Axolotl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miemserik

Re: Axolotl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:26

ahahah jeetje Nagelbijten / Gniffelen ik dacht leuk heb je kleine axolotls Tong uitsteken heb je opeens een heel leger Nagelbijten / Gniffelen

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:30

LZP->BB

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:33

Miemserik schreef:
ahahah jeetje Nagelbijten / Gniffelen ik dacht leuk heb je kleine axolotls Tong uitsteken heb je opeens een heel leger Nagelbijten / Gniffelen

Valt wel mee.
Bij ons duurde het tussen de 15 en de 19 dagen voordat ze uitkwamen, daarna ben je nog minimaal 3 maanden bezig om ze op te kweken (te laten groeien).
en geloof mij, in die tijd sneuvelen er ook nog een heel aantal Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:37

ik heb er ook 1

dit is mijn lotje
Afbeelding

ik voer ze vooral krekels en wasmotlarven maar ik denk dat ik ook eens een keertje een pinkie ga proberen Lachen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:14

Globetje schreef:
Als je bepaald voer zou geven zouden ze kunnen veranderen. Maar heel vaak gaan ze dan snel dood. En dan kan je net zo goed een tijgersalamander kopen.

Niet zomaar voer maar hormonen, schildklier Knipoog En idd dan heb je een dikke kans dat ze het niet lang meer doen.

Kijk uit met verwarmen mensen, boven de 22 graden krijgt ie er last van!

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:15

Ja dat was het een schildklier! Kon er niet meer opkomen Bloos

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:14

heb er 2 simpel te houden en leuk om te zien gewoon regewormen voeren.

gr gemma\

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:03

Oja, als je ze ziek worden moet je ze in een bakje water in de koelkast zetten. Dat werkt echt heel erg goed.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:10

Hahahahaha wat een maffe beesten! Had er nog nooit van gehoord, dacht dat dit een of ander topic was over LOTR, ook allemaal van die gekke namen, die wezens daar. Naam past ze trouwens wel vind ik Nagelbijten / Gniffelen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:07

solarpleure schreef:
Oja, als je ze ziek worden moet je ze in een bakje water in de koelkast zetten. Dat werkt echt heel erg goed.

Verward

Meen je dit echt?

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:23

Axo's kunnen daar goed tegen.

Anders kunnen ze zich zelfs niet voortplanten. Want het meer waar ze oorspronkelijk leven wordt ook op een gegeven moment een stuk kouder en dat is voor axo's het teken om te gaan paren en eitjes te leggen.

En de bacterien overleven zo koud blijkbaar niet

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:35

Wat je trouwens moet doen als de "huid" er raar uit ziet of witte plekjes lijkt te krijgen,waarvan je denkt dat het niet goed is, schimmel krijgen ze snel in warm water, maar als er wormpjes in je water zitten kunnen deze ook op de axo zitten..deze veroorzaken ook kleine witte dingetjes, maar je ziet het wel als ze in je aquarium zitten.

Wat zout bij het water doen, en daar de axo een kwartiertje in, en weer terug in aquarium. Dacht 2 kee rop een dag, voor een week lang. Wel van te voren even opzoeken hoeveel zout je moet gebruiken.

Iin de koelkast zetten werkt goed omdat de bacterien dan niet overleven, en de ledematen dan sneller, beter en mooier aangroeien (als ze zijn afgebeten)

Tinkerloos heeft daar ervaring mee! Haar axo was aangevallen door de aal in het aquarium, in de koelkast gedaan, en een paar dagen later was de andere axo ook aangevallen. De 2e was er zo slecht aan toe (geen pootjes, geen staart en geen kieuwen meer) dat die het neit heeft gered. De 1e heeft eht wel gered.

Boven de 22 graden krijgen ze erg snel schimmels, en gaan ze sneller dood.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:25

Dat is de eerste keer dat ik hoor dat je een beest in de koelkast mag steken Haha!
(behalve dan schildpadden tijdens de winterslaap...)

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:39

Goudvissen kunnen toch ook in de vriezer?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:05

in de vriezer gaan goudvissen dood hoor... dan bevriezen ze.

Trouwens: nog een tip: stel dat je nou 5 weken op vakantie gaat, en niemand kan vinden die voor je axo kan zorgen.

