omg. Ypenburg: KAT VERMIST

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: omg. Ypenburg: KAT VERMIST

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 19:23

Otje als hij terecht is zal heel Bokt overspoeld worden door mij denk ik.
Joop wel dat het snel gebeurd want de andere kat begint nu toch wat lede ogen te krijgen, verstopt zich onder alles wat maar zacht is en is merkbaar minder gaan eten.

Vanavond weer rondsjouwen en hopen dat hij opeens aan komt rennen (met natuurlijk zijn kenmerkende zeur gemauw Haha! )

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:52

ik woon niet in de buurt, maar wil je toch heel veel sterkte/succes wensen met zoeken!!
Ik hoop dat ie snel terecht is.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:32

Zet een vangkooi op die plek neer! Zo heeft een collega van mij ook haar kat terug gevonden.

Je hebt wel kans een paar andere katten te vangen, zeker in Ypenburg maar wie weet zit de jouwe er straks in,

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:09

jee ik woon tever weg..
ik hoop dat ie weer snel terug is! Ach gut

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:26

is er al nieuws? heb je je kat al terug?
ik zit hier nog steeds te duimen voor je Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:31

Woon je in een bovenwoning?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 02:04

We kunnen nog even doorduimen, nog steeds geen Fly Huilen
En ondertussen krijgen we hier het idee dat het met Zoos niet zo best gaat, wat logisch is, we hadden twee katten omdat we de hele dag werkten en nou zit hij de hele dag alleen.

Chiqa wij wonen in een appartement, eerste verdieping.

Een vangkooi zat ik ook al aan te denken, ik heb telefoonnummer nog van de vrouw waar hij gezien is, misschien dat ze het idd niet erg vindt als we die neerzetten.
Was alleen bang dat ze het na een paar keer door hadden en er niet meer in zouden kruipen, alhoewel Fly natuurlijk geen doorgewinterde buitenkat is en er dus msischien sneller intrapt?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 02:10

ik weet niet... maar zou het geen idee zijn om Zoos mee te nemen wanneer je op zoek gaat naar Fly? in een reismandje wel te verstaan. Zou hij zijn stem niet opzetten en zo Fly naar je toelokken?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:56

Probleem met Zoos is dat hij de eerste drie jaar van zijn leven behoorlijk mishandeld is.
Hem in een mand krijgen is een ramp, ik heb hem nu zeven jaar en mag hem als hij rustig ligt aaien, als ik meer dan dat probeer is hij weg.
Normaal zet ik de mand klaar als we naar de da gaan en laat hem er zelf inkruipen, dit duurt wel even dus daar gaat al een paar uur in zitten.
En dan is hij zo bang dat hij versteend in een hoekje zit en zijn bekkie niet meer open doet (ja ik zoek mijn katten wel uit hoor)

Vanmorgen een telefoontje gehad van een vrouw die Fly had zien zitten in de carport op een stel dozen.
Hond in de auto gegooid, tas er achter aan (stond al bij de voordeur toen de telefoon ging) en naar de straat achter onze straat.
En daar zat hij!!!
Ik helemaal blij, totdat bleek dat die arme jongen compleet de weg kwijt was.
Natuurlijk is hij mager, maar ook had hij een hele glazige panische blik in zijn ogen, het enige wat hij deed was keihard mauwen maar komen deed hij niet, geloof dat hij in zijn angst mij ook niet herkende.
Hij rende naar een andere carport en die vrouw heeft aangebeld bij die mensen zodat de achterdeur open kon.
Hij zat onder de auto, en we hebben hem geprobeerd te lokken en daarna rustig in te sluipen, maar hij schoot er vandoor, door een andere tuin (mensen van die tuin zijn vast niet blij want ik ging er natuurlijk achteraan Bloos )
Aan het eind sprong hij door een hekje en rende verder, ik ook over het hekje maar bij de hoek van de straat was hij spoorloos.

Ik heb hem gezien en hij leeft, maar het gaat niet echt goed met hem, denk ook niet dat hij nog van plan is naar wie dan ook toe te komen, weet ook niet wat hij in die dagen heeft meegemaakt natuurlijk.
Hij heeft een harde mauw en ik kan me voorstellen dat als je als mens niet weet dat hij verdwaald is er best een emmer water overheen zou gooien.
Dus ik denk dat we de folders gaan verdubbelen met een beloning voor wie hem in huis/schuur of garage op kan sluiten en dan mij belt, zodat ik hem kan vangen en hij weer tot rust kan komen.
Dat arme beestje met die grote angstige ogen.....hoop dat hij snel weer terug is in zijn warme huis.

Is een beloning en het vangen/opsluiten een goed idee?
Ws zal hij van streek raken door het opsluiten maar dit gaat zo ook niet goed ben ik bang.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:03

Ik zou tóch voor een vangkooi gaan... Waarschijnlijk heeft hij zó'n honger, dat hij niet eens in de gaten heeft dat hij een kooi inloopt, alleen maar gefocust op de sardientjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:24

Jemig, wel goed dat je hem gezien hebt, maar probeer hem dan nog maar eens te vangen..

