[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:07

ROFL Al met al heeft Arno bereikt wat hij wilde bereiken, blijf allemaal gewoon lekker reageren, positief of negatief maakt niet uit, reactie betekend dat het gelezen wordt en dat is de bedoeling. Misschien dat er dan mensen zijn die wél gaan nadenken over het een en ander.
Go Arno, Go Arno, Go Arno Haha!
OK dan! OK dan! OK dan!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:09

haha ik moet gewoon even reageren, heb echt gelachen om je verhaal!! geweldig Huilen van het lachen ROFL

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:15

Tinkerloos schreef:
Geweldig Arno!

Ik denk dat er nu mensen zijn die denken: ach,zielig zo'n kat 23 uur in een kratje,die hoort toch buiten te lopen,en dan vergeten dat hun eigen paard in een stal staat,ook buiten hoort te lopen,maar dat wel normaal vinden.
Het is genormaliseerd ,en daarom wordt het geaccepteerd hoe de paarden nu gehouden worden.
Terwijl het eigenlijk larie is,helemaal als je het vanuit een ander oogpunt bekijkt.(zoals jij net beschrijft met die kat in een krat)
Iedereen vind een kat of hond 23 uur in een krat zielig,ook als die hond of kat er een uur per dag uit komt en gezond en lekker eten krijgt,want dat hoort toch niet,een dier sluit je toch niet zo op,die hoort vrij te lopen,de ruimte te hebben om te rennen en te spelen.
Waarom is een paard daar dan anders in,waarom hebben we massaal geaccepteerd dat een paard in een stal opgesloten hoort te staan?
Ik hoop dat jou topic mensen aan het denken zet Arno,want eigenlijk heb je gewoon gelijk.

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de eigenaar die zijn paard 22 uur op stal opsluit dat maar hooguit 20 minuten per dag ziet. Na 10 minuten haalt men het dier eruit (en bind het een uurtje vast zodat de stal gedaan kan worden of laat het even alleen in een paddock lopen). Na het rijden zet men het dier terug in zijn hokje en blijft hooguit nog 10 minuten om zichzelf ervan te overtuigen dat het écht niet zielig is. Meestal heeft het paard dan eten en lijkt op dat moment tevreden.

De 22 uur dat het paard in de isolatiecel staat wordt niet 'geregistreerd' door de eigenaar. Als hij/zij er is, gaat het dier immers naar buiten/wordt het gereden. Als de gedachte al opkomt dat het paardonwaardig is om hem zo klein op te sluiten, wordt deze snel weggedrukt: het is immers een schrijnende gedachte een sociaal loopdier in eenzame afzondering te dwingen tot inmobiliteit.

Iedereen kent wel iemand 'die niet goed voor zijn paard zorgt'. Dat komt omdat je als niet-eigenaar wél ziet hoe een paard kan wegkwijnen als de eigenaar er niet is om het dier uit de cel te halen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:16

Heb je al setjes voor je kat?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:22

tita schreef:
zeg wie zegt niet dat hij de kat in het echt ook zo houdt.

Of dit een grap is of niet al met al ben je in mijn ogen gestoord

ja precies, ik zal ook weleens willen weten of hij zijn kat zo houdt. Dat je een kat in een paard wil veranderen vind echt heel raar, dat je hem kunstjes leert OK, maar dit gaat wel heel ver... Boos!

en een paard 23 uur op stal is zeer zeker zielig! maar om een kat zo te houden is ook zielig.
En als je dit topic start om mensen te laten nadenken over paarden die bijna de hele dag op stal staan, dat dat zielig is, terwijl je dat zelf ook met je kat doet! Dan ben je zelf ook zielig om zo met je kat om te gaan, dan ben je net zoals die mensen die hun paard zo lang op stal hebben staan.
(tenzij dit natuurlijk bedoeld is als een serieus grapje en je je kat dus niet zo lang in dat kratje hebt)

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:26

Ik vind hem op de laatste foto alleen niet zo mooi in de krul lopen hoor. Ik zou er een paar bijzetteugels aan doen. ROFL

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:29

Arno, bekappen jullie de kat ook natuurlijk of gaan er ijzertjes onder zodat de nagels geen schade aan je meubels kunnen aanrichten? Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:31

LiNdA1986 schreef:
tita schreef:
zeg wie zegt niet dat hij de kat in het echt ook zo houdt.

