Oooooooo wat moeten we nou?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipeloi

Re: Oooooooo wat moeten we nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:10

vera23 schreef:
Ok thanx schrijf het even op.... kan ik het voor leggen bij de DA mocht het andere niet helpen !

En is dat dan hypoallergeen voer of dat niet.. en mag hij dan wel nog kluifjes erbij krijgen zeg maar...

ik zal je via pb de link geven

Verder krijgt mijn bulldog gewoon een lekker kluifje en hondenkoekjes

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:12

het klinkt miss heel raar, maar zet jou hond eens over op de cavom en wacht dan een een 3 weken af. Onze maltezer had het zelfde en het was geen voer allergies, maar toen zijn we hem op cavom gaan zetten en toen was het weg.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:12

pipeloi schreef:
vera23 schreef:
Ok thanx schrijf het even op.... kan ik het voor leggen bij de DA mocht het andere niet helpen !

En is dat dan hypoallergeen voer of dat niet.. en mag hij dan wel nog kluifjes erbij krijgen zeg maar...

ik zal je via pb de link geven

Verder krijgt mijn bulldog gewoon een lekker kluifje en hondenkoekjes

ok thanx Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:14

pubelia schreef:
het klinkt miss heel raar, maar zet jou hond eens over op de cavom en wacht dan een een 3 weken af. Onze maltezer had het zelfde en het was geen voer allergies, maar toen zijn we hem op cavom gaan zetten en toen was het weg.

Pubelia: Cavom, waar kun je dat halen? Je woont in de buurt, dus ik kan daar ook heen Tong uitsteken

Pipeloi: Dat voer dat jij voor je bulldog gebruikt he, kan mijn hond t zelfde type?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:15

LilianR schreef:
Jen33 ik zal is kijken. Laska zit ook op de Eukanuba, daar doet hij t nog t beste op.

oke Lachen we horen vast wel wat je beslist?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:17

Ja Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:21

Pff ik hoop echt dat je beestje zich snel wat beter gaat voelen Bloos je probeerd alles zo leuk mogelijk voor ze te maken maar ze zijn dan zo depri Verdrietig

Gelukkig heeft die van mij het errug naar zn zin op de manege en vergeet ie het een beetje... en als die wat lekkers heeft gaat het ook wel.. maar af en toe loopt ie gewoon te kotsen omdat ie er letterlijk en figuurlijk ziek van word... ken je na gaan en dan is het nog niet een szo erg als bij die van jou Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:23

Hoelang heeft de joue het dan? En de mijne liep eerst op de wei lekker los enzo, maar tegewoordig loopt hij even mee de stal in kijken of er nog muizen zitten, valt vlink uit tegen Wino, die sjaggerijnig wordt als de ziekte door Laska, en dan rent hij snel naar de auto, gaat hij daar zitten wachten en krabben tot wij komen om weer naar huis te gaan.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:24

ja ach is echt heel sneu ....

bij die van mij begon het afgelopen zomer... maar ben heel blij dat ie er ng niet heel sago van wordt Bloos maarja hoelang zal dat nog duren...

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:30

LilianR schreef:
pubelia schreef:

Pubelia: Cavom, waar kun je dat halen? Je woont in de buurt, dus ik kan daar ook heen Tong uitsteken

Pipeloi: Dat voer dat jij voor je bulldog gebruikt he, kan mijn hond t zelfde type?

In precipe wel het is oor het type ras gemaakt , maar het gaat om de voedings stoffen die het bevat
stukje tekst er van :
Vergemakkelijkt het oppakken van het brokje en bevordert het kauwen.
Het brokje is speciaal op maat gemaakt voor de Bulldog. De grootte, de vorm en de textuur zijn aangepast aan de kortschedeligheid en de onderbeet van het ras. De textuur van de brok vergemakkelijkt kauwen en verbetert de mond- en tandhygiëne door bijdragen aan het verminderen van tandplak en het vertragen van tandsteenvorming.

Verstevigt de barrièrefunctie van de huid en helpt huidontstekingen voorkomen.
Bulldog 24 verstevigt de barrièrefunctie van de huid door een combinatie van vitamines en aminozuren. Essentiële vetzuren (omega-3 en omega-6) zorgen voor vernieuwing van de huid en de vacht, terwijl zink de gezondheid van de huid in stand houdt en genezing ervan bevordert

daar voor gebruikte ik ROYAL canin maxi sensible
en die heeft het volgende :
Elke verandering in het leven van de hond of een ongebalanceerde voeding kan leiden tot een verstoorde spijsvertering, huidproblemen of problemen met de gewrichten. Met een specifieke voeding kan het evenwicht echter snel hersteld worden.

Mogelijke oorzaken van deze gevoeligheid:
- Een wisselende voeding kan leiden tot spijsverteringsproblemen (winderigheid, slappe ontlasting, oprispingen etc.).
- Veranderingen in het levensritme (zware oefeningen zonder inwerkperiode).
- Aanhoudende intensieve inspanningen die de gewrichten overbelasten en hun duurzaamheid aantasten.
- Vervuiling of een onvoldoende kwaliteit van de voeding of van de verzorgingsproducten kan huidirritatie, jeuk of abnormaal haarverlies veroorzaken.