Vangkooi kan best wel eens een goed idee zijn, maar dan moet je niet de halve buurtkatten eerst in je kooi krijgen Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:30

Goed om te horen dat hij nog leeft!
Ik kan het mij wel inbeelden... als binnenkatje plots in de buitenwereld terecht komen... je zou voor minder de draad kwijt raken...

het opsluiten en beloning uitreiken klinkt als een goed idee. Ik ben er van overtuigd, van zodra hij weer binnen zit in zijn vertrouwde omgeving dat hij zijn avontuurtje vlug zal vergeten zijn.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:36

Zoals anderen ook zeggen, lijkt me die vangkooi op dit moment de enige optie. Ook met de andere kat als lokmiddel. Ik weet dat dit stress zal veroorzaken maar hij is nu alleen dus dit veroorzaakt ook stress.

Misschien krijgt je de kat toch een keer de geest, 1 van mijn binnenkatten was 1 week weg, ik wist waar ze zat maar ik kreeg haar niet te pakken. De hele buurt was op de hoogte. Op een nacht (was pas 1.30 uur hoor) heeft ze de heleboel bij elkaar zitten krijsen--> gevolg 3 buurvrouwen en ik in pyama kat vangen en gelukt! Dus er is zeker hoop, je weet in ieder geval tot op dit moment dat ze nog in leven is, dat is ook wel een fijne gedachte!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:41

niet opgeven nu, sterkte

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 00:00

sambagirl schreef:
Misschien krijgt je de kat toch een keer de geest, 1 van mijn binnenkatten was 1 week weg, ik wist waar ze zat maar ik kreeg haar niet te pakken. De hele buurt was op de hoogte. Op een nacht (was pas 1.30 uur hoor) heeft ze de heleboel bij elkaar zitten krijsen--> gevolg 3 buurvrouwen en ik in pyama kat vangen en gelukt! Dus er is zeker hoop, je weet in ieder geval tot op dit moment dat ze nog in leven is, dat is ook wel een fijne gedachte!

Ondanks alles moest ik hier toch even om lachen, zie ze al gaan snachts in hun pyama's Haha!
Vanmiddag geprobeerd aan een vangkooi te komen, maar die dingen mogen ze niet verkopen in het normale circuit? Is verboden? Een kat moet vrijwillig komen?

We hadden zoiets van we gooien Zoos dan maar in een mand en dan zien we hem daarna maar drie dagen niet meer, maar met die wind en regen die er op het moment is hier is dat toch niet zo'n best idee denk ik, straks heb ik een vermiste kat en een kat met een longpleurissie.
Sambagirl vangkooi met andere kat erin bedoel je?
Misschien lees ik het verkeerd maar daar begin ik natuurlijk niet aan.

Quellian ik denk ook dat als hij de kans krijgt van de buurtkatten dat hij er zo in wandelt, eigenlijk moet ik er 5 hebben voor alle plekken waar die gezien is want Fly staat nog eens neit stil ook joh!

Mijn vader belde net dat er als het goed is nog een oude vangkooi in het pakhuis staat, dus die gaan ze morgenochtend voor me opzoeken en tot die tijd rennen wij zo weer naar buiten en gaan op kattenjacht, misschien moet ik zo'n net meenemen en over hem heengooien.

Maar de belonging en opsluiten in schuur/garage/huis klinkt ook prettig, ik denk dat als er een schuurdeur openstaat hij wel naar binnen zou piepen en als diegeen dan snel smorgens de deur dichtgooit kan ik hem komen vangen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:06

ik zou daar echt iedere dag in de tuin liggen met de lekkerste hapjes, die buurvrouw inschakelen en zoveel mogelijk mensen daar in de buurt bij aanbellen en inderdad beloning uitloven.
Succes met je vangpogingen!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:17

Sily schreef:
Ondanks alles moest ik hier toch even om lachen, zie ze al gaan snachts in hun pyama's Haha! .

Het schept wel een band hoor met je buren! Knipoog Het was inderdaad wel koddig!

Sily schreef:
Sambagirl vangkooi met andere kat erin bedoel je?
Misschien lees ik het verkeerd maar daar begin ik natuurlijk niet aan.

Zoiets bedoelde ik eigenlijk wel tenminste als jouw katten goed op elkaar reageren, maar de overgebleven kat is getraumiseerd, dus inderdaad niet zo'n goed plan!

Sily schreef:
Mijn vader belde net dat er als het goed is nog een oude vangkooi in het pakhuis staat, dus die gaan ze morgenochtend voor me opzoeken en tot die tijd rennen wij zo weer naar buiten en gaan op kattenjacht, misschien moet ik zo'n net meenemen en over hem heengooien.

Als het niet lukt met die vangkooi laat me maar even weten, ik ken iemand bij de DB in Delft die hebben ook van die vangkooien staan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:46

kun je van het asiel geen vangkooi lenen ? of van de dierenambulance (zal wel borg moeten betalen)

veel sterkte!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 00:43

Tsja...de vangkooi staat....sinds gisteravond....alleen zit er geen kat in Boos!

