Ouders... niet naar de dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Ouders... niet naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:21

Hou er wel rekening mee dat het kan zijn dat je bij huisdieren meteen moet afrekenen.
Bij onze DA krijg je bij de paarden ook altijd gewoon de rekening, maar met de hond of kat moet je altijd direct betalen!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:22

Ik kan er om vragen en het hele verhaal uitleggen misschien. Ik zal ze, als mn moeder maandag niet belt, misschien eerst een mailtje sturen, ik weet het nog niet. Via mail praat ik wat makkelijker en hebben ze het hele verhaal in een keer voor zich zeg maar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:23

Meid... als je dat doet neem ik mijn petje voor je af...

Ik vind het ronduit belachelijk dat je ouders zo met dieren om gaan.. terwijl een dier afhankelijk is van de mens..

Meid... ik wens je heel veeeel sukses met je hond..!!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:24

Overigens, bij mij DA kan je gelijk betalen of op rekening.. dat mag je zelf weten..

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:31

jeetje wat een benarde situatie zeg!
ik weet eerlijkgezegt niet wat ik van je ouders moet vinden,en heb daar dan ook geen antwoord op
mijn hond chicka heeft ook al 3 jaar jeuk,en heb haar bloed laten testen in duitsland,waaruit bleek dat ze een allergie heeft voor bijna alle soorten mijt!!!
nu 2 jaar na het onderzoek,nog steeds niets gevonden wat helpt Boos!
maar deze bloedtesten ed waren ook erg duur!
ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om met hem naar de da te gaan en je verhaal te vertellen,misschien hoef je dan niet eens te betalen?

sterkte!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:37

Als je ouders echt niet naar de DA willen is het misschien nog een optie om over te stappen op versvoer. Veel huidproblemen verminderen of verdwijnen daar helemaal door.
Je kan het bestellen op http://www.versvoeding.nl
Je kan ook het een en ander lezen in het boekje Voer voor carnivoren geschreven door Tannetje Koning.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:57

Dat moeten je ouders ook maar net zien zitten Nagelbijten / Gniffelen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:48

Ik heb even je vorige topic gelezen die je ook al aanhaalde, en mennnn, wat ziet die hond er slecht uit Boos!
Ben je al op vers voer overgestapt?
Als het aan de voeding ligt, heeft het lichaam natuurlijk wel even de tijd nodig om te herstellen.
Maar wat het ook is, op vers voer zou ik sowieso over stappen, want als je hond al niet in orde is (understatement aan de foto's te zien) moet hij niet extra te verduren hebben (en dat hebben honden wel op brok door de 'rotzooi' die daar in zit).
Vers voeren is niet voor alle honden de oplossing, maar vele en vele honden knappen er echt van op!

Maarrr, en dan speel ik misschien wel de advocaat van de duivel, het kan haast niet anders dan dat je hondje ontzettend veel pijn heeft als je hem zo ziet en als dat niet op te lossen valt, is inslapen misschien wel de meest humane oplossing.

Hoe dan ook, waar je ook voor kiest, er moet wat gebeuren, dit kan niet langer zo doorgaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:54

Pfoe, ja ik heb dan nu ook maar even de foto's bekeken, nawat crystal zei!
De oren, zo zagen de oren van onze hond er ook uit en de buik.
Ik heb echt medelijden, zou hem zo meenemen naar huis!

Wat moet die hond zichzelf in de weg zitten van de jeuk en pijn.
Voeld de rode huis ook gloeiend aan?
Dat voelde Tosca's buik wel!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:14

Ík ben wel voor versvoer. Dring er steeds op aan dat je kans hebt dat het beter gaat, maarja net wat Brittkitt zegt, dat moeten ze maar net zien zitten... Op mijt ed. is hij getest, dat heeft hij niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:16

Je kan zeker niet langs de kliniek wandelen om 'even hoi te zeggen', dan zien ze hoe hij er uit ziet en kunnen ze misschien even een belletje plegen naar je paps en mams? (gewoon zeggen dat je de da/assistent tegen het lijf bent gelopen bij het uitlaten)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:25

Misschien moet je je ouders dit topic laten lezen. het is toch schandalig dat mensen wel dieren willen houden, maar niet thuis zijn als er iets met ze aan de hand is . Ik zag in je profiel dat je aardig wat dieren hebt, ik zou maar geen nieuwe dieren meer aanschaffen tot je zelf geld hebt om ze te onderhouden.............