Of dit een grap is of niet al met al ben je in mijn ogen gestoord

ja precies, ik zal ook weleens willen weten of hij zijn kat zo houdt. Dat je een kat in een paard wil veranderen vind echt heel raar, dat je hem kunstjes leert OK, maar dit gaat wel heel ver... Boos!

en een paard 23 uur op stal is zeer zeker zielig! maar om een kat zo te houden is ook zielig.
En als je dit topic start om mensen te laten nadenken over paarden die bijna de hele dag op stal staan, dat dat zielig is, terwijl je dat zelf ook met je kat doet! Dan ben je zelf ook zielig om zo met je kat om te gaan, dan ben je net zoals die mensen die hun paard zo lang op stal hebben staan.
(tenzij dit natuurlijk bedoeld is als een serieus grapje en je je kat dus niet zo lang in dat kratje hebt)

Ik neem aan dat je wel snapt dat die kat alleen voor de foto's in een krat zit. Die foto's zijn puur om een boodschap over te brengen.

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:33

Zijn er nou mensen die serieus denken dat die kat werkelijk in dat kratje woont?

Ik moest er om lachen. Ben het met TS eens dat paarden zo niet gehouden kunnen worden en leuke vergelijking.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:36

oooh puur voor de booschap!! Haha, ik had het kunnen weten Bloos Bloos Bloos
maar er zijn misschien echt van die gekken die dit wel doen!

Ik vind het dan inderdaad erg leuk bedacht!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:37

het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat, heel simpel de kat zit in elkaar, kan niet lekker staan en kan helemaal niet makkelijk draaien.

Mijn pony kan steigeren wat ie wilt, dak zal ie niet raken, en de stal is groot en ruim zat.

Ik snap echt niet welk boodschap de TS hier mee wil bereiken.
Moeten we dan allemaal een paard gaan houden volgens de naturals doe me ff een lol

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:45

tjonge overdrijven is ook een vak, echt dit is nogwel het meest nergens op slaande topic dat ik ooit heb gezien!
en trouwens als jij vind dat je dieren moet laten leven zoals ze horen (buiten) waarom heb jij dan in godsnaam een kat in je huis rond lopen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:09

tita schreef:
Moeten we dan allemaal een paard gaan houden volgens de naturals doe me ff een lol

Doe je paard er maar een lol mee Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:18

superlise schreef:
tjonge overdrijven is ook een vak, echt dit is nogwel het meest nergens op slaande topic dat ik ooit heb gezien!
en trouwens als jij vind dat je dieren moet laten leven zoals ze horen (buiten) waarom heb jij dan in godsnaam een kat in je huis rond lopen?

Ah, maar je bent het er wel mee eens dus Pling (tenminste, ik neem aan dat je bedoeld "zoals het hoort" ipv "zoals ze horen"?)

Mijn katten komen ook niet buiten, dat durven ze niet eens, ze leven wel in een groep, net als mijn paarden buiten Ja En als ik de ruimte bekijk die mijn katten hebben hier in het hele huis en dat vergelijk met de ruimte die een paard in een box heeft...........tja, denk daar zelf maar eens over na Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:22

Auky schreef:
tita schreef:

Doe je paard er maar een lol mee Knipoog

dankje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:23

Grappig dat sommigen zich enorm opwinden over deze vergelijking, of over de leefomstandigheden van deze kat, terwijl dezelfde omstandigheden voor paarden algemeen geaccepteerd zijn.
Dat geeft toch te denken. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:23

Ach ik heb geen probleem mee dat die kat in een krat zit, zouden er meer moeten doen OK dan! Arno denkt natuurcompenserend kan ik wel appricieren Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:29

Sliut dit dan ook aan op honden in een bench? Of is dat wel oke, ze zijn tenslotte speciaal voor honden gemaakt.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:40

Tja en zo kan je ook je punt maken....

