ZEER BELANGRIJKE OPROEP........!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

Re: ZEER BELANGRIJKE OPROEP........!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:56

hmm, ik ken zelf aardig wat asielen i.v.m. mijn opleiding en werk en maak het gelukkig niet vaak mee. Als het al gebeurd is het doordat ze ziek zijn of ernstige gedragsproblemen hebben.
Bij het asiel waar ik stage heb gelopen gingen echt oude niet herplaatsbare honden (door gedrags, of lichamelijk probleem) naar een seniorenhuis. Hier kunnen de honden ook herplaatst worden en zo niet blijven ze in het seniorenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:00

Ik snap de advertentie niet helemaal. Of het verhaal van hond-kind is een smoesje, of er is al een incident geweest. In het laatste geval lijkt het me verstandig om dat eerlijk te vermelden voor er ergens anders ongelukken gebeuren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:04

faye schreef:
Ik snap de advertentie niet helemaal. Of het verhaal van hond-kind is een smoesje, of er is al een incident geweest. In het laatste geval lijkt het me verstandig om dat eerlijk te vermelden voor er ergens anders ongelukken gebeuren.

Dit bedoelde ik dus ook met mijn eerdere post Knipoog

Het is een verpakte smoes.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:06

misschien is het dan beter om niet met het arme dier te gaan leuren en haar in te laten slapen.
Hoeft ze ook niet op zulk hoge leeftijd nog te moeten wennen en omschakelen naar een ander huis.
Dat is vragen om problemen.

Vind het in triest dat dieren wel 10 jaar goed genoeg zijn, en dan afgedankt worden...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:08

Kan ze de nieuwbakken baby niet weg doen? De hond was er tenslotte eerder??? Clown Haha!

Triest verhaal weer dit. Wat een ***smoes dat die hond ineens weer wegmoet. Zoals gezegd heeft ze al een kind van anderhalf, dus ze weet echt wel hoe de hond reageert op kleine kinderen Bovendien ben je er zelf ook nog altijd bij, en als je de hond niet anders gaat behandelen als de baby er is, dan zal hij zich heus niet ineens anders gaan gedragen. Vaak worden honden pas jaloers als ze na de geboorte van de baby ineens geen aandacht meer krijgen.

Misschien had ze eerst even aan de hond moeten denken voordat ze zich zwanger liet maken. De hond is al 10, dus als ze even had gewacht tot hij van ouderdom dood was gegaan, had ze er nu niet mee hoeven lopen leuren.

Echt smoes nummer 1 bij het dumpen van huisdieren; gezinsuitbreiding. Allergie van het kind is smoes nummer 2.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:12

timokyana schreef:
ik heb je oproepje op het dierenleed forum geplaatst, ik hoop dat deze dame snel een nieuwe thuis vind.
ik ga geen conclusie trekken, het lot van de hond is het belangrijkste.

wat is de link van dit forum.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:15

valerm schreef:
vind het zielig voor het dier maar zal eens rond vragen soms kan het misschien echt niet anders

"Hoe kon je?" Door Jim Willis, 2001

Toen ik een pup was, amuseerde ik je met mijn gekste streken en maakte ik je aan het lachen. Je noemde mij je kind, en ondanks een aantal kapot gekauwde schoenen en wat vermoorde kussentjes werd ik je beste vriend. Als ik "stout" was, schudde je met je vinger naar me en vroeg me "hoe kon je?", maar dan gaf je weer toe en rolde je me op mijn rug om mijn buik te kriebelen.

Mijn zindelijkheidstraining duurde wat langer dan verwacht omdat je het vreselijk druk had, maar daar hebben we allebei hard aan gewerkt. Ik weet nog dat ik 's nachts mijn neus tegen je aanschurkte en dat ik naar je diepste geheimen- en dromen luisterde, en ik kon me geen beter leven voorstellen. We maakten lange wandelingen en renden door het park, maakten ritjes in de auto, stopten om een ijsje te kopen (ik kreeg alleen het hoorntje want "ijs is slecht voor honden", zei je) en ik deed lange dutjes in de zon en wachtte tot je aan het eind van de dag thuis zou komen.

Geleidelijk ging je meer tijd aan je werk en je carrière besteden, en meer tijd aan het zoeken van een menselijke partner. Ik wachtte geduldig op je, troostte je als je gekwetst of teleurgesteld was, gaf je nooit op je kop als je een verkeerde beslissing nam en sprong vrolijk in het rond als je thuis kwam. En toen werd je verliefd. Zij -inmiddels je vrouw- is geen "hondenmens". Toch verwelkomde ik haar in het huishouden, probeerde haar genegenheid te geven en gehoorzaamde haar. Ik was gelukkig omdat jij gelukkig was.

