Welk ras? Lees even de omschrijving.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Welk ras? Lees even de omschrijving.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:11

argentijnse dog is ook geen kwijler..

zijn sportieve mooie honden Ja ,misschien vind hij dat wel wat??

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:11

Afbeelding

dit is echt geen schijterige doberman...

denk dat alle type honden wel schijterig kunnen zijn dus ik denk dat als hij een puppy neemt en hij er lief voor is dat hij niet zo snel schijterig wordt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:14

Ik denk dat de Beauceron te veel herdershond is voor deze man. Hij zoekt echt een waak- en verdedigingshond. Ik moet eerlijk zeggen dat deze ook als 1 van de eersten in mijn gedachten schoot.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:16

ehm maar herders zijn toch waak en verdedigingshonden Tong uitsteken

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:18

shelltje schreef:
Afbeelding

dit is echt geen schijterige doberman...

denk dat alle type honden wel schijterig kunnen zijn dus ik denk dat als hij een puppy neemt en hij er lief voor is dat hij niet zo snel schijterig wordt

Ik vind het ook geen schijterts (vind ze zelfs soms een beetje griezelig) maar ik denk dat hij ze ook te druk/ zenuwachtig vind. Wel een hele gafe foto trouwens!

Voordat jullie de indruk krijgen dat dit een beul van een vent is, dat is ie niet hoor. Hij is 1 van de weinige boeren die jonge katjes netjes aan de dierenbescherming mee geeft en ze niet verdrinkt of andere nare dingen mee doet. Dat zegt toch wel wat denk ik.

@peetjuh: Dat klopt maar iedereen heeft in de buurt herders en hij vind het gewoon niks. Denk niet stoer genoeg ofzo Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:23

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:25

Ik vind dat ze maar een lelijke kop heeft Bloos

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:26

Misschien is de akita (inu) wel een optie. Ze hebben wel een redelijke staart, maar omdat deze gekruld zijn heb je hier geen last van. Het zijn hele goed waakhonden, maar daar integenook heel leuk en lief met kinderen. Het zijn geen overmatige kwijlers, integendeel zeg. Verder super leuke honden, maar niet de makkelijkste.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:27

kimmie261 schreef:
http://www.marktnet.nl/Rottweiler-ups-562366.htm ze zijn nog wel te vinden hoor,als hij echt een gecoupeerde wil....

Hier lijkt mij een luchtje aan te zitten.... ik heb hele rare verhalen gehoord over honden uit polen tjechie etc.

@CKR die honden haren toch gigantisch, tenminste dat weet ik van die husky-achtigen, en die hebbben volgens mij dezelfde vachtstructuur.

ik heb overigens ook even naar de amerikaanse bulldog gekeken die lijken mij ook wel aardig geschikt. Ik ken ze eigenlijk alleen als huishond, zijn het ook geschikte erfhonden, blijven ze op het erf?
Laatst bijgewerkt door marquez1 op 06-03-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:30

Ja ze hebben wel een dikke vacht, die beetje op de husky structuur lijkt. Dit zijn cht wel vrij korte haren, heel anders dan van bijv een spaniel, toller etc.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:30

Wij zochten zowat hetzelfde en hadden vroeger een rottweiler (nog met een gecoupeerde staart) maar die is helaas overleden en de opvolger is een Akita geworden (zie profiel, maar hij is nog een jonge hond 5 maanden Knipoog )
Enkel vind de ene het een waker en de andere niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:33

nou deze zijn al allemaal weg,maar als hij echt zou willen zijn ze sporadisch nog wel te vinden....

het is jammer dat ie geen staart wil,zoals ik al zei,het went echt heel snel,en ik zou nu geen rottie zonder staart meer nemen...

Afbeelding

valt toch best mee??zo'n staartje??

en een dogo argentino..
Afbeelding

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:37

De vacht van husky-achtigen hebben heeeeeel veel onderwol. Het is juist die onderwol die verhaart. Spaniels, setters etc hebben wel lange haren maar dit zijn met name dekharen. Die verharen ook, maar lang niet zo overdadig als de ondervacht (ik heb een tijd in een trimsalon gewerkt, en ik kan je wel vertellen ik persoonlijk zou nooit een husky-achtige/ poolhond of iets dergelijks willen hebben alleen al door de haren, maar dat is persoonlijk natuurlijk)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:39

@kimmie: Ik denk ook dat een rottweiler nog steeds het best bij hem past, maarja, ik zal hem in iedergeval jou verhaal vertellen misschien dat het helpt Knipoog. Of je moet een dierenarts zo gek zien te krijgen dat hij wil couperen en dan even in de boeken schrijft dat de staart tussen de deur heeft gezeten. Maar ik denk dat er weinig da zijn die dat doen.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:42

Is een Rhodesian Ridgeback (Ned.: Pronkrug) niets voor hem?

