Mag ik een rat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Re: Mag ik een rat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 08:39

Hmm, dan zeggen ze bij elke vraag als ik iets wil direct: Nee! ,, tja schiet dan ook niet op hè?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:11

Tries_en_Faf schreef:
Joi, als je ouders het niet willen, en het mag niet, waarom dan door zeuren?
Dat snap ik echt niet, is het nou zo moeilijk om gewoon naar je pa en ma te luisteren???
Als je later groot bent en op jezelf woont koop je toch gewoon ratjes?

Ik was 8 of 9 jaar toen ik absoluut ratjes wou. Ik zocht alle mogelijke info, las alle mogelijke boeken, kocht nep ratten om toch een beetje rat in huis te hebben Haha! Ik was helemaal verslingerd aan ze. En geloof me, als je tegen een 9-jarige zegt; als je alleen gaat wonen later mag je ratjes. Dan lijkt dat nog zooooooo ver weg en ik wou het echt zo graag, dat weet ik nog goed. Gelukkig hadden mijn ouders na 2 jaar door dat het geen bevlieging was. Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:50

Heeey!
Ik zou eigenlijk niet gaan zeiken en zeuren, dat komt zooo onvolwassen over en dan heb je grotere kans dat je ouders alleen ja zeggen omdat ze van dat gezeur af willen zijn, maar op een gegeven moment zullen je ouders dan waarschijnlijk over andere dingen "zeuren" ...
En ik kan je ouders goed begrijpen eigenlijk. Jullie hebben die beestjes dan wel niet verwaarloosd, maar jullie waren er toch minder mee bezig dan eerst en dat soort dingen zien ouders liever niet Knipoog ...
Dus als je echt ratjes wilt zal je dat ook moeten bewijzen en dan niet dmv zeuren en zeiken, maar gewoon rustig uitleggen waarom je graag ratjes wilt, misschien leuke plaatjes van ratjes overal in huis ophangen Clown en ga zo maar door.
Succes ermee Knipoog!
Gr.
Naatje

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:17

Wat ik ook ooit heb gedaan, toen één van onze honden was overleden en de andere helemaal alleen achterbleef, en we graag terug een 2de hond wilden (alleen papalief werkte nog tegen) was een petitie opstellen in de klas enz en zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen om mijn ouders te overtuigen (ik was toen wel 10 jaar denk ik Clown ) maar het heeft uiteindelijk toch gewerkt Ja