Hond ramt kop kapot in bench?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Re: Hond ramt kop kapot in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 14:10

Pim heeft een normale opvoeding gehad. Pim is alleen geen standaard hond.

Ik wil hem niet in de woonkamer omdat ik weet dat hij dan toch alles doet wat hij niet mag, en wat moet ik dan? Hem straffen als ik thuis kom? Dát is pas verkeerd.

Ik vind het reuze fijn voor jullie dat jullie allemaal zo anti-bench zijn, maar ik vraag om een OPLOSSING en niet om een alternatief. Ik wil Pim gewoon weer de bench in hebben zoals hij voorheen altijd deed, gewoon rustig en niets aan de hand.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:41

Ik ben niet antibench maar ik vind niet dat een bench er voor gemaakt is je hond er een paar uur in te stoppen als je weggaat. Je kind stof je toch ook niet in een hokje omdat het lastig is als je weg gaat. Die moet je manieren bij brengen zodat het netjes alleen thuis kan blijven zonder de boel op stelte te zetten en dat is in mijn ogen met een hond net zo.
Dat kun je een hond vanaf het begin af aan al leren, achteraf straffen is zinloos want dan snapt de hond niet wat hij fout gedaan heeft. Onze hond ging als pup ook op schoenen kouwen snachts in de bijkeuken, we zijn toen de volgende nacht heel zachtjes de trap af gegaan en ja hoor daar lag hij te knagen aan mn moeders schoen, mn vader heeft zn pantoffel naar zn kop gegooit en over was het. En onze hond heeft echt wel vaker iets uitgehaald maar als je consequent blijft word dat beter. Alle honden kun je leren zich te gedragen alleen heeft de ene hond heeft meer en consequentere aandacht nodig als de ander. Ik vind het prima dat jij je hond in een bench wilt stoppen als je weggaat maar waarom zou je het voor jou en je hond niet plezieriger maken als dat mogelijk is? je moet alleen bereid zijn er tijd en energie in te stoppen.

Bij de ene hond gaat dat nou eenmaal moeilijker als bij de andere hond en daar had je eigenlijk al vanaf pup af aan mee bezig moeten gaan nu kost het nog meer tijd. Maar als ik moest kiezen tussen mijn hond te leren in een gang of iets alleen te kunnen zijn of moest kiezen tussen een paar uur in een bench ging ik toch voor het eerste maar dat ben ik Haha!

Ik geloof me ik heb mn hond ook welleens vervloekt omdat ie me peperduure tas kapot had gebeten maar dat is vanzelf over gegaan Knipoog

Overigens ken ik een hond die ook in een bench gestopt werd als ze weg gingen die ging ook uit verveling zich zelf ging verwonden het begon met kleine wondjes tot hij uiteindelijk op zijn eigen poten begon te knagen. Miscchien begrijp je dan een beetje mijn idee erachter waarom ik liever een hond afgericht los in huis wil hebben ipv in een bench

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:48

Wie zegt nou dat ze daar niet vanaf begin af aan mee bezig is geweest om te leren???
Sommige honden zijn gewoon veel moeilijker, geloof mij nou, mijn jonge hond kan ik 10 keer in een minuut zeggen dat hij naar zijn plaats moet en de andere luistert in een keer, wat daar hoef ik geen eens wat tegen te zeggen.

Ik vind ook dat als je er niet bent en hij heeft je halve huis gesloopt hem niet meer op zijn kop kan geven,
doe hem dan in de bench, scheelt je ook een hoop ergernis.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:51

tuurlijk is de ene hond moeilijker als de andere hond maar alle honden kunnen het leren alleen heb je bij sommige honden gewoon heel veel tijd voor nodig. En ik begrijp uit het verhaal dat hij altijd al in de bench gezeten heeft dus vandaar dat ik dan denk dat het nooit op een andere manier geprobeerd is.

