ik heb 3 jaar behendigheid met mijn bearded collie gedaan zij was zo enthousiast dat ze een uur lang blafte. Alleen als ze een parcour liep was ze stil.Ze was supersnel, ik kon haar niet bijhouden en moest me of rot rennen of een wat stategische plek uitzoeken waarvandaan ik dan aanwijzingen kon roepen.
Ik ben ermee gestopt omdat ze constant haar nagels brak omdat ze bv zo hard door de tunnel ging of door snelle wendingen en de ondergrond wat harder was. De nagels braken dan bovenin af waar het leven zat en was elke keer weer erg bloederig een aantal keer is ze onder narcose gebracht om de nagel zeer kort af te knippen. En dan maar steeds met die poot in de soda zitten tegen ontsteken. Ik kreeg daar zo genoeg van dat we er van ellende maar mee gestopt zijn. Zielig voor de hond want het was haar lust en haar leven.
Ook flyball heb ik met haar gedaan ook hier weer supersnel maar de andere honden uit het team mochten haar niet in de weg lopen want dan viel ze naar hun uit dus moest ze altijd als laatste starten. Ze is nu 10,5 en zou het nog zo graag allebei doen en ik denk dat ze zich dan helemaal geeft tot ze dood neervalt. Dat willen we natuurlijk niet!