Moeilijk iets, hulp nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Re: Moeilijk iets, hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 11:15

Nou meiden ik ben gister aaf bij de DA geweest..
Overigens toen ik thuis kwam was ze weer een beetje zichzelf.. en in de auto was ze weer helemaal joepie de poepie..
Ze is zo dement als een ganaal.. en ze heeft hart probleempjes, waarschijnlijk zit er een knoopje in haar boven kamer en daar door krijgt ze van die rare "pijn" schokken door haar lijf.. Het zijn geen pijn scheuten van de pijn, volgens de DA maar meer een soort aansturingsprobleempjes in haar hersenen zijn..
Verder heb ik dus hart medicijn gekregen dat ga ik een maand proberen.. als ze zich niet beter gaat voelen daardoor dan stop ik na een maand.. ik heb zoiets, wat is nou mooier als je in je slaap wegvalt, door dat je hart niet meer helemaal ok is..
En ik had nog humeurspillen gekregen,maar die ben ik goed gaan lezen en dat ga ik haar niet geven, gelet op de bijwerkingen, het is dus een antidepresiva en daar sta ik niet achter.. het is voor de behandeling van gedragsstornissen van emotionele aard zoals angst, pathalogische veranderingen van het humeur, depressies en ascosiaal gedrag en angstfobieen.
Ik herken haar niet in de indicatie beschrijving, plus dat ik zoiets heb, ik ben de gene die last heeft van haar dementie en zij zelf niet..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:13

Ik wilde net reageren en zeggen dat ik dacht aan dementie toen ik je laatste berichtje las.
Onze (inmiddels overleden) hond was ook dement, en het verhaal kwam me aardig bekend voor.

Sterkte verder!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:44

oke, nou je weet nu wat het is, gelukkig geen pijn!! succes met je hond verder, hopelijk werken die medicijnen dan!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:40

Moosje schreef:
Ik wilde net reageren en zeggen dat ik dacht aan dementie toen ik je laatste berichtje las.
Onze (inmiddels overleden) hond was ook dement, en het verhaal kwam me aardig bekend voor.

Sterkte verder!

Ja ik dacht zelf ook erg aan dementeren hoor voor ik ging.. ze is echt zo dement als een garnaal..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:52

Er schijnt speciaal voer te zijn (en ook supplementen) waardoor ze er minder last van hebben. Heb er zelf geen ervaring mee.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:24

Onze collie van 10 begon ook van die gekke dingen te doen, was ook tamelijk dement. We waren op vakantie en ze was 's nachts weggelopen, onder het tentzeil door en weg. kom ik in de voortent, grote schrik, hond weg. Ik loop in mijn nachtgewaadje de camping op, ligt de hond vier tenten verderop te pitten in het gras, kop op een bultje , lag wel lekker. Ik heb de hond voorzichtig wakker gemaakt, beest had echt iets van; huh wat doe ik hier ???? Ze was 's morgens meegeweest wandelen het bos in, zijn we in de voortent bezig, wie komt er uit het bos gelopen? hond! Die had zichzelf nog even uitgelaten....
En onze andere oude collie had ook van die maffe dingen, zoals vaak blaffen midden in de nacht. Op straat blij doen tegen mensen die ze niet kende, omdat ze dacht dat het bekende waren.... Knipoog
Dertien is inderdaad een mooie leeftijd, maar hopelijk mag tie van jou nog een fijne tijd bij jou beleven.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 10:50

Ja ach.. als ze er niet meer is.. heeft ze een lekker en mooi leventje gehad.. ik ben er al een tijd op voorbereid.. Zoals ik al schreef ik wil geen medi geven tegen het dementeren.. op is op...

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:53

waarom geef je dan wel medicijnen voor het hart?
Op = toch op, zeg je zelf?
Dat snap ik dan niet helemaal.

Ik vraag me af waarom mensen (niet per se jij hoor, in het algemeen) zo negatief zijn over het naar de dierenarts gaan met oudere hond. Mensen hebben het gelijk over laten inslapen, terwijl dat lang niet altijd aan de orde hoeft te zijn.
Tuurlijk is het wel iets om in je achterhoofd te houden.

En als een dierenarts je een pijnstiller meegeeft, wat is hier erg aan?
Dan kan je in ieder geval aantonen of het daadwerkelijk pijn is wat je hond 'lastigviel', als uitsluitsel. Dit geeft een snellere diagnose en conslusie: wil je doorgaan met diagnoses met oudere hond met pijn, of niet?

Ik geef je geen kritiek, maar ik probeer een beetje de andere kant van de medaillon te laten zien.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 15:41

Fielychi schreef:
waarom geef je dan wel medicijnen voor het hart?
Op = toch op, zeg je zelf?
Dat snap ik dan niet helemaal.

Ik vraag me af waarom mensen (niet per se jij hoor, in het algemeen) zo negatief zijn over het naar de dierenarts gaan met oudere hond. Mensen hebben het gelijk over laten inslapen, terwijl dat lang niet altijd aan de orde hoeft te zijn.
Tuurlijk is het wel iets om in je achterhoofd te houden.

