hondencursus behendigheid wie heeft ervaring...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missyissy

Re: hondencursus behendigheid wie heeft ervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 18:43

bedankt!

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 19:49

ik heb net een mail gekregen van de hondenclub maar de cursus behendigheid zit als vol maar er is nog een kans dat er iemand niet slaagt voor het c examen(of hoe je dat schrijft)en dan kan ik er nog wel bij..morgen ga ik eventjes kijken en jullie horen het wel als het is gelukt anders zat ik nog even moeten wachten.

groetjes,

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:33

bij ons zit dat deels bij de puppy cursus in. de tunnel vind bentley echt geweldig. de kattenloop ging vorige week mis en toen werd ze bang en zijn we de andere toestellen weer gaan doen zodat ze niet huiverig voor alles zou worden vandaag eventjes weer proberen. jammer genoeg hebben wij nog maar 5 lessen en dan is het af. mischien er nog wat achteraan eerst maar eens kijken. elke hond vind het in iedergeval geweldig volgens mij Lachen

er was een hond die in het begin alles eng vond en nou overal alleen doorgaat echt leuk om zulke vooruitgangen te zien!

puppy is een klein woord haha bij ons is er geen een onder de 3 maand.bent is 8 maand Haha! maar kan natuurlijk wel zijn verschillende groepen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:55

Bij ons hebben ze geen aparte cursussen, ze geven behendigheid en soms komt er een nieuw iemand bij. In het begin kun je dan van de anderen leren. Het stoort verder niet, iedereen krijgt zijn kans de rondjes te lopen.
Gelukkig hoef je bij ons geen gehoorzaamheidscursus gedaan te hebben, al moet je hond wel luisteren natuurlijk.

Het schijnt bij sommige hondescholen ook zo te zijn dat je een toestel niet over mag doen als het mis gaat. Dan moet je maar weer achteraan sluiten en hopen dat je hond het het volgende rondje wel goed doet. Bij ons mag je een toestel of stukje parcours overdoen als het niet goed gaat. Dat is wel erg fijn.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:41

ik heb 3 jaar behendigheid met mijn bearded collie gedaan zij was zo enthousiast dat ze een uur lang blafte. Alleen als ze een parcour liep was ze stil.Ze was supersnel, ik kon haar niet bijhouden en moest me of rot rennen of een wat stategische plek uitzoeken waarvandaan ik dan aanwijzingen kon roepen.
Ik ben ermee gestopt omdat ze constant haar nagels brak omdat ze bv zo hard door de tunnel ging of door snelle wendingen en de ondergrond wat harder was. De nagels braken dan bovenin af waar het leven zat en was elke keer weer erg bloederig een aantal keer is ze onder narcose gebracht om de nagel zeer kort af te knippen. En dan maar steeds met die poot in de soda zitten tegen ontsteken. Ik kreeg daar zo genoeg van dat we er van ellende maar mee gestopt zijn. Zielig voor de hond want het was haar lust en haar leven.
Ook flyball heb ik met haar gedaan ook hier weer supersnel maar de andere honden uit het team mochten haar niet in de weg lopen want dan viel ze naar hun uit dus moest ze altijd als laatste starten. Ze is nu 10,5 en zou het nog zo graag allebei doen en ik denk dat ze zich dan helemaal geeft tot ze dood neervalt. Dat willen we natuurlijk niet!