Doe em in een bak (wel alleen, als je er meerdere hebt in aparte bakken) met voldoende water en zet deze in de koelkast. Wel zorgen dat ze van te voren erg veel gegeten hebben.

Dan redden ze die 5 weken makkelijjk (zijn daarna weer slank..)
Die van ons zaten gewoon 3 weken "zonder" eten toen we op vakantie gingen. Voor als ze echt honger hadden zaten er wat guppen in (kleintjes) maar toen we terug kwamen miste er maar 3 visjes, waarvan er 2 in het filter zaten. de 3e hebbenw e nooit gevonden

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:28

mijn axo heeft ook al wat guppen binnen gespeeld Clown
nu zitter er nog maar enkel vissen bij die niet in zijn bek passen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:43

he mensen. Heb met bewondering gekeken naar de mooie beestjes, en heb een vriend van mij geinstresseerd gemaakt in het houden van de beestjes. Nu alleen de grote vraag: Waar kopen jullie de beestjes, en wie weet misschien een goed adres in friesland/ groningen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:43

friesland zou ikhet niet weten, kijk is op marktplaats.
MP is vaak veel goedkoper dan een winkel.
Hier in leiden kosten ze 35 per stuk, in boskoop 17,50 (2,5 jaar geleden) en in delft kosten ze 27,50 per stuk.

Als je jongen van een particulier koopt ben je rond de 5 euro per stuk kwijt (tenminste, dat is wat wij er toen voor vroegen)

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:12

tessyke schreef:

Dat zijn goudvissen die gewoon veel te groot voor jou bak worden (laat staan 4) En ik zou niemand aanraden om vissen bij de Axo's te houden. Omdat het verschillende temperaturen zijn hoe ze leven behalve voor goudvissen maar die moeten in een bak van een meter ongv.

Hier in Rotterdam betaalde ik voor een Axo 19,95 maar ik denk dat ze particulier zeker te vinden zijn Ja

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:25

kan particulier ook veel beter aanraden dan in een gewone dieren winkel.
Als je hier in leiden in de dieren winkel keek, dan zag je axo's in water van 24 graden met erg veel schimmel .
Gewoon heel erg zielig.

nu ik het zo over axo's heb, wij moeten nog naar de hortus botanicus in leiden om te kijken hoe het met de 10 axo's gaat die zij vorig jaar van ons hebben gekocht.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:29

Als ik hier de prijzen zie, ik dacht niet dat ze in de winkel zo duur waren. Ik heb de mijne uit de dierentuin meegekregen. Maar ik zou inderdaad ook gewoon op marktplaats kijken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:34

ze zijn opzich niet goedkoop, vooral omdat ze in koud water moeten. Veel dierenwinkels hebben geen koud water bakken (omdat ze alleen maar warm water vissen hebben)
en doen ze in een bak, met verwarming uit. Hierdoor krijgen ze snel schimmels enzo.
Daarbij is er niet veel vraag naar axo's, en zitten ze dus soms met een axo die er al een half jaar zit. Kost een half jaar aan eten terwijl je ze (bijna) niet verkoopt.

gewoon via MP proberen. Vaak kan je beter een stukje verder rijden dan ze bij de dierenwinkel te kopen.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:58

we hadden inderdaad al gezocht op marktplaats, daar zijn volgen mij op dit moment nu intotaal 3 te vinden. En deze zijn allemaal te ver rijden voor ons. Dus we moeten dan nog even gedult hebben heb ik door

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:13

Globetje schreef:
tessyke schreef:

Dat zijn goudvissen die gewoon veel te groot voor jou bak worden (laat staan 4) En ik zou niemand aanraden om vissen bij de Axo's te houden. Omdat het verschillende temperaturen zijn hoe ze leven behalve voor goudvissen maar die moeten in een bak van een meter ongv.

Hier in Rotterdam betaalde ik voor een Axo 19,95 maar ik denk dat ze particulier zeker te vinden zijn Ja

mijn goudvissen zijn nog klein dus passen in mijn bak Knipoog
bovendien gaan ze in de zomer in de vijver Tong uitsteken

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:19

en mijn axo heeft trouwens 4€ gekost op een beurs Clown