Toen kwamen de menselijke baby's en ik deelde in je opwinding. Ik was gefacineerd door hun roze huidjes, hoe ze roken, en ik wilde ze ook bemoederen. Alleen maakten jij -en zij je zorgen dat ik ze pijn zou doen, en ik werd de meeste tijd naar een andere kamer verbannen, of naar de bench. Oh..., ik wilde zo graag van ze houden, maar ik werd een "gevangene van de liefde".

Toen ze groeiden, werd ik hun vriend. Ze hingen aan mijn vacht en trokken zichzelf op wiebelige beentjes op, staken vingers in mijn ogen, onderzochten mijn oren en gaven mij kusjes op m'n neus. Ik hield van ze en van hun aanraking -jouw aanrakingen waren nu zo zeldzaam-, en ik zou hen met mijn leven hebben verdedigd als het nodig was geweest. Ik glipte stiekum in hun bedden en luisterde naar hun zorgen en geheime dromen, en samen wachtten we op het geluid van jouw auto op de oprit.

Er was een tijd dat, -als anderen je vroegen of je een hond had, je een foto van mij uit je portefeuille haalde en hen verhalen over mij vertelde. De afgelopen jaren antwoordde je slechts "ja" en veranderde van onderwerp. Ik was van "jouw hond" verworden tot slechts "een hond", en iedere euro die je aan mij besteedde werd er een teveel. Nu heb je een carrièrekans in een andere stad, en jij en je gezin verhuizen naar een appartement waar geen honden toegestaan zijn. Je hebt de juiste beslissing genomen voor je "gezin", maar er was een tijd dat ik je enige "gezinslid" was. Ik was blij en opgewonden over de autorit, tot we bij het dierenasiel stopten. Het rook naar honden en katten, naar angst, naar hulpeloosheid. Je vulde de paperassen in en zei "ik weet zeker dat jullie een goed tehuis voor haar vinden". Zij haalden hun schouder op en keken je meewarig aan. Zij kennen de harde werkelijkheid voor een hond van middelbare leeftijd, zelfs voor een met "papieren".

Je moest de vingertjes van je zoon van mijn halsband lostornen terwijl hij schreeuwde "Nee pappa! Laat ze niet mijn hond meenemen!". En ik maakte mij zorgen om hem, en over wat je hem hiermee bijbracht over vriendschap en trouw, liefde en verantwoordelijkheid, en over respect voor alle leven. Je gaf me een afscheidsklopje op mijn hoofd, je vermeed het mij in de ogen te kijken, en weigerde beleefd mijn halsband en riem mee te nemen. Je moest nog een deadline halen -en ik nu ook.

Na je vertrek zeiden de twee aardige dames dat je waarschijnlijk al maanden wist dat je zou verhuizen, en dat je geen poging had gedaan om een goed tehuis voor me te vinden. Ze schudden het hoofd en zeiden "hoe kon je".

Ze geven ons hier in het asiel zoveel aandacht als mogelijk is met hun drukke bezigheden. Ze voeren ons natuurlijk, maar al dagen heb ik geen trek meer. In het begin rende ik iedere keer als er iemand langskwam naar het hek, hopende dat jij het was. Dat je van gedachten was veranderd. Dat dit allemaal een nare droom was. Of hoopte ik tenminste dat het iemand was die medelijden met me had, die me zou redden. Toen ik me realiseerde dat ik niet opkon tegen die met gekke fratsen aandacht vragende pupjes, -die geen idee hadden wat hen te wachten stond, trok ik me maar terug in het verste hoekje van mijn kennel en wachtte af.

Ik hoorde haar voetstappen toen ze me kwam halen aan het eind van de dag, en ik liep met haar terug de gang door naar een aparte kamer. Een gelukzalig stille kamer. Ze plaatste me op de tafel en wreef over mijn oren en vertelde me dat ik me geen zorgen moest maken. Mijn hart bonkte in afwachting van wat er ging gebeuren, maar ook voelde ik een zekere opluchting. De "gevangene van de liefde" was aan het einde van haar dagen gekomen. Omdat het mijn aard is, had ik met haar te doen. De last die zij moet torsen is zwaar, dat weet ik zoals ik ook altijd jouw stemmingen aanvoelde. Voorzichtig plaatste ze een tourniquet om mijn voorpoot terwijl een traan over haar wangen gleed. Ik likte haar hand op dezelfde manier als ik altijd bij jou deed om je te troosten, al die jaren geleden. Met grote vaardigheid liet ze de injectienaald in mijn ader glijden. Toen ik de steek voelde en de koele vloeistof die zich door mijn lichaam verspreidde, ging ik slaperig liggen, keek haar in de ogen en fluisterde "hoe kon je?".

