Adoptiehond uit buitenland: ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Adoptiehond uit buitenland: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:40

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:43

Dan zouden ze daar geld moeten pompen inplaats van in de vluchten.
Honden worden hier elke dag nog afgemaakt, wachtend op een nieuw baasje

verbeter eerst in eigen land voor je andere gaat helpen Lachen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:02

En als zo een Stichting verdwijnt, falliet gaat enz enz?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:10

katiavl schreef:

verbeter eerst in eigen land voor je andere gaat helpen

verbeter eerst in eigen land voor je andere gaat helpen Lachen

Dat vind ik (persoonlijk) pure onzin. Waarom zou je geen hondje uit het buitenland mogen nemen? Omdat ze minder waard zijn? Het is inderdaad waar dat hier nog elke dag honden worden afgemaakt, maar daar evengoed..dan zie ik het verschil niet goed?
Uiteraard moet je geen honden vanuit (bijvoorbeeld) Spanje gaan halen om hier allemaal in een asiel te stoppen, daar help je niemand mee. Maar als je hart nu verloren is aan een buitenlands hondje, dan vind ik het erg bruut om te zeggen dat ze er maar eentje van hier moeten nemen omdat de asiels hier ook vol zitten.

Persoonlijk raad ik ook http://www.dierenhulpcadiz.nl aan, zij proberen hoofdzakelijk daar iets aan de situatie te doen en halen of en toe een hondje naar hier na screening Lachen .

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:14

_Eveline schreef:
http://www.animalinneed.com
Wij hebben nou zo'n 3 honden uit Spanje via deze site. Mijn ouders zitten nu ook in het adoptieteam van animalinneed.
Onze ervaringen zijn zeer goed. Ja Ze konden zich snel aanpassen en waren ook al zo'n beetje zindeljk (maar daar moet je maar geluk mee hebben met een hond uit het buitenland)
Bij animalinneed kunnen ze getest worden of ze goed met kinderen en katten kunnen en ze worden grondig door de dierenarts onderzocht voordat ze naar Nederland komen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Lachen

Wat toevallig zeg, hier hebben wij onze 2e Border Collie vandaan
Wij hebben echt super mazzel gehad met Reglisse, hij is echt súper leif en kan goed met onze katten & andere hond overweg Lachen

Hij was ook al zindelijk Lachen

Idd een goede voorverzorging voor ze naar Nl komen Lachen

Reglisse is hier nu 1½ week

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:32

Vorige keer een groot artikkel Nederland dierenland, nieuwe hype buitenlandse honden. Maar wat men eigen dieren.

Zegt genoeg denk ik, denk je echt dat je een verschil gaat maken door veel geld uit te besteden om de honden te gaan verplaatsen naar een ander land. Waar al problemen heersen.
Steek je geld daar om verandering te maken

En nee ik vind die honden niet minderwaardig, heb ik nooit gezegd dus geen woorden in men mond leggen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:47

katiavl schreef:
Vorige keer een groot artikkel Nederland dierenland, nieuwe hype buitenlandse honden. Maar wat men eigen dieren.

Zegt genoeg denk ik, denk je echt dat je een verschil gaat maken door veel geld uit te besteden om de honden te gaan verplaatsen naar een ander land. Waar al problemen heersen.

En nee ik vind die honden niet minderwaardig, heb ik nooit gezegd dus geen woorden in men mond leggen

Dat was een vraag Knipoog , en neen ik denk niet dat het een verschil gaat maken, elke dag worden er honderden puppy's die waarscheinlijk hetzelfde lot zullen ondergaan, en ook mishandeld/verwaarloost zullen worden. En ik ben het met je eens dat men eerst en vooral zou moeten daar de situatie proberen te veranderen.
Maar nogmaals: Als je je hart verloren hebt aan een buitenlands hondje, moet je die mensen dan verbieden om dat hondje een betere toekomst te geven omdat de asiels hier ook vol zitten? Dat zou in mijn ogen eigen keus moeten zijn.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:11

katiavl schreef:

Bij goede stichtingen is dit ook niet het geval. Hun voornaamste doel is om de situatie te verbeteren en soms zullen er hondjes hier naartoe worden gehaald. Ik vind het ook verkeerd om zielige verhalen op marktplaats te zetten en dat mensen daardoor maar een hond nemen. Want je moet geen hond nemen uit medelijden maar omdat hij bij je past.
Ik heb mijn bedenkingen bij veel stichtingen, gezien de honden die ze hier naar toe halen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:02

Ja en ook het vervolg traject, je sluit wel contract af enz., maar wat als ze niet meer bestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:08

Ik ben ook van mening dat het geen oplossing is om die dieren hier heen te slepen.

Alleen hier in Nederland ziteen al genoeg hondjes, en ze zijn echt niet allemaal onzindelijk.

