Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urko schreef:En dat een kat buitenmoet vind ik een beetje onzin, op mijn stageplek zit een kat die niet eens naar buiten wil! DIe gaat alleen voor straf naar buiten, als hij weer iets kapot heeft gemaakt ofzo, en hij vind het echt verschrikkelijk buiten (mauwen springen, janken zo klinkt het meer)
Ies_ schreef:, maar meer om de reden omdat ik vind dat katten moeten kunnen jagen. Katten zijn roofdieren en als je zo'n beestje z'n brokken geeft en binnen houd vind ik dat niet kunnen eigenlijk. .
Mist schreef:Ies_ schreef:, maar meer om de reden omdat ik vind dat katten moeten kunnen jagen. Katten zijn roofdieren en als je zo'n beestje z'n brokken geeft en binnen houd vind ik dat niet kunnen eigenlijk. .
Kun je mij dan uitleggen waarom ik met 5 katten nog steeds muizen heb ??in de zadel/voer kamer waar ze gewoon in kunnen ?
Mijn katten hou ik binnen mijn erf (schrikdraad) omdat ik er voor pas nog 1 kat te verliezen aan de wegErg veel zijn ze niet buiten, zetten liever mijn huis op stelten
![]()
Ik woon naast een duivenmelker (vandaar de muizen die mijn voerzakken openknabbelen) hoewel hij zegt geen last van (andermans) katten te hebben, ken ik zijn soort en zorg dus dat niemand last heeft van mijn katten. Een binnenkat met een maatje komt niets tekort, kan perfect ! er zullen wel sommige katten zijn (net als ik die bv nooit op een flat zou kunnen wonen) die er niet tegen kunnen, maar dat zijn eerder uitzonderingen.
Leonoor schreef:Mijn katten komen onder geen enkele voorwaarde los buiten
Heb nu 5 raskatten en hiervoor had ik 1 HTK poesje die voor mijn deur is doodgereden. Sindsdien gaat niets meer los.
Meerdere redenen:
1. gevaren van de weg Sja, dat is een risico.. Maar ze krijgen er "vrijheid" en ruimte en een natuurlijkere omgeving voor terug
2. overlast voor de buren Ik heb tegen mijn buren gezegd dat ik katten heb, zij hebben anders ook honden die in mijn tuin poepen en ach.. Mijn buren en ik houden rekening met elkaar, gaat primaDe meeste mensen zijn als je er rustig mee praat, niet zo moeilijk. Je kan afspraken maken hier over. Dat heb ik gedaan.
3. jatkansen (zijn immers raskatten)Sja, daarom heb ik dus geen raskat gekocht.
4. ongewenste nestenIk vind dat elke kat/poes die buiten loopt geholpen moet worden.
5. contracten met de fokkersSja, ik zal dus nooit een raskat kopen.
Mijn katten hebben nu een kleine buitenren en het voorjaar wordt er nog 1 bij gebouwd van 20 meter lang en 2,5 meter breed. Verder hebben ze alles hier wat ze nodig hebben!
dewitje13 schreef:Hallo!
Ik heb al meermalen gelezen dat een kat naar buiten MOET omdat ze anders heel hyper worden en dergelijke. Onze kat komt nooit buiten. Is dit erg, wat vinden jullie bokkers ervan?? En wat vinden jullie van een tuigje?
Groetjes, Dewi
P.S. Waarom onze niet buiten komt: We willen niet dat anderen last van haar hebben en we willen haar niet kwijtraken (onze vorige is overreden).
Leonoor schreef:Mijn katten komen onder geen enkele voorwaarde los buiten
Heb nu 5 raskatten en hiervoor had ik 1 HTK poesje die voor mijn deur is doodgereden. Sindsdien gaat niets meer los.
Meerdere redenen:
1. gevaren van de weg
2. overlast voor de buren
3. jatkansen (zijn immers raskatten)
4. ongewenste nesten
5. contracten met de fokkers![]()
Mijn katten hebben nu een kleine buitenren en het voorjaar wordt er nog 1 bij gebouwd van 20 meter lang en 2,5 meter breed. Verder hebben ze alles hier wat ze nodig hebben!
griebels schreef:Leonoor schreef:Mijn katten komen onder geen enkele voorwaarde los buiten
Meerdere redenen:
1. gevaren van de weg
4. ongewenste nesten
Hmm als ik dit zo lees kan ik maar een ding zeggen...
Voor wie zijn plezier heb jij eigenlijk katten??
Ik heb mijn katten voor hun plezier, en als dat leven dan toevallig wat korter moet zijn omdat er buiten iets met ze kan gebeuren so be it!!!
Mijn katten hebben dan in elk geval een super fijn leventje gehad met hun eigen plezier waar ik ook weer plezier aan beleef
Ik ben niet egoistisch wat dat betreft
griebels schreef:Leonoor schreef:Mijn katten komen onder geen enkele voorwaarde los buiten
Meerdere redenen:
1. gevaren van de weg
4. ongewenste nesten
Hmm als ik dit zo lees kan ik maar een ding zeggen...
Voor wie zijn plezier heb jij eigenlijk katten??
Ik heb mijn katten voor hun plezier, en als dat leven dan toevallig wat korter moet zijn omdat er buiten iets met ze kan gebeuren so be it!!!
Mijn katten hebben dan in elk geval een super fijn leventje gehad met hun eigen plezier waar ik ook weer plezier aan beleef
Ik ben niet egoistisch wat dat betreft
griebels schreef:Uhh ik heb mijn katten wel degelijk voor HUN plezier. Ik zal je ook uitleggen hoe dat zo...
Dikkie heb ik uit belgie gehaald, sterven na dood was ze. Ik weet dat ik ze niet daar moet halen maar kon haar niet laten liggen. Ik heb haar een beter leven belooft.
Mijn andere kat Bruto heeft zeer ernstige hartruis. Ik heb gekozen om haar zonder medicijnen door te laten leven. Waarom? Nou simpel, als ik elke dag die kat moet vangen, pilletje geven, de rest van de dag een kat in huis hebben die super gestresst is en alles onderkotst, en zeker niet meer bij mensen in de buurt komt, wat voor meerwaarde heeft dat dan aan haar leven???
Dan heb ik liever dat ze een wat korter leven heeft, maar wel een die dierwaardig is.
En tuurlijk heb je dieren ook voor je eigen plezier, maar je moet er niet egoistisch in worden. Sommige katten willen nu eenmaal naar buiten, en als je ze binnenhoudt om bovenstaande reden vind ik dat erg egoistisch en dieronvriendelijk...