[FOTO] Mannetjes of vrouwtjes cavia? Wie weet het?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: [FOTO] Mannetjes of vrouwtjes cavia? Wie weet het?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:41

dat is duidelijk een mannetje de bovenste'

mvg daphne

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:42

zoek alsjeblieft een dierenarts die veel van cavia's af weet, want niet elke dierenarts kan goed met cavia's overweg. Bovendien is het een heel groot risico als ze idd drachtig is!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:47

de bovenste is een man. als je iets dichterbij naar achter gaat en ietsjes harder drukt zal het helemaal duidelijk worden.

en over de 2e kan ik niks zeggen... mischien dat je al wat kunt voelen? ga je bv rustig op de bank liggen met cavia zodra cavia rust in zn gat krijgt zullen de jongen meer gaan bewegen volgens mij Lachen zo voelden wij altijd de jongen tenminste. (als de jongen al ouder waren)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:54

mijn vrouwtjes waren op het eind echt ronde dikke pannekoeken Clown en meestal gaat het allemaal van zelf de bevalling. maak je,je daar maar niet druk om.

en dat stress gedoe valt ook nog wel mee. dan zou er geen cavia meer bestaan als ze dood konden gaan van de stress. ken namelijk geen dier dat nooit in de stress heeft gezeten.

succes.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:07

De eerste is inderdaad een beer.
Hou je dame wel goed in de gaten alsjeblieft?!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:43

Jen33 schreef:
mijn vrouwtjes waren op het eind echt ronde dikke pannekoeken Clown en meestal gaat het allemaal van zelf de bevalling. maak je,je daar maar niet druk om.

en dat stress gedoe valt ook nog wel mee. dan zou er geen cavia meer bestaan als ze dood konden gaan van de stress. ken namelijk geen dier dat nooit in de stress heeft gezeten.

succes.

je bevalling advies ebn ik het niet mee eens... bij cavia's is het algemeen bekend dat je vroeg een eerste nestje moet krijgen ivm het bekken!

je stressadvies ben ik het wel mee eens.. als een cavia niet tegen stress kan dan gingen ze allemaal binnen 2 weken dood want de reis naar huis alleen al is dikke stress (laat staan van die grijpgrage kinderhandjes)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:45

Duidelijk een beertje Lachen
Zoals je ondertussen al weer, verder ga ik mee met sexy_back

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:42

Jen33 schreef:

succes.

Mijn cavia is ooit een ogenblik door de kat gepakt. Had alleen wat wondjes, maar aan de stres overleden.

Ik heb er nog eentje gehad die door zijn moeder is aagepakt nadat hij haar had gedekt. Gevolg dood door stres.

De cavia van een vriendin, zelfde probleem als de TS. Keizersnee. Alles dood inclusief moeder.

Kijk kinderhandjes en vervoer kunnen ze nog wel aan, maar zodra het iets lichamelijks is zijn ze dus ZEER stresgevoelig.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:53

nou ik blijf erbij... dan zou geen cavia langer leven als een paar weken... je wil niet weten hoeveel zielige zieke cavia's ik ben tegen gekomen in mn stage tijd... (ja heel veel lichamelijke klachten) en de meeste bleven gewoon leven hoor....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:30

Ik denk dat het ook relatief is. Misschien geeft de een het eerder op dan de ander.
Ik heb namelijk ook eentje gehad met gigantische tandproblemen (bleek een aangeboren afwijking te zijn die op latere leeftijd pas tot uiting kwam).
Het beestje was broodmager maar probeerde steeds weer te eten, te drinken en wilde nog steeds knuffelen.
Helaas later toch in laten slapen omdat het gewoon geen zin had het beestje nog te laten leven.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:33

Die eerste is volgensmij inderdaad een mannetje
Ik heb jaren geleden 2 mannetjes gehad en voor zover ik me kan herinneren zag dat er zo uit Tong uitsteken

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:51

Ik vind het trouwens wel ontzettend slecht van die winkel! Want t is bij cavia's ontzettend makkelijk te zien.. Helemaal als ze de leeftijd hebben dat ze worden verkocht..
Beetje jammer dat het nog zo vaak voorkomt in winkels Boos!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:58

Mijn vriendin had ook een cavia die op late leeftijd een nestje kreeg en de bevalling ging wel goed, maar de cavia is toch na enige tijd overleden.