Als ik kijk naar de basis die de hondjes hier hebben gehad en de basis die ze daar hebben gehad, zou ik juist ook denken dat er hier meer honden zijn die met katten en kinderen overweg kunnen, en zindelijk zijn, dan daar.

En zindelijkheid, is te leren. Maar als je dat al niet wil, vraag ik me af wat je uberhaupt met een hond wil...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:13

Wij hebben ook een hondje van een stichting. Dit hondje is wel gewoon in Nederland geboren, maar de stichting haalt veel hondjes uit het buitenland. Onze hond was al geplaatst maar deze mensen zorgend niet goed voor hem waardoor hij herplaatst moest worden. De ouders van ons hondje komen uit Spanje. Ervaringen met de stichting zijn erg goed. Zijn wel afspraken gemaakt, dat als we niet meer voor de hond kunnen zorgen hij weer terug gaat naar de stichting. Ook moest hij gecastreerd worden (mogen er niet mee fokken omdat er al zoveel honden zijn)

Misschien heb je hier nog iets aan:
http://www.stichtingpaws.nl (komt onze hond vandaan)
http://www.stichtingaai.nl

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:31

er worden hier een paar onwaarheden beweerd!

in nederland worden helemaal geen dieren gedood in asiels als daar geen grondige(lees gevaarlijk of zoiets) reden voor is
er zijn zelfs asiels die zelf honden uit het buitenland halen omdat het aanbod anders te klein is!
verder worden honden gewisseld door de asiels om ze zo een betere kans te geven om te plaatsen

verder , als je bij een goede stichting een hond krijgt moet je volgens contract daar je hond ook weer heen brengen als je niet meer voor hem kan zorgen

mijn ervaring is dat de honden uit het buitenland vaak honden zijn zonder eigenaardig of fout aangeleerd gedrag
ze zijn gewoon niet opgevoed, maar niet zoals zo vaak in nederland verkeerd opgevoed

ik ben weg van windhonden
waarom zou ik een moeilijk opvoedbare uit nederland halen als ik een schat uit spanje kan krijgen
ik heb een gezin met jonge kinderen en veel klein vee

ik heb een schat van een galgo bij greyhounds in nood vandaan, kan super met kinderen, is totaal niet bang voor mensen ook niet voor vreemden en loopt gewoon tussen de kippen, duiven, schapen en poezen
ze is duidelijk afgedankt in spanje omdat ze niet van jagen houdt
hier één van mijn favoriete foto's van haar
gezellig met de poezen mee eten in de schuur
Afbeelding

ook hebben we een whippet uit het asiel gehaald daarna, als speelkameraatje voor pipa
met haar hebben we heel wat meer te stellen gehad en nog
hoezo een dominant hondje Nors opkijken
Afbeelding
wel is ze net zo lief voor de andere dieren, ze doet geen kip kwaad

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:47

ik heb uit een asiel in NL een hondje van 11 jaar oud gehaald die niemand wilde hebben en afgemaakt zou worden als er binnen bepaalde tijd niemand voor zou willen komen.
hij was mager,echt een zielig hondje om te zien.
hij is doodsbang als we eens weggaan,omdat hij zo slecht behandelt is.

ik vind de stichtingen in het buitenland geweldig,ze doen fantastisch werk.
maar vergeet niet dat ze hier ook zitten.

en ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat een asiel honden overhaalt omdat het aanbod te klein zou zijn anders,wat een onzin.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:57

snoevie dat is geen onzin
omdat jij het nooit gehoord hebt wil dat niet zeggen dat het niet gebeurd
als je op de site van dierenasiel.com rond neust kom je ze van zelf tegen
honden waarvan ze het verleden niet kennen omdat hij rond zwierf
als je dan verder informeert blijken het vaak honden te zijn die van het buitenland komen
bij sommige honden staat het er ook gewoon bij
ik zeg niet dat het tig honden zijn, maar er zijn asielen die het doen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:16

dan vind ik het wel schandalig,omdat ze anders geen aanbod hebben.
ik kan het me haast niet voorstellen,maargoed......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:22

Snoevie schreef:
dan vind ik het wel schandalig,omdat ze anders geen aanbod hebben.
ik kan het me haast niet voorstellen,maargoed......

In belgie is hetzelfde probleem, en worden de honden van asiel naar asiel gebracht waar ook maar plaats is.
Veel worden ingespoten of zijn een cadeautje voor de faculteit diergeneeskunde

Het is gewoon een feit dat adoptie uit het buitenland een grotere hype is dan ooit, en dat ze hier de effecten van proeven Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:34

ik begrijp het ook wel(ik ben zelf ook een sentimenteel type op dierengebied)
en dan vooral als je ziet hoe slecht sommige dieren het hebben.

maar hier gebeurd dat vaak achter gesloten deuren(trouwens ook niet altijd)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 14:32

Ik reageer weer even zelf, want de discussie die hier ontstaat is een goede discussie, maar was oorspronkelijk niet de reden van mijn post. Gelukkig houden jullie het nog redelijk netjes.