10 keer zeggen en nog niet doen is zoiezo al niet goed 1 keer roepen en dan moet hij het doen doet hij het niet zet je hem er zelf neer al moet je het 100 keer herhalen uiteindelijk win je toch echt wel. En ik weet zelf ook wel dat niet alle honden makkelijk zijn, wij hebben met onze hond politie trainingen gedaan en geloof me het was zwaar en soms dacht ik ook stik er in maar de volhouder wint. zo zie ik het

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:55

Wat een super mooie hond heb je zeg. (lijkt wel een broertje van mijn boxer, heb namelijk ook zo'n knappe witte boxerkind).
Wat vervelend dat het nu niet gaat in de bench, heb je weleens geprobeerd om te kijken of hij die 5 uurtjes niet los kan lopen in huis.Desnoods in de keuken. Wat doet hij dan?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:55

en nogmaals ik zeg niet dat ik tegen een bench ben maar zie het liever niet. En je ziet vaak genoeg onhandelbare honden die doormiddel van goede training nette honden worden dus ik persoonlijk vind een bench dan gewoon een makkelijk gezochte oplossing en is ook niet alleen voor ts bedoelt maar in algemeen Lachen

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:58

Je schrijft net dat hij met een open deurtje ook in z'n bench gaat liggen. (wat overigens heel gewoon is) Misschien moet je z'n deurtje gewoon open laten als je weggaat? Ik weet niet waar z'n bench staat, maar dan kun je eventueel ook nog de bijkeukendeur dicht doen bijvoorbeeld. Bij onze hond deden we het benchdeurtje ook nooit dicht.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 15:09

Ik ga vandaag een afspraak maken bij een vrouw die er verstand van heeft.

De reacties van hierboven over een 'slecht opgevoede hond' en dat ik geen
tijd in hem steek, laat ik maar voor wat ze zijn Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:10

mag ik vragen wat dat voor iemand is? (uit intresse)

Die vat je dan toch iets verkeerd op, je kunt een hond heel prima opvoede maar net als met paardrijden maak je ook fouten waardoor het anders gaat als je zou willen of als het zou moeten.

En een moeilijke hond heeft heel erg veel aandacht nodig misschien wel meer als je tot nu toe gedaan hebt, zeg niet dat je niet genoeg gedaan hebt, maar misschien heeft hij meer nodig
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 09-02-07 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 15:11

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:45

Hey Viv, heb geen tips voor je maar hoop dat je snel een oplossing vindt voor Pimsie. Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:59

Heb niet alles gelezen. Maar heb een soortgelijke ervaring. Nou ja beter gezegt mijn schoonzus. Zij heeft ook een Boxer en die moet doordat hij sloopt de gehele nacht in de Bench. En overdag een uur of twee. Ben absoluut niet tegen een Bench. Denk zelfs dat menig hond juist blij is met een bench. Het is hun veilige plek waar niemand ze lastig valt. Mijn jonge Duitse herder heeft ook een bench daar ze sloopt. Zij zit e ongeveer 2 uur per dag in en dan s'nachts. Mijn andere herder heeft geen bensch maar die wil er ook graag in en soms liggen ze er zelfs met zijn tweeen in.
Terug naar de Boxer. Die maakt zich ook ongeloofeijk druk in de bench. Er is bij hun ingebroken terwijl de hond in de bench zit. Mijn schoonzus werkt alleen nactdiensten. Sindsdien is het behoorlijk erg. Hij wilde waarschijnlijk waaks zijn en kon niks. En is erg geschrokken. Kan het zijn dat jou hond ook tijdens zijn verblijf in de bench bang is geworden ergens voor? Dat kan verklaren waarom hij er gaat als deurtje los is. Dan kan hij immers weg.
En krijgt je hond genoeg beweging? Kan hij zijn energie kwijt? Boxer hebben zo vreselijk veel energie.

Heel veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:38

Boxers he Haha! Onstuimige honden hoor! Van nature onrustig. Ik las net een optie om bachbloesem te geven zodat hij rustiger wordt, nu vind ik dat geen goede remedie, ze zijn nu eenmaal niet rustig. Ze zeggen tegen mij ook altijd, waarom laat je hem niet castreren, dan wordt hij wat rustiger. Als ik een rustige hond had gewild, had ik geen boxer moeten nemen.
4 a 5 uur in een bench voor een boxer van een jaar, vind ik best veel. Hij verveelt zich, ook al heeft hij een kauwbot en een speeltje. Ze willen graag naar buiten kijken en een beetje scharrelen.
Wij hebben onze boxer toen hij klein was ook in de bench gehad, gedurende de nacht. Later hebben we de bench in de gang gezet en het deurtje open gelaten en genoeg speelgoed er bij. Zorg ook dat er niets staat wat niet kapot mag. Dit ging allemaal prima, toen hebben we de bench naar de kamer verschoven. Heeft hij een hoek van het buro verkauwd Boos! Hij heeft nu een mand in de kamer en sloopt niets. Hij heeft zijn eigen mand met speelgoed. Hijklimt af en toe alleen op de bank en dat mag niet. Dus als we er niet zijn barricaderen we die maar.
Oefen met hem als je thuis bent, zet de bench ergens waar je er geen zicht op hebt en kijk es wat ie zoal doet. Geef hem anders een kong gevuld met koekjes, die moet ie er uit zien te krijgen. Met geduld (veel geduld Haha! ) lukt het je vast. Er zijn ook heel veel artikelen over benchtraining. Alleen een boxer van een jaar, tja die zijn wild he!
Hier mijn boxer, inmiddels bijna 4 en 42 kilo schoon aan de haak!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:51