Je kunt soms ook voelen of er babietjes zitten door je cavia op schoot te nemen en dan je vingers voor haar achterpootjes leggen Knipoog

Gelukkig ben ik er 100% zeker van dat mijn beide caafs vrouwtjes zijn Tong uitsteken

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:23

tja helaas gebeurd het toch nog steeds dat dierenwinkels je gewoon maar wat meegeven... echt daar kan ik me zo kwaad over maken!!
het geslacht is zo makkelijk te zien (ook bij konijnen)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:32

Mja ik werk zelf in een dierenwinkel maar weet wel wat ik iemand mee geef naar huis Boos!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:05

Ja idd.. Zelf heb ik er niet op gelet want ja, je gaat er toch vanuit dat het goed is.. Clown Maarja hij word nu gewoon gecastereerd (als hij 4 mnd is eerder mag het niet) en dan kunnen ze lekker weer bij elkaar Lachen

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:29

Super!! goeie oplossing! Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:01

Izie schreef:
Mja ik werk zelf in een dierenwinkel maar weet wel wat ik iemand mee geef naar huis Boos!

zow het is ook niet persoonlijk bedoeld...

maar geef zelf toe dit is wel een typisch voorbeeld van een dierenwinkel... gewoon maar wat meegeven en zeggen dat het het geslacht is wat de klant graag wil...

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:15

Ik heb het ook wel eens gehad..
Mijn eerst cavia gekocht, en we dachten dat het een mannetje was. Dat was ons gezegt.
Ik had er natuurlijk nog niet zoveel verstand van, maar later begon ik toch te twijfelen. Even aan een "expert" gevraagd. En het bleek dus wel een vrouwtje te zijn...
Sommige winkels Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:23

Yannuh schreef:
Ik heb het ook wel eens gehad..
Mijn eerst cavia gekocht, en we dachten dat het een mannetje was. Dat was ons gezegt.
Ik had er natuurlijk nog niet zoveel verstand van, maar later begon ik toch te twijfelen. Even aan een "expert" gevraagd. En het bleek dus wel een vrouwtje te zijn...
Sommige winkels Nagelbijten / Gniffelen

Zoiets ik toendertijd ook. Was op zoek naar een maatje voor mijn andere zeugje. Dus ik vraag is die cavia daar een mannetje of een vrouwtje. Een mannetje helaas werd er gezegd.
Komen we terug van de boodschappen omdat mijn moeder nog iets moest hebben. Zegt ze, nou eigenlijk weten we het niet zeker, het kan ook een vrouwtje zijn.
Dus ik zelf kijken...nou 100% vrouw.
En dat heeft ze bewezen ook, was een enorm vruchtbare cavia Haha!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:30

heey

dat is haast zeker wel een mannetje hoor!!! dat lijkt mij wel duidelijk Knipoog
en verder ja of ze een buikje heeft kan ik niet echt zeggen dat ligt puur aan de cavia je hebt (net zo als bij paarden Clown ) breed gebouwde en smal gebouwde cavia's !! ik heb ook vaak brede cavia's en dat is dan het zelfde als jou cavia heb nu op het moment ook een redelijk smallertje er bij zitten maar alles kan......ik had een X een jonge cavia die had ik nog maar een maand en ze was wel dik maar dat was haar bouw tot op een avond er ineens 2 kleintje in het hok hupste hihi Tong uitsteken
(ik ken alle 2 de cavia's nog en zie ze af en toe nog dit vind ik erg leuk)

xxxxxx mij

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:43

sexy_back schreef:
Izie schreef:

zow het is ook niet persoonlijk bedoeld...

maar geef zelf toe dit is wel een typisch voorbeeld van een dierenwinkel... gewoon maar wat meegeven en zeggen dat het het geslacht is wat de klant graag wil...

haha ik had ook geen moment de intensie om jou aan te vallen haha, kwam misschien zo over! Maar bedoelde met dat Boos! poppetje dat het zo'n slechte zaak is dat het zo vaak gebeurd..

was niks persoonlijks tegen jou Clown

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:39

oh ok.. hahah Nagelbijten / Gniffelen ja het is idd schande dat het zo vaak gebeurd in een dierenwinkel... maar ja wat doe je er aan??

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:17

ok al weer een hele tijd verder, maar hoe is het met de cavia?? was ze idd drachtig en heeft ze al jongen? (sorry weet niet meer precies hoe lang ze al drachtig was)

alles goed gegaan???

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:25

als je het niet zeker weet of ze zwanger is dan moet je aam bijde kanten even met je hand aan de buik voelen ( dicht bij de achter pootjes ) druk iets aan zodat je iets voel en druk niet te hard....

Groetjes Marcella en cindy