Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vende schreef:Ik vind het reuze fijn voor jullie dat jullie allemaal zo anti-bench zijn, maar ik vraag om een OPLOSSING en niet om een alternatief. Ik wil Pim gewoon weer de bench in hebben zoals hij voorheen altijd deed, gewoon rustig en niets aan de hand.
Citaat:Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..
Emytje schreef:Ik denk dat het eraan ligt dat hij een tijdje niet meer in de bench is geweest en dat langzaam aan weer opbouwen toch de beste oplossing is in combinatie met die vrouw die je hebt ingeschakelt. Mijn ouders hebben ook een hond thuis die geen standaard hond is én is half boxer en hem moet je om de zoveel tijd gewoon weer hetzelfde aanleren. Nu zijn twee honden natuurlijk nooit hetzelfde, maar misschien dat het zoiets is? En uit ervaring, even naar de andere mensen die gereageerd hebben, weet ik dat een boxer uit de bench laten als je weg bent, geen optie is. Je huis is gesloopt als je terug bent.Heel veel succes! Ben benieuwd hoe het afloopt.
Vende schreef:Pim heeft een normale opvoeding gehad. Pim is alleen geen standaard hond.
Ik wil hem niet in de woonkamer omdat ik weet dat hij dan toch alles doet wat hij niet mag, en wat moet ik dan? Hem straffen als ik thuis kom? Dát is pas verkeerd.
Ik vind het reuze fijn voor jullie dat jullie allemaal zo anti-bench zijn, maar ik vraag om een OPLOSSING en niet om een alternatief. Ik wil Pim gewoon weer de bench in hebben zoals hij voorheen altijd deed, gewoon rustig en niets aan de hand.
russel schreef:Ik lees in je profiel dat Pim 11 maanden is. Pim is een pup, die ga je toch niet 5 uur in een bench op sluiten? Vind je het gek dat het een drukke hond is? Dat hij veel energie heeft en niet lang zijn aandacht bij 1 speeltje kan houden? Het is een pup en voor een pup is dat normaal.
Ik geloof dat je nog thuis woont en dat je moeder ook je hond uitlaat? Waarom zit hij uberhaupt in de bench als er regelmatig mensen thuis zijn?
Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb je te weinig verstand van honden om zo met een jonge hond om te gaan. Als je zijn ritme gaat veranderen om hem niet meer in die bench te zetten als je vakantie hebt, ben je al fout bezig. Honden weten precies dat het tijd is dat baasje thuis komt, zij wennen aan een ritme en dat heb je nu verstoord door ineens weer heel lang weg te gaan en hem weer in de bench te zetten.
Maar goed diegene die ooit een bench heeft uitgevonden is er rijk van geworden, maar een dierenvriend is het niet.
Dan vraag ik mij ook af waarom mensen die geen tijd voor een hond hebben een pup nemen of uberhaupt een hond.