Citaat:
De Ridgeback of Pronkrug, oorspronkelijk afkomstig uit Zuid-Afrika, is een jachthond en een uitstekende waakhond met een vrij dominant karakter. De Ridgeback zoekt binnen een gezin een leider uit en zal deze zeer trouw en volgzaam zijn.

http://www.mankala.pl/assets/images/2006-03-Zula-im-Wald2.jpg

Of is die niet stoer genoeg? Knipoog Vork

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:43

De akita heeft ook wel een bijhoorlijke vacht, maar als hij herhaart kan je hem heel gemakkelijk borstelen/plukken. De hond verliesd zijn haren is 'bossen' en zegmaar niet los. Echter valt de Akita niet onder de husky-achtigen, maar (ik geloof) onder de oertypen...

Een ridgeback is inderdaad ook heel stoer, Cyrilletje!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:58

marquez1 schreef:
De vacht van husky-achtigen hebben heeeeeel veel onderwol. Het is juist die onderwol die verhaart. Spaniels, setters etc hebben wel lange haren maar dit zijn met name dekharen. Die verharen ook, maar lang niet zo overdadig als de ondervacht (ik heb een tijd in een trimsalon gewerkt, en ik kan je wel vertellen ik persoonlijk zou nooit een husky-achtige/ poolhond of iets dergelijks willen hebben alleen al door de haren, maar dat is persoonlijk natuurlijk)

goh, onze hond verhaart niet meer dan onze rottweiler, daar vonden we ook dagelijks haar van

akita is idd een oerhond Ja

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 21:31

Nouja goed oerhond dan, de vachtstructuur is overeenkomstig lijkt mij. Maargoed misschien is dat haren wel een tik van mij hoor.

De rodeshian heb ik ook al voorgesteld, hij wees hem niet gelijk af, dus dat is al heel wat. Die houden we in ons achterhoofd!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:38

ik weet dat bij sommige nestjes van honden wel is een knikstaart voorkomt waar door de staart er toch af moet. Dit word dan om die reden nog wel steeds gedaan in Nerderland en mag ook nog steeds om "gezondheidsreden".

De pups worden geboren en hebben dan een knikje in de staart waardoor die als de pup nog maar 1 of 2 dagen is er af word gehaalt door de dierenarts.

Het einigste nadeel is dat de pups soms ook wat kleiner zijn door een beetje achter stand, het is immers toch niet helemaal gezond een hond met knikstaart.

Ik weet niet of dit ook voor komt bij rottweilers maar misschien zou je is kunnen vragen bij een fokker.
Wel zou ik dan niet verder fokken met z'n hond omdat het waarschijnlijk wel een beetje erfelijk is bepaald.

Misschien is dit een oplossing.

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:42

een ridgeback zou ook in aanmerking kunnen komen. Kunnen aardig waaks zijn. zijn lief voor het eigen gezin. maar kijken de kat uit de boom bij vreemde. zijn gewoon hele leuke honden.

*heb er zelf ook een*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:44

waar ik nog aan dacht,wat hij mss ook wel een mooie en leuke hond zal vinden is een presa canario...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:48

Ridgeback, doberman of rotweiler zijn de eerste waar ik aan denk.

Kwijlen zit vooral in de hoeveelheid wangen. Honden met grote wangen hebben vaak een stukje wang in hun mond. Ze hebben iets in hun mond en denken daardoor dat het eten is, en maken automatisch kweil aan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:53

Nou, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, diegene is iig errrggg kieskeurig!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:56

Ja ik ben ook erg benieuwd!!

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:07

En een Appenzeller Sennenhond?
De eerste keer dat ik die een zag, dacht ik dat ik een rotweiler zag staan met de aftekeningen van een St. Bernard, dus ik denk dat dat wel een geschikte hond zal zijn. En ik vind het daarbij ook nog eens zoooooooon geweldig mooie honden! Wat ik alleen wel vind op deze site:

http://www.sennenweb.nl/paginas/appz_beschrijving.htm

Een zeer typische eigenschap van de Appenzeller is een zekere mate van wantrouwen tegenover vreemden. Voor eigen mensen en bekenden absoluut niet. Deze eigenschap maakt dat de Appenzeller niet zonder meer geschikt is voor iedereen.

Maar op die site zie je meer info en ook de rest van de karakterbeschrijving enz.