Misschien begreep ze mijn hondentaal, want ze zei "het spijt me zo". Ze hield me tegen zich aan en legde mij haastig uit dat het haar taak was ervoor te zorgen dat ik naar een betere wereld ging, waar ik niet genegeerd, mishandeld of verlaten kon worden, of voor mezelf zou moeten zorgen; -een plaats van licht en liefde, zo verschillend van dit aardse bestaan. Met het laatste beetje energie dat ik nog had, probeerde ik haar met een laatste kwispel te vertellen dat mijn "hoe kon je?" niet tegen haar gericht was. Ik dacht aan jou, lieve baas. Ik zal altijd aan je denken en altijd op je wachten.

Moge iedereen in je leven je zoveel trouw betonen!

Noot van de auteur:

Als de tranen je in de ogen stonden bij het lezen van "Hoe kon je?", zoals bij mij toen ik het schreef, dan komt dat doordat het een samenstelling is van de verhalen van miljoenen huisdieren die ieder jaar in asiels over de hele wereld sterven. Iedereen mag het verhaal verspreiden voor niet-commerciële doeleinden, zolang de auteur wordt vermeld.

Gebruik dit verhaal om mensen voor te lichten. Vertel mensen dat een huisdier in huis nemen een belangrijke beslissing is, en dat dieren onze liefde en zorg verdienen. Dat een huisdier je eigen verantwoordelijkheid is, en een huisgenoot voor jaren.
Je krijgt er zoveel liefde en trouw voor terug!

Aan dit gedicht moest ik ook meteen denken toen ik de oproep las! Hele goeie idd, misschien deze eens onder haar neus schuiven, kijken of ze hem dan nog wegdoet...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:16

hoe is ze met katten?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:27

heel veel succes met het vinden van een nieuw baasje ik hoop voor de hond dat hij het super gaat krijgen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:31

Valeria schreef:
timokyana schreef:
ik heb je oproepje op het dierenleed forum geplaatst, ik hoop dat deze dame snel een nieuwe thuis vind.
ik ga geen conclusie trekken, het lot van de hond is het belangrijkste.

wat is de link van dit forum.

http://dierenleed.yourbb.nl/profile.php

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:38

Misschien is het handig om eerst even te vragen wat de echte reden is, n.a.v. dat er kindje op komst is zou het geen probleem moeten zijn omdat ze al een kindje heeft van 1,5 jaar.
Of de hond zou niet met kinderen kunnen maar vermeld dat er even bij.
Misschien een andere reden de financiele kant.

Ik hoop dat de hond een goed baasje zal vinden! Veel succes!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:40

Als jullie de eerlijke reden willen vermelden (mag per pb als dat hier niet kan) dan kan ik gericht helpen met het eventueel vinden van een nieuw plekje. Dan wil ik wel alles weten uiteraard, van liefste tot meest nare eigenschap en waar ze allemaal wel/niet tegen kan (ook gezondheid).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:51

@valerm:Wat een prachtig stuk! Ik vind het meer dan vreselijk dat honden gewoon gedumpt worden.. blehh

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:10

geit schreef:
het is dat ik geen plek heb op het moment anders had ie hier zo terecht gekunt.

de hond mag het veld ruimen voor de kinderen. bedenk je dat voor je aan een hond of aan kinderen begint.

Sorry maar dit vin dik een beetje een domme opmerking.
Zelf heb ik ook een oudere hond (14) is niet erg aardig tegen andere mensen en is vroeger wel eens uitgevallen tegen andere kinderen.
Zelf ben ik ongepland zwanger geworden en ja dan ga ik niet het kind weg laten halen omdat we een hond hebben.
Wij hebben er voor gekozen om te kijken hoe het gaat samen en onze hond is dus niet altijd even aardig tegen andere kinderen, maar met mijn zoontje is hij hartstikke gek en sinds hij er is heeft hij ook een hele gemene blaf en heb ik dus het idee dat hij hem beschermd.
Maar dit had ook anders kunnen zijn en dan hadden we ook een keuze moeten maken.

Maar even over de oproep, ik snap het dus ook niet helemaal heeft een kind van anderhalf maar weet niet wat hij doet bij kinderen??? Vaag je houd je hond toch in de gaten en weet hoe hij reageerd??

Ik hoop dat hij snel een baasje vind

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:15

zozozo, wat een felle reacties hier zeg Clown
niet te geloven als jullie allemaal perfect zijn, er zijn vast andere dingen bij jullie wat niet door de beugel kan, dat ze wel weer op een goeie manier handelt.

vinger wijzen is idd heel makkelijk.....blijkt maar weer

ik hoop dat jullie een goed en fijn baasje vinden voor de hond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:17

Hoop dat hij snel een eerlijke baas kan vinden. Hij is al oud dus de kans lijkt me niet erg groot.