Toen we terug kwamen van vangkooi plaatsen en rondje lopen hing de buurvrouw vanaf haar balkon te fluisteren: volgens mij zit jullie kat hier beneden op het trappetje.
Ok dan, en daar gingen we weer in modus probeer kat te vangen.....rustig er naartoe lopen....japs...onze Fly....rustig naam roepen, rammelen met voerbakje, poespoespoes zachtjes roepen.....en meneer loopt de tuin in...loopt door naar de volgende tuin.....
Ro aan het einde van die tuin gaan staan, Fly sluipt terug mijn kant op, neemt een kortere route door de bosjes en sluipt onder een auto.

En ja hoor, op dat moment komen er een stel buren thuis en roepen heel vrolijk, hey kijk daar loopt je kat!

Gevolg?
Kat weer in 1 keer weg, onvindbaar, niet onder de auto's, niet om de hoek, gewoon weer weg.
Nou weet ik dat hij klein en smal is, maar iedere keer vergeet ik weer hoe snel en lenig hij daarbij is....

Goede nieuws: hij is nog fit genoeg om te sluipen en zijn normale manier van doen uit te halen, hij leek iets minder panisch.
Slechte nieuws: hij kwam dus nog steeds niet, en ook in de vangkooi zit geen kat.

Nu maar hopen dat iemand hem snel ergens op kan sluiten, want hij heeft misschien wel het gevoel dat hij op dit moment heel wat is, hij hoort ngo steeds gewoon heir te zijn met zijn vriendje.

Dus de zoektocht gaat door.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 01:02

Wel heel erg fijn dat ie in de buurt is getraceerd! Voor hetzelfde geld was hij platgereden of gestolen..

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 01:18

jeetje sil
hopen dat je je beesie snel terug vind
het is een nachtmerrie voor elke katte liefhebber
succes

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:22

Al nieuws over Fly?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 01:00

Fly is idd gespot door mijn schoonzusje die hem met kuipjes nat voer probeerde te lokken.
Dit lukte tot heel dichtbij, en toen ze hem binnen handbereik had kwam er net een moeder met kind voorbij die natuurlijk heel kinds en vrolijk keihard kijk mama poezzie begon te roepen.

Dit was behoorlijk frustrerend (zacht gezegd)

Maar hij is niet vreselijk mager, ok voor de buitenstaander wel maar die weten niet hoe slank hij normaal al is, wel is hij erg verkouden en zijn vacht is 1 en al BAH.

Morgen overdag weer zoeken, hij laat zich in tegenstelling tot wat de kattenvinder vrouw zegt meestal overdag zien.

Dus overdag weer klaar staan met een kuipje nat voer en lokken maar weer.

Het is raar dat hij al weer bijna twee weken op straat loopt, maar gelukkig is hij er idd nog, niet plat gewalst en nog in de buurt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 19:53

En Fly is weer terecht, samen met een stalgenoot hebben we vanmiddag de buurt afgezocht.
En toen we hem gevonden hadden hebben we de aanval ingezet Haha!

Bij mij glipte hij door mijn handen, bij mijn stalgenoot gelukkig niet en onder aanmoedigende kreten van mij (hou vast en niet loslaten he Duivel ) zijn we snel naar huis gerend.

Daar naar de da gegaan (met kat in mandje) en nu zit hij weer heel erg tevreden thuis, hij heeft zich net weer nasat kattenvrinedje in de hangmand gepropt.
Behalve de herinnering aan een leeg buikje en wat angstige momenten zal hij er zoals het er nu naar uitziet weinig aan overhouden.

HIj is ook niet angstig hierbinnen, zodra hij binnen was was het helemala over en begon hij weer te kletsen en kopjes te geven, dus wat hem buiten gemankeert heeft weten we niet, het is iig gelukkig weer ok.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:54

Sily schreef:
En Fly is weer terecht, samen met een stalgenoot hebben we vanmiddag de buurt afgezocht.
En toen we hem gevonden hadden hebben we de aanval ingezet Haha!

Bij mij glipte hij door mijn handen, bij mijn stalgenoot gelukkig niet en onder aanmoedigende kreten van mij (hou vast en niet loslaten he Duivel ) zijn we snel naar huis gerend.

Daar naar de da gegaan (met kat in mandje) en nu zit hij weer heel erg tevreden thuis, hij heeft zich net weer nasat kattenvrinedje in de hangmand gepropt.
Behalve de herinnering aan een leeg buikje en wat angstige momenten zal hij er zoals het er nu naar uitziet weinig aan overhouden.

HIj is ook niet angstig hierbinnen, zodra hij binnen was was het helemala over en begon hij weer te kletsen en kopjes te geven, dus wat hem buiten gemankeert heeft weten we niet, het is iig gelukkig weer ok.

YES YES YES Go jij! Go jij!

yehaaaaaaaaaaaa Go jij! Go jij!

Tong uitsteken