[FOTO]Appart biggetje geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: [FOTO]Appart biggetje geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:41

Vroegah, hadden mijn ouders ook fokvarkens.
We mochten absoluut niet in de buurt van de dekbeer komen.
Mijn vader had ons goed ingepepert dat ze niet te vertrouwen zijn en dat een beet van zo'n dier geen pretje is.

Maar die kleine pasgeboren biggen, of als ze een week of wat oud zijn geweldig.

Ik heb ooit nog twee biggetjes meegenomen naar dierendag op school. Toen mocht je nog dieren meenemen.
Ik zou eerst de kat meenemen, maar die had geen zin.

Toen heeft mijn vader een reiskoffertje voor de biggetjes van zo'n blauwe jerrycan gemaakt.

Klasgenootjes wisten eerst niet wat voor dieren het waren, en de juf vond het geloof ik niet zo leuk, wat ze liepen de hele klas door.
Ik zat overigens in een plattelandsdorp op school, maar was op dat moment enigst boerderijkind in de klas.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 23:46

tienus63 schreef:
Vroegah, hadden mijn ouders ook fokvarkens.
We mochten absoluut niet in de buurt van de dekbeer komen.
Mijn vader had ons goed ingepepert dat ze niet te vertrouwen zijn en dat een beet van zo'n dier geen pretje is.

Maar die kleine pasgeboren biggen, of als ze een week of wat oud zijn geweldig.

Ik heb ooit nog twee biggetjes meegenomen naar dierendag op school. Toen mocht je nog dieren meenemen.
Ik zou eerst de kat meenemen, maar die had geen zin.

Toen heeft mijn vader een reiskoffertje voor de biggetjes van zo'n blauwe jerrycan gemaakt.

Klasgenootjes wisten eerst niet wat voor dieren het waren, en de juf vond het geloof ik niet zo leuk, wat ze liepen de hele klas door.
Ik zat overigens in een plattelandsdorp op school, maar was op dat moment enigst boerderijkind in de klas.

Haha, geweldig, ze zijn ook zo verdomd nieuwschierig! Alles onderzoeken Clown

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:57

En ze kunnen krijsen! Niet te zuinig!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 00:01

Melissa schreef:
En ze kunnen krijsen! Niet te zuinig!

Haha, dat kunnen ze erg goed en extreem hard ja!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:03

Ik heb hier nog zat ruimte in de tuin Haha! Clown Lovers

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:08

Wij hebben hier thuis ook varkens .. maar die zijn al een stukje groter als ze komen, dan komen ze van de fokker af.

Echt een leuk ding Ach gut

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:10

Leuk biggetje! Varkens zijn sowieso erg leuke en superintelligente dieren. De manier waarop ze in ons land massaal gehouden worden is alleen verschrikkelijk. Ik hoop met heel mijn hart dat dit beestje een leuk leven tegemoet gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:59

Ooooohh... Die wil ik wel. Lovers

Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:38

Ahhhh die moet je echt houden!
Varkens zijn hele nette dieren en zijn helemaal niet zo'n moddermonsters als veel mensen denken/zeggen, ja wroeten is iets anders Clown Dus zomaar in de wei laten lopen alleen doen als je er een moestuin van wilt maken hihi

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:42

misschien kan je er gewoon een stukje land voor afzetten met gaas?
dat heeft iemand bij mij in de buurt ook, is dan wel een kleiner ras varken, maar die struint in zijn landje rond, samen met een konijn, echt zo leuk.
voor de winter kan je dan een hokje maken met lekker stro erin, een soort loopstal zegmaar. Lachen
varkens en paarden, dat gaat meestal niet echt goed samen.
paarden hebben een hekel aan varkens lucht, maar daar zal jij vast wel alles over weten, neem aan dat je je paard of pony ook bij huis hebt staan toch?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:52

Marigold schreef:
misschien kan je er gewoon een stukje land voor afzetten met gaas?
dat heeft iemand bij mij in de buurt ook, is dan wel een kleiner ras varken, maar die struint in zijn landje rond, samen met een konijn, echt zo leuk.
voor de winter kan je dan een hokje maken met lekker stro erin, een soort loopstal zegmaar. Lachen
varkens en paarden, dat gaat meestal niet echt goed samen.
paarden hebben een hekel aan varkens lucht, maar daar zal jij vast wel alles over weten, neem aan dat je je paard of pony ook bij huis hebt staan toch?

Ja, het paard staat bij huis maar heb nooit problemen gehad. Eerst zijn ze er bang voor later snuffelen ze aan elkaar Haha!

Ik kan me nog wel herinneren dat ik met andere pony's die ik reed en niet "van" varkensbedrijven afkwamen moeilijk langs varkensbedrijven wilden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:29

Hij is leuk. Ik heb wel eens op TV gezien dat iemand een stel volwassen zeugen als huisdieren had. waren net honden, alleen volgens die man veel beter te trainen (en groter, ze keken zo op het aanrecht Haha! ). Keurig zindelijk ook en ze gingen regelmating onder de douche. Ik denk dat je dit beestje makkelijk kunt houden op een stukje grond, je kunt er ook mee aan de wandel als je ze dat van jongs af aan leert. Een stroomdraadje rond het erf, ik weet niet of dat wel helpt. zowiezo komt de schok een stuk minder hard aan en ze zijn zo slim, dat ze ongetwijfeld een oplossing vinden.

Tienus63: Hadden wij vroeger ook bij opa en oma op het land, we noemden ze het "diepvriesvarken" en het "diepvrieskalfje" Bloos! Die beesten hadden een goed leven hoor, en kregen geen troep te eten maar fatsoenlijk afwisselend voer. In mijn beleving smaakten ze ook altijd veel lekkerder dan vlees uit de winkel.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:41

waar mijn paard staat is ook een varkenshouderij en hij heeft ook vele van dit soort biggen, bonte biggetjes (bruin-wit,zwart-wit) en ook helemaal bruin en helemaal zwart en zelfs een paar exemplaren van deze hierboven. ik ben er vroeger eens in de stallen geweest en het is echt grappig om te zien allemaal roze biggetjes en ineens een gekleurde. ik vind dit een mooi biggetjes trouwens;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:31

Je kunt hem altijd nog verhuren als professioneel tuinomspitter; handig als je nog aardappels of zo wilt poten. Clown
Levert 'ie meteen z'n geld ook nog op, en op een manier die waarschijnlijk wel de goedkeuring van de PVVD heeft Vork. Of is arbeid met dieren verboden.
dan moeten we allemaal onze paarden de prairie opjagen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:32

Ahh die is schattig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:32

Oooh wat een schatje zeg!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 18:50

tienus63 schreef:
Je kunt hem altijd nog verhuren als professioneel tuinomspitter; handig als je nog aardappels of zo wilt poten. Clown
Levert 'ie meteen z'n geld ook nog op, en op een manier die waarschijnlijk wel de goedkeuring van de PVVD heeft Vork. Of is arbeid met dieren verboden.
dan moeten we allemaal onze paarden de prairie opjagen.

Haha, hopen dat dat is toegestaan, dierenarbeid Clown

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:21

Wat een gaaf ding zeg.
Idd erg apart! Moet je zeker houden Ja