TIPS
- Verdeel zijn dagelijkse rantsoen over twee maaltijden en geef die op vaste tijdstippen, maar nooit vlak voor of na een inspanning.
- Geef hem geen tafelrestjes of tussendoortjes.
- Als de huid- of spijsverteringsproblemen aanhouden, raadpleeg dan een dierenarts.

BESCHERMT DE GEWRICHTEN
VOEDT DE VACHT EN BESCHERMT DE HUID
VERSTERKT DE SPIJSVERTERING

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:32

Heeft die van jou ook een doffe huid? Bij mij op zn rug voornamelijk. Een Heidewachtel heeft van die vlekken, en een paar van die vlekken zijn heel erg dof. Ik begin trouwens steeds meer te denken dat hij best een hond uit het oosten kan zijn, dat hij er gewoon aanleg voor heeft zeg maar. Hij heeft ook niet echt de goede maat nl. enzo.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:35

Kippenvlooien?? Een hond bij ons in de straat verging ook van de jeuk en die had kippenvlooien. Hoe hij eraan gekomen is weten ze nog nooit maar hij had ze.....

Maar neem aan dat dat er bij jou waarschijnlijk allang uitgekomen was aangezien je al zoveel geprobeerd hebt en hij er al zo'n tijd mee loopt!

Sterkte nog in elk geval!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:41

Zou je niet toch een kuurtje prednison geven en tegelijkertijd op ander voer overstappen?
Dan krijgt hij even rust,terwijl de stoffen vh oude voer uit zijn lichaam verdwijnen,
zo te horen is hij helemaal gek vd jeuk, logisch.
En met prednison kan je hele goede resultaten bereiken.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:42

LilianR schreef:
Heeft die van jou ook een doffe huid? Bij mij op zn rug voornamelijk. Een Heidewachtel heeft van die vlekken, en een paar van die vlekken zijn heel erg dof. Ik begin trouwens steeds meer te denken dat hij best een hond uit het oosten kan zijn, dat hij er gewoon aanleg voor heeft zeg maar. Hij heeft ook niet echt de goede maat nl. enzo.

Die van mij HAD een doffe vacht ,maar door het voer en medicatie is dat verholpen en glimt die
Ze zeggen idd dat honden uit het oostblok vaker kwalen en klachten , mijn hond komt uit zuid afrika

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:42

gewoon bij een boerenbond

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:45

Oke Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:46

pipeloi schreef:
LilianR schreef:

Zou je voor mij nogmaals even goed op een rijtje willen zetten wat je bij jou hond hebt gedaan? Welke medicijnen ect.?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:51

die van mij heeft wel al die tijd een mooie vacht behouden Bloos

al hoewel niet toen hij die prikken kreeg.. toen had ie haast geen haar meer en heeft nu soort van licht acne lijkt het wel op zn kont niet helemaa mooi glad meer van alle korsten die er gezeten hebben Verdrietig maar glanst wel altijd Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:52

Ja, ik ga daarom denk ik nadat mn net aangebroken Eukanuba zak Lam en Rijst op is, en kijken hoe hij hier op reageerd, daarop over; die van Pipeloi. Royal Canin Lachen

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:58

Citaat:
Zou je voor mij nogmaals even goed op een rijtje willen zetten wat je bij jou hond hebt gedaan? Welke medicijnen ect.?

Mijn hond heeft een allergie test gehad en daar op krijgt hij aan voer ROYAL canin bulldog 24 is nog niet zo lang op de markt daar voor kreeg die ROYAL canin maxi sensible en op beiden voer doet die het goed was op advies van de dierenarts....aan mediatie krijgt die Artuvetrin

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 19:37

Oke, dank je wel Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:11

Ik zal zo is foto's van Laska plaatsen, hierop zie je niet precies hoe erg het is maar wel wat kale plekken.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:15

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:26

Wat verschrikkelijk zielig zeg, het arme diertje moet door een hel gaan met al die jeuk.

Kun je niet een allergietest laten doen? Kost misschien wel wat, maar dan weet je misschien wat er is en weet je ook hoe je het moet behandelen.

Echt heel erg zielig vind ik dit.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:27

Goedemorgen Lilian .....pfff ik heb de foto's gezien en ik moet je bekennen me maag draait er van rond .....die oogjes ow wat erg
mijn hond had zijn pootjes ook zo kaal en dat kwam meer door het voer ....hij krijg dan van die bultjes tussen zijn poten wat vreselijke jeuk geeft hij beet zijn poten helemaal kapot uit onderzoek is gebleken dat er te veel zout in het voer zat na het voer en de maandelijkse spuiten is het over .....godzijdank want als ik naar hondje kijk kan ik wel huilen zo zielig vindt ik het
heb helaas geen foto van hoe die er uit zag alleen van de laaste periode