Waarom in de bench? Kun je je hond niet leren gewoon thuis te zijn, desnoods in een aparte kamer met alles? Wij hebben het gemak dat we een tuin hebben en ik heb mijn hond alleen de eerste 6 weken in de bench gedaan. De deur naar de tuin is altijd op een kier voor hem.

Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat honden overdag in een bench zitten, wie dat ooit heeft bedacht. Honden bevuilen hun nest niet, dus als ze heel erg nodig moeten en ze zouden het per ongeluk bij de deur doen, in de bench is voor hun heel erg.

Ik denk dat je toch moet beraadslagen dat je het met je hond niet goed doet, je zou een hondenuitlaatservice moeten gaan nemen of iemand die het voor je wil doen tussen de middag, een uur met je hond gaan wandelen en spelen en hem gewoon los moeten laten, zoek een ruimte waar weinig in staat en laat hem spelen met desnoods iets wat kapot kan.

Honden zijn roedeldieren, zijn van nature nooit alleen, hele dagen alleen in een hokje, tja ik zeg het maar niet, maar wat denk je zelf?

Ik heb er hier eentje van 12 rondlopen, sinds een half jaar pist hij van nijd in de kamer als we weggaan en hij is nooit langer dan 4 uur alleen, heeft de hele benedenverdieping de tuin, maar het alleen achter gelaten worden, wordt hij gefrustreerd van, wellicht met zijn leeftijd te maken. Maar als ik dit dier nu een hele dag in een bench ga zetten, denk ik dat het met zijn geestje totaal de verkeerde kant op zal gaan.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:54

Bne je thuis als ie in de bench is of ben je weg..?
Las al dat je weg was.
Misschien is hij eenzaam..?
Dat hij slecht opgevoed wordt dat slaat nergens op ..!!
Goed dat je naar iemand gaat met verstand er van..
Succes
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 11-02-07 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:56

Vende schreef:
Ik vind het reuze fijn voor jullie dat jullie allemaal zo anti-bench zijn, maar ik vraag om een OPLOSSING en niet om een alternatief. Ik wil Pim gewoon weer de bench in hebben zoals hij voorheen altijd deed, gewoon rustig en niets aan de hand.

Ik denk dat je je moet afvragen waarom hij niet in de bench wil. Geef de bench een andere naam, gevangenis of zo? Gedoemd om de hele dag te liggen op hetzelfde plekje? Dan misschien begrijp je het. Als ik zie hoe vaak mijn hond opstaat heen en weer loopt overal even kijken, even voor het raam of alles nog veilig is, weer gaat liggen en dan weer op een ander plekje, weer even in de tuin even overal ruiken. Hij is daar per dag heel wat tijd mee bezig. Als ik deze drukke hond op ga sluiten, is het hek van de dam.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:27

Citaat:
Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..

Waarom zou je het niet gewoon proberen??
Ik denk dat die hond vele malen gelukkiger zou zijn als hij wat rond kan struinen in huis dan dat hij 5 uur op 2 vierkante meter moet zitten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:37

tja ik heb een soort gangetje thuis van mijn hond jessy die nu 10 maanden is weet ik dat ze die niet zal slopen.
maar wij laten haar gewoon in huis rondlopen als we weg zijn omdat ze geen sloper is .
hebben jullie ook geen gangetje ?
meschien word je hondje gewoon gestoord van die bench het blijft een kleine ruimtje waar die in gevangen zit.

als mijn hondje dat zou doen dan gaat ze niet meer de bench in Haha! Knipoog

suc6 khoop dat het beter zal gaan

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:48

onze honden zitten meestal in de keuken of trimsalon. die kunnen ook niet in een bench.
Is de bench wel groot genoeg voor hem?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:11

