten in een ander vorm!

wil er ook op wijzen dat ik vol in mijn gezicht ben gegrepen door een chow chow ,ik was 2 jaar oud en heb nog geeneens naar het beest gewezen!! maar ik werd wel gepakt als eerste....
de hond? daar is niks mee gebeurt!!!

mijn hond is ooit flink gegrepen ...door? juist een chow chow!! niks mee gebeurt
mijn nichtje haar duim in tweeen.....door? juist een chow chow !!!!!!! ook weer niks mee gebeurt

ze herdenken de honden die NOG NOOIT EEN VLIEG HEBBEN KWAAD GEDAAN puur omdat ze de uiterlijke kenmerken vertonen van een verboden ras en geen papieren hebben....

afijn ik ben ook fout bezig nu,ik draai ook offtopic..........
[*olduser*]:
het gaat hier dus niet om een discussie wel of niet met deze honden maar gewoon een oproep voor mensen om te komen....als je geen intresse hebt druk dan op het kruisje rechtsbovenaan in je scherm,dan ben je er vanaf....
er wordt hier niet om een welles niettus discussie gevraagd....

Die lijst is geen officieel onderzoek en alles wat lichtbruin was werd Golden Retriever genoemd door de mensen die ondervraagd werden.
Bovendien zijn er heel wat meer Golden Retrievers dan pitbullachtigen dus dat onderzoek stel weinig tot niets voor, zeker niet in deze discussie.
Verder is de pitbull wet er niet gekomen vanwege het aantal bijtincidenten, misschien even wat nazoeken hierover?

Het gaat mij er niet om of mensen een bijeenkomst willen houden, het gaat mij erom dat er hier wordt geschreven: slachtoffers van de RAD en dat is foute informatie.

En als iets niet goed is in deze situatie is het fout informatie.

Van mij mogen ze die honden rustig herdenken hoor. Zou alleen willen dat deze herdenkingen niet nodig waren en dus dat mensen eens stopten met verboden honden te kopen.

En je maakt niet bepaald medestanders door af te geven op andere rassen, eerder tegenstanders.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:27

ja punt is duidelijk ThePast03...
nu weer ontopic graag

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:29

LimaGentle schreef:
ja punt is duidelijk [*olduser*]...
nu weer ontopic graag

Mijn punt is volkomen ontopic.

Het kan zijn dat jij alleen reacties wilt van mensen die ook vinden dat het slachtoffers van de RAD zijn in plaats van hun eigen bazen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:31

nogmaals.. je punt is duidelijk...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:32

ja en wat wil je nou duidelijk maken ThePast03 tegen mij??
ik vertel mijn slechte ervaringen ,so what,ik vraag je toch niet om medestander te zijn....

even een goed voorbeeld vind ik uit een ander topic:
ik citeer:

Citaat:
Nu doet onze begeleider de echte "probleem honden" en daaronder valt ook Kandor, een kruising megelse herder.
Een supper leuke hond die erg op mensen is gericht, Nu hij al heel wat maandjes in het asiel heeft door gebracht is deze hond helemaal gestresst geworden, zo erg dat hij dit kwijt wil en in de riem, balletjes of alles wat ook maar in de buurt van hem komt als hij stres heeft, gaat lopen bijten.
Dit zijn we hem proberen af te leren, door een positiefe conectie met de riem te maken en hem zo rustig mogelijk te maken (ondstresen zeg maar)
Dit ging erg goed, tot op de dag van vandaag, hij was zooo gestresst dat hij de riem aan 100 stukjes heeft gebeten (deze riem had hij gevonden op de grond, hij had de riem niet om nl.) en toen deze "op" was en de begeleider de stukjes riem die nog over waren in zijn zak had gestopt, vervolgens de hond een koekje wilde geven, greep de hond hem in zijn jaszak.... ...
helaas voor deze hond, hij kán gewoon zo niet geholpen worden, er word dus nu niet meer met hem getraint (te veel risico)
En een gastgezin gezocht... maar tja ... vind maar eens een gast gezin.....
deze hond moet binnen 1 maand een gast gezin hebben... anders wordt hij ingeslapen

nou kijk dit is een gevaarlijke hond! en daar wordt wel een tehuis voor gezocht!...bij deze ben ik wel degelijk voorstander van inslapen!

enne ThePast03....het kruisje zit nog steeds rechtsbovenaan Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:33

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
ja punt is duidelijk ThePast03...
nu weer ontopic graag

Mijn punt is volkomen ontopic.

Het kan zijn dat jij alleen reacties wilt van mensen die ook vinden dat het slachtoffers van de RAD zijn in plaats van hun eigen bazen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Knipoog

zwaar offtopic!!

ze vraagt hier een oproep voor geintresseerde,dat ben je niet dus .....antwoord lijkt me duidelijk

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:35

naadje24 schreef:
enne [*olduser*]....het kruisje zit nog steeds rechtsbovenaan Knipoog

Bedankt, daar was ik nog niet achter Haha!

Mijn punt is dat ik enorm tegen het nutteloos inslapen ben van dit soort honden en dat dit inslapen gebeurd doordat mensen verboden honden kopen.
En dat mensen dan ook nog blijven beweren dat het slachtoffers van de RAD zijn.
Zo zal het zinloos afmaken dus nooit stoppen en zijn er nog vele herdenkingsdiensten nodig.

Dan heeft er niets mee te maken wat andere rassen allemaal gedaan hebben of dat er volgens jou een gevaarlijke hond ergens in het asiel zit wat geen spuitje krijgt.
Dat is pas offtopic.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:37

ThePast03.. nogmaals.. je punt is DUIDELIJK

ik snap niet waarom je hierover door blijft gaan..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:38

naadje24 schreef:
zwaar offtopic!!

ze vraagt hier een oproep voor geintresseerde,dat ben je niet dus .....antwoord lijkt me duidelijk

Je kunt je bovenstaande bericht ook editten Haha!

Ik ben meer geinteresseerd dan je denkt en juist daarom stoor ik me er vreselijk aan als er verkeerde informatie over deze problematiek wordt neergezet.

Natuurlijk kan ik ook wel vragen: waar waren jullie in 1993 toen deze Wet werd voorgesteld, maar dan weet ik zelf het antwoord al. Knipoog

Als geen ander vind ik het in- en intriest dat dit soort honden maar verkocht blijven worden waardoor ze steeds weer worden ingeslapen.

En Lima: Eenvoudig: Ik blijf doorgaan omdat jullie op mij blijven reageren, wel zo netjes om te antwoorden dan. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:39

ik tem even

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:39

het enige wat je doet is in herhaling vallen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:39

naadje24 schreef:
ik tem even

thx