En als een dierenarts je een pijnstiller meegeeft, wat is hier erg aan?
Dan kan je in ieder geval aantonen of het daadwerkelijk pijn is wat je hond 'lastigviel', als uitsluitsel. Dit geeft een snellere diagnose en conslusie: wil je doorgaan met diagnoses met oudere hond met pijn, of niet?

Ik geef je geen kritiek, maar ik probeer een beetje de andere kant van de medaillon te laten zien.

Ik heb dat ook geschreven in mijn vorige stukjes, dat ik haar een maand die hartmedicatie geef, en dan zie ik hoe ze beter of slechter wordt..
EN ik sta gewoon niet achter antid. bij honden.. klaar.
En mijn DA heeft geen pijnstillers mee gegeven.. maar ik vind altijd dat de DA je niet serieus genoeg neemt, als de vitale functies in orde zjin, maar jij toch het gevoel heb dat het jouw hond niet meer is.. dan krijg je een pijnstiller..
En de DA zei ook weer keihard tegen mij toen ik aanhaalde dat ik verder niet wil doktoren met haar; ja je moet erzelf ook aan toe zijn.. dat bedoel ik, ieder doosje medic. die over de toonbank gaat, verdienen hun vet op..

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:45

nou, zulke discussies ga ik niet meer aan.
Heb ik al te vaak gedaan. Ik wou dat we er meer aan verdienden, kon ik tenminste ook eindelijk eens mijn eigen tuf-tuf kopen en met mijn vriend samenwonen en een keer op vakantie... Maar goed...

Het geven van een pijnstiller kan uitsluitsel geven of het dier uberhaupt pijn heeft. Daarna kan je verder gaan diagnostiseren. Ik zie niet in wat hier verkeerd aan is..?
Deze hartmedicatie heeft hetzelfde effect: uitsluitsel geven of het inderdaad een hartprobleem is waar ze nu last van heeft.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:02

Ik zie bij onduidelijke klachten ook het probleem van een pijnstiller geven niet zo Bloos

Onze hond staat op het moment helaas ook permanent op pijnstillers.... en dat is echt niet omdat de DA daar zo op verdient. Dat is omdat wij en de dierenarts willen dat de hond pijnvrij kan leven Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 14:05

IK ZIE HET OOK NIET HET PROBLEEM VAN PIJNSTILLERS... MAAR DIE KRIJG IK TOCH NIET! kunnen jullie nou niet gewoon lezen ipv commentaar te spuwen..

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:34

james100 schreef:
Ik weet ook niet waarom ze af en toe piept dit heeft ze overigens nooit gedaan.. Maar goed ik ga denk ik vanaaf even naar de DA alleen kan ik niet een duidelijke klacht omschrijven waardoor ik weer geen goed gevoel heb omdat er dan ws een pijnstiller wordt voorgeschreven.. ..

Nou, hier maak ik toch echt op uit dat je geen pijnstiller wilt...
Maar goed... ligt uiteraard aan mij.

james100 schreef:
Ja dames, ik schrijf toch ook dat ik straks naar de DA ga, maar dat ik heb moeten banketstaaf als brugman.. omdat ze me afwilde schepen (uiteraard de ass.) met anti d. ik heb gezegd NEE ik wil een onderzoek..

Goh.. hier ook al zo'n vriendelijk antwoord.
NATUURLIJK wil de assistente niet dat je komt, stel je voor zeg... Maar goed, de assistente is er natuurlijk alleen om jou te pesten.. word ze voor betaald natuurlijk.
Kom nou, ze wil je helpen zonder je gelijk op kosten te jagen. Wordt gelijk weer verkeerd opgevat als een afscheping.
Nou vind ik het knap dat een assistente je zoiets wil meegeven (weet natuurlijk niet welk middel, maar zulke dingen zijn vaak alleen verkrijgbaar op recept van een dierenarts)...

james100 schreef:
IK ZIE HET OOK NIET HET PROBLEEM VAN PIJNSTILLERS... MAAR DIE KRIJG IK TOCH NIET! kunnen jullie nou niet gewoon lezen ipv commentaar te spuwen..

Joh, alweer zó aardig.. Terwijl ik alleen probeer in te zien wat je nou eigenlijk niet en wel wilt en je er voor- en nadelen van vertellen.
Als je geen commentaar wilt, moet je zoiets niet op bokt zetten.

Zo, als jij gaat zeiken, kan ik ook gaan zeiken.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:18

Moderatoropmerking:
'zeiken' lijkt mij helemaal niet nodig op Bokt
Kom op, toon van schrijven graag weer even op vriendelijk zetten en het op een normale manier hebben over een hond die lijdt aan dementie.
Ipv. over de pijnstillers door te gaan zijn misschien wel bruikbare tips ook een onderwerp om TS te helpen met de omgang van een dementerende hond.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:06

Misschien niet nodig nee.
Maar hoofdletters / schreeuwen lijkt mij ook niet nodig...

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:46

Daarom, geldt voor beide kanten dus we stappen eroverheen en gaan door dacht ik zo Ja