Ik voel niet de behoefte om mijn informatiewinning of uiteindelijk keuze tegenover wie dan ook - behalve mezelf - te verdedigen of te verantwoorden. Wel wil ik ingaan op wat meningen.
Als dat van de moderator in een nieuw topic moet, dan hoor ik het wel.

Ten eerste heeft elk asiel een openbaar jaarverslag, waarin ook staat hoeveel honden er waren, hoeveel er zijn, waarom die binnen zijn gekomen en wat er mee gebeurt. Het asiel van mijn regio laat nooit dieren zomaar inslapen. Wel gebeurt het dat er een dier zo ziek is of wordt, dat het wordt ingeslapen. Dat zou een liefhebbende eigenaar in dat geval ook hebben gedaan. Honden worden namelijk niet alleen ziek en oud bij baasjes thuis.

Ten tweede heb ik twee erg leuke katten uit datzelfde NL asiel. En zou ik ook best een hondje nemen uit een HL asiel, als ik er eentje vond die ik helemaal zag zitten.

Ten derde zijn veel van de buitenlandse stichtingen geen stichtingen die het voor het geld doen. ECHT NIET. De mensen die daarachter zitten zijn mensen die zo begaan zijn met het lot van die dieren, dat ze ze willen helpen. Ze zijn niet rijk, ze doen het vanuit een idealisme en ze hopen goed te doen. Soms zal dat water naar de zee dragen zijn. WANT: voor elk hondje dat je plaatst, komt er een nieuwe in de plaats. Maar ben je dan met iets slechts bezig? In mijn ogen niet. Als dat de hulp is die je kan bieden, doe je dat. Het is aan de politiek om de echte hulp op een hoger niveau te regelen.

Als er al een probleem is in het dierenaabod, is het dat mensen te snel een dier aanschaffen zonder over de consequenties na te denken of zonder geld te willen uitgeven aan een goede uitlaatservice of dagopvang. Mensen laten zich niet goed informeren en het is ook te makkelijk om een dier aan te schaffen. Als dat zou veranderen, zou er wellicht minder vraag of een gerichtere vraag zijn, en zou het aanbod zich daar mettertijd op aanpassen.

loezJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:34

Wij hebben afgelopen zaterdag een hondje uit spanje gehaald. Zie hiervoor www.rescuedogseurope.eu . We zijn er zeer tevreden over, en er staan een hoop honden op. pups, en oudere honden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:40

Welke concrete veranderingen hebben die stichtingen gedaan voor de situatie in het thuisland

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:49

kijk eens rond op deze site en je ziet wat ze doen!
http://www.greyhoundsinnood.nl/

er wordt via de politiek aandacht gevraagd, lokaal wordt er ingegrepen
maar een volk veranderen doe je niet een een paar jaar, ook niet in een tiental jaar, maar moeten de dieren daar dan maar op wachten?

kies een dier wat bij je past, dan blijft hij ook bij jou tot zijn dood

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:26

Citaat:
kies een dier wat bij je past, dan blijft hij ook bij jou tot zijn dood

Precies en dan maakt het niet uit of zo'n dier uit Nederland, Spanje, of weet ik veel waar vandaan komt.

Want wat is het volgende dat betutteld gaat worden.
Je mag niet met een buitenlandse jongen/meisje trouwen omdat er in Nederland nog genoeg vrijgezellen rondlopen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:21

je wilt toch zeker trouwen niet vergelijken met dieren?
pff......

een hondje of kat uit het buitenland halen is toch echt een heel ander verhaal,een vrijgezel in NL wil ik absoluut toch niet vergelijken met een hondje wat in een asiel zit en elke dag wacht op een baasje dat hem misschien wel halen komt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:47

Hondjes in Spanje wachten net zo hard op een baasje als hondjes in Nederland.

Maar dan zou je dus geen honden meer moeten fokken van welk ras er veel in een asiel zitten. Want dat is dan ook niet eerlijk voor de asielhonden.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je valt op een dier en niet op de plaats waar het dier woont.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:11

nee daar heb je gelijk in,maar er zijn ook mensen die persee een zielig hondje uit spanje(of wat dan ook)willen,alléén omdat ie daar vandaan komt.
(echt waar,ik vind het ook heel erg en smelt zelf ook bij die koppies op zo'n site)
maar ik probeer het van meerdere kanten te zien,overál wachten hondjes/katten,enz met smart op een warm thuis,wat ze natuurlijk wel allemaal verdienen!