Skitter schreef:Wel weet ik dat honden juist het harde krokante van brokken nodig hebben. Kun je de kvv en brokken niet combineren. Een 'brok' dag?
waarom hebben honden het harde van brokken nodig??
voor de tanden is het in ieder geval niet beter. in brokken zit juist troep wat ook voor aanslag op de tanden zorgt. tandplak krijgen ze er toch wel van. en de ene hond is er gevoeliger voor dan de andere. de honden van m'n ouders krijgen altijd harde brokken van goed merken en hebben tandplak.
in vlees zit geen toegevoegde troep dus ook minder kans op tandplak. als je alleen kant en klaar vlees zou geven dan is een goede kluif een oplossing. en af en toe een lap vuile pens helpt ook goed. bij echt vers vlees hebben ze zowiezo al kluifwerk en botten dus dan worden de tanden ook goed gereinigd.

brokken is belangrijk voor de kruiden die er in zitten, dat is ook het enige. En over goed of slecht voor de tanden zijn de meningen over verdeeld. Uiteindelijk is niks goed of juist wel weer goed voor de tanden. Het blijft er bij dat wat wij de honden geven (brokken, en vlees) Niet natuurlijk is voor een hond om op de bijten. Het enige wat goed is voor een hond zijn runder botten dat is het enige waar een je de tanden goed aan doet. Het is nml logisch dat er tandsteen ontstaat, want het word door niks er af geschraapt. Die kauw botten waar het spul wit van word is ook weer niet goed want dat veroorzaakt vaak verstoppingen.
In de Cavom zitten volgens mij niet erg veel koolhydraten, zal het eens doorrekenen als ik me verveel 
), dan gaan echt alle stekels uit staan bij mij. Ik heb heel goed nagedacht en uitgeprobeerd met Isa's voer, wie denkt zo iemand dan wel niet te zijn om me even de les te gaan lezen. En dat gebeurt me niet 1x, nee echt al 10x of nog vaker. Misschien heb ik gewoon een lief onnozel hoofd en denken ze "ah, makkelijk slachtoffer"