Ik denk dat het eraan ligt dat hij een tijdje niet meer in de bench is geweest en dat langzaam aan weer opbouwen toch de beste oplossing is in combinatie met die vrouw die je hebt ingeschakelt. Mijn ouders hebben ook een hond thuis die geen standaard hond is én is half boxer en hem moet je om de zoveel tijd gewoon weer hetzelfde aanleren. Nu zijn twee honden natuurlijk nooit hetzelfde, maar misschien dat het zoiets is? En uit ervaring, even naar de andere mensen die gereageerd hebben, weet ik dat een boxer uit de bench laten als je weg bent, geen optie is. Je huis is gesloopt als je terug bent. Knipoog Heel veel succes! Ben benieuwd hoe het afloopt.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:23

Als je perse de bench wil blijven gebruiken, dan zou ik hem er weer rustig aan laten wennen, rustig opbouwen! Hij heeft nu de "luxe" gehad dat jij steeds thuis was en dat hij in en uit de bench kon wanneer hij wilde, en dus niet opgesloten zat.

Maar heb je niet een gangetje/halletje waar je de bench kan plaatsen en waar hij er dan toch in en uit kan wanneer hij dat wil, als je er niet bent, zonder in de kamer te kunnen?

Het kan namelijk ook met de leeftijd te maken hebben, het zijn actieve honden. jonge honden hebben wat meer rust nodig ook omdat ze in een groeiproces zitten, die vinden het dan ook niet erg om 4a5 uur in de bench te zitten en tussendoor nog even uitgelaten te worden.
Naarmate de honden ouder worden, van nature actief zijn(en je zegt zelf dat hij die beweging ook echt nodig heeft) willen meer bewegen, kunnen meer bewegen, en als ze dan worden beperkt en verplicht 4a5 uur in de bench moeten zitten (en 1x tussendoor een plasje mogen doen) die kunnen dit soort gedrag gaan vertonen uit frustratie!
Ik zou echt eerst uitzoeken wat het precies is, want een hond die gefrustreerd wordt, die gaat steeds gekker doen, en dat wordt steeds lastiger om weer goed te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:48

Emytje schreef:
Ik denk dat het eraan ligt dat hij een tijdje niet meer in de bench is geweest en dat langzaam aan weer opbouwen toch de beste oplossing is in combinatie met die vrouw die je hebt ingeschakelt. Mijn ouders hebben ook een hond thuis die geen standaard hond is én is half boxer en hem moet je om de zoveel tijd gewoon weer hetzelfde aanleren. Nu zijn twee honden natuurlijk nooit hetzelfde, maar misschien dat het zoiets is? En uit ervaring, even naar de andere mensen die gereageerd hebben, weet ik dat een boxer uit de bench laten als je weg bent, geen optie is. Je huis is gesloopt als je terug bent. Knipoog Heel veel succes! Ben benieuwd hoe het afloopt.

Ik heb een boxer en die zit nooit in een bench, hij heeft 1x iets verkauwd, verder nooit meer. Dus als je een boxer uit de bench laat, dan is alles gesloopt?? Sorry, maar dan loop je er niet voldoende mee of hij verveelt zich enorm, in ieder geval doe je dan iets niet goed.
Een hond 5 uur in een ruimte zonder bewegingsruimte, daar krijg je boxers druk mee. Als je ze genoeg de vrijheid geeft zijn boxers in huis heel kalm. Ze moeten alleen hun vele energie kwijt.

Aan de TS, ik zou toch proberen een ander alternatief te vinden. Pim wil schijnbaar niet in de bench. Want zodra het deurtje dicht gaat, betekent dit dat jij weg gaat. En als hij zijn hoofd kapot ramt, geeft hij toch wel erg duidelijk aan, dat hij zich niet prettig voelt. Waarom moet hij perse in de bench en wil je geen alternatief? Dat is voor Pim prettiger en misschien voor jou uiteindelijk ook. Ik zou niet lekker op mijn werk kunnen zitten, wetende dat mijn hond zijn kop kapot ramt. Ik zou dan echt wel een alternatief gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:52

Vende schreef:
Pim heeft een normale opvoeding gehad. Pim is alleen geen standaard hond.

