met de fles grootbrengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: met de fles grootbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:45

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:47

ik heb ooit een stokstaartje met de hand grootgebracht,
eerst melk met een klein spuitje (zonder naald) in zijn bekje doen steeds
later meelwormen voeren.
werdt heel erg tam, en groeide gewoon goed op.

en een reekalf, die kreeg eerst de fles en speende zichzelf gaandeweg af en werdt naarmate hij zich afspeende ook weer schuw.
dat was dus ook de bedoeling, zodat hij weer in het wild kon.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 08:55

Marigold schreef:
en een reekalf, die kreeg eerst de fles en speende zichzelf gaandeweg af en werdt naarmate hij zich afspeende ook weer schuw.
dat was dus ook de bedoeling, zodat hij weer in het wild kon.

dat is (bijna) altijd met zulke dieren.. jonge konijntjes en haasjes hebben dat ook, als ze groot zijn gaat het knoppie om en vinden ze je niet meer lief... Vork

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:57

ja idd, echt grappig is dat, de tijd dat je dan wél heel dichtbij ze bent, als ze drinken, dat is heel bijzonder.
omdat je weet dat het straks opgroeid en schuw wordt. Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:31

grappig dat dat er zo in zit Ja
met mn kittens is dat niet zo
die zien me nu nog steeds als mama
heb turbo (de dikke kater Tong uitsteken) weer bij me op schoot zitten te spinnen Lovers

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:25

MissToseland schreef:
grappig dat dat er zo in zit Ja
met mn kittens is dat niet zo
die zien me nu nog steeds als mama
heb turbo (de dikke kater Tong uitsteken) weer bij me op schoot zitten te spinnen Lovers

bij echt wilde dieren is het wel zo, maar bijvoorbeeld egels hebben het weer niet, en 1 van onze katten ook niet, de ander wel, die is echt weer wild geworden... achja, hij leeft nog Lachen en ziet er gelukkig uit, als je 'm maar niet aait Tong uitsteken

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:48

dees-daan: er zijn bij ons wel kittens overleden, maar dat kwam omdat ze katteziekte hadden. Verdrietig De gezonde beesten zijn gewoon groot geworden. Als ze 8-9 weken zijn brengen we ze weer terug naar het asiel en die zorgen dat ze een nieuwe huisje krijgen. Wij kregen ooit een nest van 6 zonder mama. die beestjes waren zo druk; ik was de hele dag bezig met dit spul. Ze vroegen erg veel aandacht. Toen ze 7 weken waren overleed er een. Volgens mij aan een hersenbloeding, bleek later dus de katteziekte te zijn. Een paar dagen later ging er weer 1 dood. Twee stuks gingen slecht eten, diarree, spugen dus naar de Da: getest en dat bleek katteziekte. De andere twee die nog over waren hadden nog geen verschijnselen, maar die hebben we de volgende dag naar de DA gebracht en laten testen. helaas, Verdrietig ook ziek. Die hebben dus alle vier een spuitje gehad.
Het katteziekte-virus blijft dus heel lang in je huis hangen en toen we dus een jaar later weer kittens kregen werden ze ook ziek.
weer die ellendige katteziekte. Binnen 8 dagen waren ze alle 4 ziek en zwak en weggekwijnd. Verdrietig Dus weer die gang naar de DA en weer een spuitje voor die kleintjes. Dat was echt niet leuk.
Dat nest van 6 heeft wel zijn langste en leukste tijd van hun leventje bij ons doorgebracht. Ze hebben hier 6 weken gewoond. Eentje was een heel zielig katje, de kleinste en de meest eigenwijze. Een klein lapjeskatje. Ze was de enige die door het gaas van de bench kon komen. Kwam je 's morgens beneden en wat stond er achter de deur te wachten: grote hond, grote poes en een heel klein lief lapje. Knipoog Ze had vergrote nieren (toen al) en een slecht (blind) oogje. Ik had al besloten dat die mocht blijven, volgens mij had dat lapje ons al uitgezocht als baas. Zij hoorde hier gewoon. Want iemand die een kitten uitzoekt wil niet zo'n kneusje. Helaas overleed ze als tweede. Verdrietig

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:41

Cyrilletje schreef:
Mijn zusje had vorig jaar ook een ongeveer 2 weken oude kitten mee naar huis genomen om met de fles groot te brengen. Ja
Ze is dierenarts assistente en op de dierenartsenpraktijk waar ze werkt was Stoffeltje Lovers binnengebacht nadat mensen haar alleen op straat hebben zien lopen...

Afbeelding

Ze heeft ongeveer een maand bij m`n zusje op d`r zolderkamer gewoond. M`n moeder en ik hebben vaak geholpen met oppassen als m`n zusje naar d`r werk moest.
En als er niemand beschikbaar was om op te passen, ging ze mee naar de praktijk.
Stoffeltje was wel een felle tante hoor Bloos! maar goed, dat is m`n zusje ook, dus dat paste goed bij elkaar! Knipoog Haha!
We hebben wat afgelachen om haar streken... Dromen

Helaas konden we haar niet houden omdat m`n vader allergisch is, en onze twee honden niet met een kat samen kunnen... Verdrietig
En een volwassen kat op een zolderkamertje houden kan ook niet.

Nu woont ze bij een kennis en haar 3 andere katten, en gaat het super met d`r! Lachen

aaaaaaaaaaaaaaaaah!
Mijn meissie!! Haha!
Bij Stoffel hadden we wel het geluk dat ze hoogstwaarschijnlijk haar eerste 2/3 levensweken bij haar originele mams is geweest. Ja
Als ze echt van geboorte af aan met de fles opgevoed worden, is het al een stukkie lastiger.
Hoewel ze wel super snel leren (van verweekte brokjes eten tot op de bak gaan om plas te doen).
Daarnaast heb ik d'r ook echt overal mee naar toe genomen. In de trein en bus mee onder mijn jas (leek net zwanger Nagelbijten / Gniffelen) naar de dierenartsenpraktijk (werk), in de auto mee naar de manege in d'r bench waar ze rustig een tukkie deed als ik reed en ik maakte d'r wakker als ik klaar was, kwam ze gezellig mee borrelen in de kantine! Lachen
Sociaal was ze zekers, heel aanhankelijk ook, ze rende op je af als je mijn zolderkamer binnen kwam om vervolgens via je broek naar je gezicht te gaan om je een flinke knuffel te geven. Haha!
Nu bij haar baasje zijn we 4 of 5 keer langsgeweest voordat ze er definitief kwam te wonen om kennis te maken met de poezen-bende. Is van begin af aan eigenlijk goed gegaan, no problems.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:40

Wij hebben onze kat gekregen toen ze een week of drie was. Anders ging ze de emmer in.

Inmiddels is ze 17 jaar. Lachen