Wij hebben helaas geen plek meer.

Ladylay, vind jij het wel normaal dan?

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:21

Judith_ schreef:
Hoop dat hij snel een eerlijke baas kan vinden. Hij is al oud dus de kans lijkt me niet erg groot.

Wij hebben helaas geen plek meer.

Ladylay, vind jij het wel normaal dan?

er gebeuren dingen dat niet anders kan, ik weet niet de gehele situatie, we kennen haar uberhaubt niet eens, dus je kan geen volkomen beeld kweken...
en ik ben hier niet om te veroordelen op deze wereld, men moet eerst maar eens naar zichzelf kijken, dan komen ze achter dat ze lange van perfect zijn.
Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:37

Ik denk eerlijk gezegt dat het niet is omdat ze niet weet hoe de hond met kinderen is, maar meer dat het voor een alleenstaande moeder niet te doen is om 2 kinderen op te voeden en daarnaast ook nog de kosten van de hond te hebben. Wij hebben geen idee wat voor baan deze vrouw heeft en kan dus best dat ze niet meer uitkomt met haar geld.

@TS, vraag haar om de precieze reden en verander je advertentie daarop. Dan is de kans het grootst dat er een goed plekje voor de hond gevonden kan worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:49

Mistic schreef:
Ik denk eerlijk gezegt dat het niet is omdat ze niet weet hoe de hond met kinderen is, maar meer dat het voor een alleenstaande moeder niet te doen is om 2 kinderen op te voeden en daarnaast ook nog de kosten van de hond te hebben. Wij hebben geen idee wat voor baan deze vrouw heeft en kan dus best dat ze niet meer uitkomt met haar geld.

@TS, vraag haar om de precieze reden en verander je advertentie daarop. Dan is de kans het grootst dat er een goed plekje voor de hond gevonden kan worden.

Dit bedoel ik dus ook!
Het is makkelijk om vooroordelen te hebben maar we weten niet exact hoe de vork in de steel zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:53

Ik heb helemaal geen vooroordelen, maar de advertewntie/het verhaal klopt gewoon niet. Dan kun je op zich zulke reacties verwachten. Daarom zei ik ook al, vermeld de echte reden, dan heeft de hond meer kans.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:53

Wat de reden ook is, wees fair naar de hond door eerlijk te zijn over de situatie Knipoog.

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:58

Heb nog eens even zitten nadenken en het kan me voorstellen dat het haar misschien allemaal te veel wordt 2 kleine kindertjes en de hond (is maar speculeren hoor)
Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk kan ik het me indenken dat ze voor de hond een ander tehuis zou zoeken.
Als mijn hond 10 jaar jonger was geweest had ik er misschien ookwel over nagedacht en dan denkend in de welzijn van de hond, want die komt bij ons gewoon aandacht tekort.

Maar het is speculeren, alleen de reden ik weet niet wat hij doet vind ik wel een beetje vaag.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:02

faye schreef:
Ik heb helemaal geen vooroordelen, maar de advertewntie/het verhaal klopt gewoon niet. Dan kun je op zich zulke reacties verwachten. Daarom zei ik ook al, vermeld de echte reden, dan heeft de hond meer kans.

Ik bedoelde het ook niet persoonlijk naar jou hoor.
Maar er wordt hier gezegd dat iemand dan niet om zijn dier geeft,
misschien juist wel door deze oplossing te zoeken!
Daarom heb ik ook zoiets van zet even neer wat de echte reden is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:23

weer iemand die zijn hond gewoon 'dumpt' voor een kind. Bedenk eerst wat je wil voor je aan een dier begint! Waarom zou de hond ineens vals worden tegen het tweede kind? Neem aan dat die goed opgevoed is en dat bij de kinderen ook bijgebracht word hoe ze om moeten gaan met honden e.d.
Ik vind het echt zielig voor die hond! Die is al die jaren trouw geweest en nou krijgt ie stank voor dank (om het zo maar te noemen)
Me buren hebben hun hond ook weggedaan toen er een tweede kind kwam en raadt eens, toen de kinderen een paar jaar oud waren namen ze weer een nieuwe hond Boos!

Sorry voor de misschien heftige reactie maar zo denk ik erover...

Ik hoop in ieder geval dat de hond een goed huis vind waar hij de rest van zijn leven kan blijven en dat de oude eigenaar nooit meer aan een hond begint

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:24

Ik heb eigenlijk ook meer het idee dat deze mevrouw bang is dat een oudere hond kwaaltjes gaat krijgen en dus veel kosten met zich mee brengt. Het is natuurlijk maar speculatie, maar hoe dan ook is het niet fair naar de hond toe.