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:26

Ik was ook niet van plan nieuwe dieren te 'nemen', Knipoog Ik kan opzich wel langswandelen/fietsen oid. Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:32

Ja je moet een beetje tricky zijn natuurlijk Haha!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:39

Jeetje wat een vervelende situatie,
hebben je ouders je ook verteld waarom ze niet heen willen?
Geldgebrek? Ze zijn er al zo vaak heen geweest en het levert toch niets op? is hij al "opgegeven" door de andere DA?
Dan kunnen er misschien gerichte tips gegeven worden om dat op te lossen!
Een vriendin van mij had ook een hond met heel veel jeuk.
Die hebben ze een T-shirt aangedaan (koppie door het hoofdgat, pootjes door de armgaten en er dan op zijn rug een knoop in leggen of even vaststikken (niet in de hond natuurlijk Knipoog )
Hierdoor verwonde de hond zichzelf niet en werd de jeuk minder, hoe meer de huid open ligt hoe erger het jeukt en hoe meer er geschuurd wordt (net als een paard met zomerexceem zeg maar)

edit: spelfoutje

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:44

Oke,
Zeg het mij als ik hard klink hoor, maaruh.. Zelf doe je er toch ook helemaal niks aan behalve zeggen 'ik ga nu echt als mijn moeder niet gaat'.

Ik bedoel, het andere topic is van 15 februari. Das bijna 10 dagen geleden en je hind ziet er verschrikkelijk zielig uit!

Ik was op dag 3 al langs de DA gegaan. **** je ouders, zij denken en mss wel te licht over, of weten het ook even niet meer.
Als je zo zeker bent dat ze die acceptgiro wel betalen, (of je kan hem zelf in termijnen betalen --> kan bij bijna elke DA) dat ga je otch even langs.
Dit vind ik echt té zielig voor het beestje!!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:41

LilianR schreef:
Ík ben wel voor versvoer. Dring er steeds op aan dat je kans hebt dat het beter gaat, maarja net wat Brittkitt zegt, dat moeten ze maar net zien zitten...

Kom op zeg, moet je die hond eens zien zitten...
Dat jouw ouders dat aan kunnen zien, dat snap ik niet, dat beestje moet zoveel pijn lijden Boos!

Doe er wat aan, geef de hond een spuitje of doe afstand van hem, zodat een ander wel zijn best voor hem kan doen.
Maar dit is geen leven voor die hond.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:49

ow mijn god.. die foto's.. sorry maar vind dit zware verwaarlozing...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:54

Als ik de hond zo zie zou ik hem persoonlijk nu meteen willen komen ophalen en daarnaast ook nog even de da bellen...
Spijt me zeer maar ik meen het wel.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:27

BrittKitt schreef:
Als ik de hond zo zie zou ik hem persoonlijk nu meteen willen komen ophalen...

Ik heb mij nog kunnen inhouden om dat te zeggen Nagelbijten / Gniffelen
Al was het alleen om de hond de laatste rust te geven die hij verdiend als blijkt dat er weinig tot niks aan te doen is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:17

Wat ik eigelijk zo opvallend vind zijn de plotselinge aggressie. Misschien een optie om de hond na te laten kijken of die niet iets in zijn hoofd heeft?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:20

misschien vlooien? Heeft onze hond ook last van gehad, gewoon zo een ampul of hoe jet ook schrijft in zijn nek wrijven tijdje niet aanhalenm (zeer giftig) dan moet het een stuk minder worden als dit de oorzaak kan zijn dan he?! By the way die vlooien zie je niet altijd maar wil niet zeggen dat ze er niet izjn, komt vaak voor als je bijv. ook een kat in huis hebt. Of zeg ik nou iets heel doms? Heb namelijk niet alle reacties gelezen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:37

Ik heb de foto's in je andere topic nog niet gezien, ga zo kijken.

Zal wel de laatste zijn om je ouders te veroordelen, maar uit je verhaal begrijp ik dat er iets moet gebeuren. Als ik jou was dan zou ik de DA bellen (of mailen als dat makkelijker is, zoals je zei) en het verhaal doen, ook de financiële kant. Of het op rekening kan en of het desnoods in termijnen kan.

Ik weet niet of de hond ook agressief is naar jou? Anders zou je hem kunnen inpoederen met Menthol-10 poeder, insprayen met een mengeling water-tea tree oil en zo zijn er nog zat 'oma's tips', gewoon even googlen. Misschien kun je zo tijdelijk de jeuk wat verlichten. Want jeuk is idd erger dan pijn (vind ik).

Edit: ik heb zonet de foto's bekeken en vind het echt schandalig... Valt me nog mee dat niemand uit de buurt de DB heeft gebeld Bloos Dit dier moet echt snél geholpen worden en anders -zoals Chrystal_gek ook zegt- in laten slapen, dit is niet meer humaan... Kun je hem niet 'weggeven' ofzo? Ik vind dit echt héél sneu...

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 03:30

Pfoe...ik kijk net ook even naar de foto's...
Dit had echt al veel eerder verholpen moeten worden, zoals je het nu beschrijft passen je ouders een beetje struisvogelpolitiek toe (zij voelen het immers niet?).
Je hondje ziet er triestig uit...als ik die oogjes zie...mann Ach gut Zoals gezegd....ontzettend sneu
Naar welke DA praktijk ga je in Oss?

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 06:10

ik begrijp uit je verhaal dat er al jaren mee gedokterd is en van alles geprobeert. ergens houd het natuurlijk op als ze niks kunnen vinden.het is natuurlijk heel moeilijk voor je maar als ze dit niet op kunnen lossen moet je het beestje uit zijn lijden verlossen.