Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Vroegah, hadden mijn ouders ook fokvarkens.
We mochten absoluut niet in de buurt van de dekbeer komen.
Mijn vader had ons goed ingepepert dat ze niet te vertrouwen zijn en dat een beet van zo'n dier geen pretje is.
Maar die kleine pasgeboren biggen, of als ze een week of wat oud zijn geweldig.
Ik heb ooit nog twee biggetjes meegenomen naar dierendag op school. Toen mocht je nog dieren meenemen.
Ik zou eerst de kat meenemen, maar die had geen zin.
Toen heeft mijn vader een reiskoffertje voor de biggetjes van zo'n blauwe jerrycan gemaakt.
Klasgenootjes wisten eerst niet wat voor dieren het waren, en de juf vond het geloof ik niet zo leuk, wat ze liepen de hele klas door.
Ik zat overigens in een plattelandsdorp op school, maar was op dat moment enigst boerderijkind in de klas.
Melissa schreef:En ze kunnen krijsen! Niet te zuinig!
Marigold schreef:misschien kan je er gewoon een stukje land voor afzetten met gaas?
dat heeft iemand bij mij in de buurt ook, is dan wel een kleiner ras varken, maar die struint in zijn landje rond, samen met een konijn, echt zo leuk.
voor de winter kan je dan een hokje maken met lekker stro erin, een soort loopstal zegmaar.
varkens en paarden, dat gaat meestal niet echt goed samen.
paarden hebben een hekel aan varkens lucht, maar daar zal jij vast wel alles over weten, neem aan dat je je paard of pony ook bij huis hebt staan toch?
tienus63 schreef:Je kunt hem altijd nog verhuren als professioneel tuinomspitter; handig als je nog aardappels of zo wilt poten.![]()
Levert 'ie meteen z'n geld ook nog op, en op een manier die waarschijnlijk wel de goedkeuring van de PVVD heeft. Of is arbeid met dieren verboden.
dan moeten we allemaal onze paarden de prairie opjagen.