Ik wil hem niet in de woonkamer omdat ik weet dat hij dan toch alles doet wat hij niet mag, en wat moet ik dan? Hem straffen als ik thuis kom? Dát is pas verkeerd.

Jij zegt zelf dat hij niet uit de bench kan omdat hij te druk is, en nu is het ineens omdat hij dan alles doet wat hij niet mag.. sorry, maar als je daar eerder mee was geweest had ik ook anders gereageerd- je komt nu pas met een andere reden aanzetten dan daarnet Beetje raar he? Knipoog

En ik VIND een alternatief een oplossing- het alternatief is een mand of de deur open en opnieuw opvoeden, waarbij je even korte pauzes weggaat en dat steeds opbouwt, dan kan je zelf kijken hoe dat gaat en of hij echt dingen bijv. sloopt oid. Ik vind een bench absoluut geen oplossing, het is lekker makkelijk maar je merkt zelf dat je hond het er toch niet mee eens is, dan vind ik dat je naar een alternatief moet zoeken als je echt iets om je hond geeft en niet voor het makkelijkste wilt gaan (en nee, ik zeg NIET dat je niets om je hond geeft oid, dat bedoel ik absoluut niet.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:17

Ik lees in je profiel dat Pim 11 maanden is. Pim is een pup, die ga je toch niet 5 uur in een bench op sluiten? Vind je het gek dat het een drukke hond is? Dat hij veel energie heeft en niet lang zijn aandacht bij 1 speeltje kan houden? Het is een pup en voor een pup is dat normaal.

Ik geloof dat je nog thuis woont en dat je moeder ook je hond uitlaat? Waarom zit hij uberhaupt in de bench als er regelmatig mensen thuis zijn?

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb je te weinig verstand van honden om zo met een jonge hond om te gaan. Als je zijn ritme gaat veranderen om hem niet meer in die bench te zetten als je vakantie hebt, ben je al fout bezig. Honden weten precies dat het tijd is dat baasje thuis komt, zij wennen aan een ritme en dat heb je nu verstoord door ineens weer heel lang weg te gaan en hem weer in de bench te zetten.

Maar goed diegene die ooit een bench heeft uitgevonden is er rijk van geworden, maar een dierenvriend is het niet.

Dan vraag ik mij ook af waarom mensen die geen tijd voor een hond hebben een pup nemen of uberhaupt een hond.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:31

russel schreef:
Ik lees in je profiel dat Pim 11 maanden is. Pim is een pup, die ga je toch niet 5 uur in een bench op sluiten? Vind je het gek dat het een drukke hond is? Dat hij veel energie heeft en niet lang zijn aandacht bij 1 speeltje kan houden? Het is een pup en voor een pup is dat normaal.

Ik geloof dat je nog thuis woont en dat je moeder ook je hond uitlaat? Waarom zit hij uberhaupt in de bench als er regelmatig mensen thuis zijn?

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb je te weinig verstand van honden om zo met een jonge hond om te gaan. Als je zijn ritme gaat veranderen om hem niet meer in die bench te zetten als je vakantie hebt, ben je al fout bezig. Honden weten precies dat het tijd is dat baasje thuis komt, zij wennen aan een ritme en dat heb je nu verstoord door ineens weer heel lang weg te gaan en hem weer in de bench te zetten.

Maar goed diegene die ooit een bench heeft uitgevonden is er rijk van geworden, maar een dierenvriend is het niet.

Dan vraag ik mij ook af waarom mensen die geen tijd voor een hond hebben een pup nemen of uberhaupt een hond.

Lekker makkelijk om gelijk zo uit te halen!
Ze hebben al meerdere honden (boxers) gehad.
En nogmaals, geen 1 hond is hetzelfde.
Ik heb 2 honden waarvan 1 ook ontzettend druk is,
misschien ook makkelijk om te weten dat jonge honden nog niet zoveel beweging mogen hebben.
1 minuut per week komt erbij dat ze oud zijn, dat je langer met ze mag lopen.
Mijn hond is ook net een raket en is heel druk terwijl die andere altijd heel rustig is geweest.
Die bench is voor drukke, jonge honden soms een uitkomst dat ze zichzelf niet gek maken en rust krijgen, dus zijn wel wel dierenvrienden he! Haha!
En je gelijk afvragen waarom mensen een pup nemen als ze er geen tijd voor hebben slaat dus nergens op, weer vooroordelen!