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:43

Hij is echt geweldig Huilen van het lachen! Je hebt je punt gemaakt
Ik ben er ook echt blij om dat mijn paard 24/7 in de wei kan als die wil!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:47

russel schreef:
Sliut dit dan ook aan op honden in een bench? Of is dat wel oke, ze zijn tenslotte speciaal voor honden gemaakt.

Heb ik laatst nog een discussie over gehad met mijn moeder. Volgens haar is het heel gezond voor de hond van mijn nicht dat ij het grootste deel van de dag in de bench moet zitten (anders zou hij wel eens op de bank kunnen springen, nee stel je voor, dat kan écht niet he) want een bench is er speciaal voor gemaakt dus dan is het goed en gezond.
Toen ik opmerkte dat ik dan een toilet voor haar zou ombouwen (toilet eruit want dat heeft een hond en een paard ook niet) en haar daar zeker 23 uur in zou zetten en dan mocht ze er een uurtje uit per dag was dat volgens haar ineens héél iets anders, want wij mensen zijn geen hond, kat of paard Clown tja, zo kan je het ook proberen goed te praten Clown Maar mijn paarden zijn ook zielig in haar ogen, 24/7 buiten en ook als het sneeuwt, geen deken op of iets, ik zou mij de ogen uit de kop moeten schamen Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:49

Bij ons staat de bench altijd open, het is zijn favoriete plekje lekker naast de verwarming, nuja mijn paard staat ook heel de dag in de stal nu met dit weer uit zijn eigen wil. De horror Clown

Trouwens n het proefdierencentrum van ************ enigste in belgie, kwamen we in een grote loods, geen ramen alleen vuile donkere plastiek.

Zaten allemaal zo een kooitjes mischien iets breder maar niet veel. En dubbel zo hoog. Op elkaar met twee voedingsbakjes.
Ik kwam daar aan, en moest echt staren om te zien wat er in zat. Ze hadden geen zonlicht nodig, dat hat een kat niet nodig.
Kregen ze wel genoeg suplimenten voor in de voeding.
Een speelren wouden ze niet (waarschijnlijk ook nooit gekregen) doet me eigelijk daar aan denken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:50

Ja heel vreemd een ander topic dat ging over een pup dat zijn kop kapot maakt omdat hij in de bench moest, lijkt mij vanzelfsprekend. Maar misschien komen er ook speciale kattenbenches?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:53

Haha, ik moet ook even reageren, heb gelachten! Dacht eerst van wat is dit nou en scrolde naar de foto's toen las ik het verhaal erbij en ik vind hem geslaagd Clown

Vooral de foto's ter illustratie zijn geweldig (mooi dat dekentje Go jij! Go jij! )
Laatst bijgewerkt door LadyF op 14-02-07 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:54

Katiavl zo een proefdierencentrum krijg je mij met geen mogelijkheid in.

Mijn paard staat ook op stal met dit weer, maar gaat er wel een paar uur uit, hij gaat dan bij de ingang staan om weer als eerste naar binnen te kunnen, de anderen staan in een hoekje gedoken. Ik heb er dan minder problemen mee dat hij lang binnen staat, onbeperkt kunnen ze hooi eten en ik ben met dit weer de bossen in geweest met hem, maar hij was afschuwelijk, onderhals erin, kaken op elkaar en zo snel mogelijk weer terug naar stal, beiden een nat pak, maar vrouwtje deed het voor de noodzakelijke beweging, dan denk ik maar dat ik het weer goed gedaan heb voor vandaag. Valt ook niet mee om het altijd goed te doen, het stuk waar ze nu met elkaar op staan is tot de knieen modder en sociaal vind ik hem ook niet, hij houdt zich afzijdig van de anderen. Dus wanneer doe je het goed.