Raskatten: vraagje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marr_

Re: Raskatten: vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:25

Wij hebben ook een pers. Het is gewoon een kat die het buiten niet fijn heeft en liever binnen is. Alleen in de zomer als de zon schijnt ligt ze wel eens lekker in het zonnetje op het gras. Verder komt ze nooit buiten!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:20

Mijn katten mogen ook niet naar buiten.
De hele buurt loopt al vol katten en als ik die 2 van mij nog naar buiten zou zetten zouder er op 1 rijtje al 7 katten lopen.
NO WAY.

IK heb voor een kat gekozen en niet mijn buren,
Daarbij zijn het wel raskatten maar zonder stamboom.
Een Witte Red Tabby Siamees en een traditionele Thai Siamees. dus ook nog eens echte mooie katten.
Het gaat me niet om het geld of weet ik veel wat maar gewoon het idee dat mijn 2 mannetjes buiten struinen en meegenomen kunnen worden.. nee dat idee staat me heel erg tegen.

Dus.... mijn katten blijven binnen.... en als het warm is mogen ze in de toekomstige ren of aan hun riempje buiten.

Maar andere mensen hoeven geen last te hebben van iets dat ik graag wil.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:23

Ik heb ook een raskat, namelijk een siamees, die van mijn mag alleen in de tuin. Niet alleen voor het stelen, maar ook zodat ze geen overlast veroorzaakt voor andere mensen. Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:23

Jij heb net zo'n mooie kat als wij hebben.... echt een plaatje

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:25

Ik heb net in je profiel gekeken Mando en die van jouw zijn ook prachtig!! Je hebt ook een zeer mooie traditionele Thai siamees zeg!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:04

Heb hier 5 raskatten lopen (bengaal) en heb dus ook een cattery. De prijzen die voor ze betaald heb varieert tussen de 600 en 1250 euro.

Mijn katten gaan onder geen enkele voorwaarde los naar buiten. Wel heb ik een kleine ren en wil ik óf een grote bijbouwen óf mijn tuin zo dusdanig afzetten dat ze er niet uitkunnen. Echter is mijn tuin nog een halve bouwput en de schutting die ik reeds heb staan kostte me al ruim 1500. Gezien het feit dat ik nog minstens 1,5 keer die afstand moet plaatsen, wordt dat op dit moment even te gortig. De ren die ik wil bouwen wordt 10 X 2,5 meter en 2 meter hoog.

Ze lopen niet buiten ivm jatgevaar, verkeer, overlast, gevaar op ziekten en slipnesten. Mijn vorige HTK is doodgereden voor mijn deur en sindsdien heb ik echt zoiets van: nooit meer!

In het koopcontract van mijn kater staat zelfs aangeven dat hij onder geen enkele voorwaarde los buiten mag.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:20

De rede waarom ik vind dat katten (ras of geen ras) in een stad niet los mogen lopen:

- Kattenziektes die ze oplopen door andere katten.
- Overlast die ze veroorzaken, zoals in zandbakken hun behoeftes doen, waardoor die eigelijk niet meer door kinderen gebruikt kunnen worden.
- De kans dat ze overreden worden.
- De kans dat ze aangevallen worden door een andere kat.
- De kans dat ze aangevallen worden door een hond.
- De kans dat kwa jongens wat met ze uitvreten.
- De kans dat ze vergiftigd worden.
- De kans dat ze gestolen worden.
- De kans dat ze weglopen/ de weg kwijt raken.

Wat voor een liefhebber van je kat ben je als je je dier aan al deze gevaren bloot stelt? Vind ik heel erg onverantwoordelijk.

Er is 1 situatie waar ik vind dat de katten los kunnen, en dat is als je zelf een boerderij hebt. Oké dan zijn er nog steeds risico's, maar vele malen kleiner.

Ik heb zelf een Cornish Rex Cattery, en de katten mogen onder geen voorwaarde los buiten. Wel hebben ze een kattenren tot hun beschikking.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:09

Onze raskat (Britse Korthaar in de kleur shaded silver) komt wel buiten, maar niet buiten de tuin.
Gelukkig is hij niet zo handig en klimt hij niet, onze schutting volstaat dus. Hij vindt het heerlijk om af en toe naar buiten te gaan.
Vooral in de zomer.

Ondanks dat hij niet erg handig is en zijn nageltjes ook geknipt zijn, had hij een tijdje geleden wel een vette duif te pakken Bloos .

Als hij buiten de tuin zou komen, zou ik bang zijn dat hij gestolen wordt.
Maar eerlijk gezegd zou een niet raskat van mij ook niet door de buurt mogen struinen. Gewoon vanwege het feit dat ik niet wil dat een ander last heeft van mijn kat, maar ook uit angst dat hij onder een auto komt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:30

yousra schreef:
Ik heb net in je profiel gekeken Mando en die van jouw zijn ook prachtig!! Je hebt ook een zeer mooie traditionele Thai siamees zeg!

Dank je wel, dat is onze Mads en die is nu net 1 jaar geworden.

Ben ook wel blij met onze mooie mannetjes,
Maar die van jou daar kwijl ik ook bij weg hoor hahahaha.

Die tekening op het koppie... wauw....

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:24

Onze 5 raskatten zitten meestal binnen. We hebben een open doorgang naar de tuin waar ze de ren in kunnen. De mannen zitten vaak buiten maar de vrouwen liggen liever op de vensterbank in het zonnetje Haha! We houden ze niet binnen omdat ze duur zijn maar omdat ik niet vind dat je je HUISdieren los moet laten lopen. Onze honden liepen niet los, mijn paard niet dus onze katten ook niet. Niet te zwijgen van het risico dat je de volgende dag een geplette kat vindt langs de weg of idioten die je katten een schop verkopen. Poep begraven in andermans tuin vind ik smerig. Stel je voor dat mensen met honden dat ook zouden doen. Nee, die van ons genieten lekker van hun ren. Die decandente beesten hebben de halve tuin voor hunzelf Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:29

Wij hebben sinds kort een soort ren gemaakt waar ze inkunnen. De één rent namelijk weg Tong uitsteken En ze proberen alletwee de vissen te vangen in de tuin.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:56

ik heb ene heilig birmaan poes en ze is 1
ze mag niet buitenkomen ja ze komt in de tuin maar niet verder
omdat ze natuurlijk eenr as kat is en zo van de straat kan worden geplukt Tong uitsteken

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:14

Ik heb ook een raskat een Main Coon..

Ze mag altijd naar buiten als ze wil.. In de zomer komt ze altijd lekker met muisjes thuis en geeft ze aan ons als cadeautje als we het dan pakken loopt ze werkelijk héél trots weg, en gaat ze een nieuwe zoeken Vork

Nu wonen we op het plattenland(soort van dan maar) hier voelt ze zich veel gelukkiger dan waar we hiervoor woonden in een nieuwbouwwijk, daar wilde ze nooit naar buiten in de winter in de zomer af en toe.. maar nu heeft ze dr tijd van dr leven en ze ziet er echt nog beter uit dan 'vroeger'..

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:19

die witte van mij wil niet eens naar buiten, en de kleine ook niet
als ik de buitendeur iopen laat staan kijken ze naarbuiten en rennen dan weer naarde kachel.
voor het raam duiven kijken vinden ze wel spannend genoeg.

van het zomer krijgen we een kattenren en gaan ze af en toe naar buiten
in de ren, maar door hun lange vacht/en het gevaar van stelen niet de ideale buitenkatten.

daarbij wil ik geen overlast veroorzaken bij de rest van de buurt
en wordt dat ook niet getolereerd