Kat voor het eerst krols

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Kat voor het eerst krols

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:48

Oh de mijne is 6 maanden en over het algemeen nogal een dodo en ze heeft nog een nepkater om mee te spelen. Nagelbijten / Gniffelen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:54

mijn katten waren ongeveer 1 toen ze voor het eerst krols werden, een is het elke maand, ben nu aan het kijken voor die pil voor haar, want het is een siamees en die kan normaal al heel erg goed gillen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:56

Oeioeioei, wat heb ik medelijden met je! Haha! . Onze is een Europese korthaar met gelukkig een gewoon zacht miauwtje

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:07

ja af en toe krijg ik echt moordneigingen als ze het op haar heupen krijgt en je wilt slapen Tong uitsteken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:13

Damn! Pas krols rond hun 1e jaar? Wil die van mij zo snel mogelijk geholpen hebben eigenlijk. Maar ja, als ze niet krols wordt.....
Dan zal ik toch de kater eerst moeten doen. Wou ze eigelijk samen, tegelijk laten helpen.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:05

die van mij zijn beide op 7 maand krols geworden.

Weten jullie toevallig ook of ze daardoor ook op ongewenste plekken gaan plassen? Hadden nu in de tijdschriftenbak, op de mat, in hun kattententje en onder de trap geplast. Hebben ze nog nooit gedaan en zijn vanaf dag 1 zindelijk.. vind het erg vervelend!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:10

ze zijn wel schoner op zichzelf, poetsen zich meer en hun ontlasting ruikt sterker als normaal, misschien iets vaker de bak verschonen tijdens de krolsheid?

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:35

onze poes word deze vakantie "geholpen" .... ze is van midden augustes ... is dit te vroeg?
freya is trouens een Noorse boskat die nauwelijks kan miauwen...
Haha! je zou haar pogingen to miauwen moeten horen ... Pling ik lig altijd helemaal dubbel!!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:43

heb er hier ook twee krols, om gek van te worden!
de jongste is nu 10 mnd en voor het eerst krols, ze loopt af en toe te pwrieten als een cavia maar kan ook een keel opzetten als een volleerde operazangeres!. (oordoppen helpen prima!)
De andere heeft een zwaardere stem en is niet zo luidruchtig krols gelukkig Lachen
Heb ook een gecastreerde kater rondlopen die de dames af en toe eens 'bedient' en dat scheelt enorm... Knipoog

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:12

de ene is nu een beetje klaar met d'r krolsheid begint die ander... zucht..

Heb nu afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, dan worden ze beide geholpen. Vind het gewoon sneu voor die beestjes ze zijn echt helemaal van slag!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:15

Ik ben zo bang dat ik zo'n doos ben die niet door heeft als t poekie krols is Bloos Haha!
Maar wil ze zsm geholpen hebben, want ik zit niet te wachten op inteeltpoekies en ik wil dat ze naar buiten kunnen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:26

Needje schreef:
Ik ben zo bang dat ik zo'n doos ben die niet door heeft als t poekie krols is Bloos Haha!

Nou, geloof me maar dat merk je echt wel. Knipoog onze poezen zaten alleen maar te jammeren en vertoonden erg veel sletterig gedrag. Clown

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:29

Needje schreef:
Maar wil ze zsm geholpen hebben, want ik zit niet te wachten op inteeltpoekies en ik wil dat ze naar buiten kunnen.

Hier net zo, alleen die van ons hoeven en kunnen niet naar buiten. Kater is inmiddels gecastreerd, maar heb ook geen idee wanneer zuslief krols gaat worden. Ze is nu ruim 9 maanden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:30

Nou, mijn poekie doet ook wel zeuren en heen en weer lopen. Maar blert niet de hele buurt bij elkaar. Dus ja, echt duidelijk is t niet of ze t nou wel wordt of niet. Ik kan alleen maar r broer in de gaten houden of ie er niet opgaat Nagelbijten / Gniffelen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:31

broer ging er hier wel op...
ze is nog aardig rustig gelukkig.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:38

die van mij gisteren terwijl ik der aan het aaien was, echt ongelooflijk. Zat toch te slettebakken. Op der buik liggen kont omhoog, staart omhoog en pootjes wat uit elkaar zetten. Bleef ze toch liggen. Gekke beesten af en toe..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 15:27

Whaha, dat doet die van mij ook, gelukkig is ze niet aan het krijsen ofzo, ze piept alleen wat meer dan normaal en heel soms komt er een mieuuwww uit (ze mauwt sowieso bijna niet, er komen hooguit wat piepjes en prrrtjes uit) ze loopt nu tegen de 11 maanden dus ik laat haar binnenkort 'helpen' zoals we dat zo creatief noemen. Ik heb juist wat langer gewacht, ze is vrij ielig en ik vond haar met een half jaar nog niet sterk genoeg om zo'n ingreep te ondergaan.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:56

Mijn "nieuwe" katje (sunshine) werd met d'r 5 maanden krols. Momenteel is ze best vaak achter elkaar krols en ik merk dat het toch best wel wat van haar vergt. Ze is mijn outcross-poesje dus ik laat haar (nog) niet castreren, maar ik zal ook niet al te lang wachten om haar te laten dekken. (pil is ook geen optie omdat ik negatieve ervaringen daardoor heb met baarmoederontstekingen)

Wat betreft castreren, bevriende fokkers laten hun kittens al castreren met 12 weken. En dat gaat zeer goed. Misshcien dat ik dat in de toekomst ook wil gaan doen met de kittens die als huiskatten worden verkocht. Ik snap daarom eigenlijk niet waarom sommige mensen daar zo lang mee willen wachten?

@ crossmonster waarom vind je het beter als de poezen minimaal 1 keer krols zijn geweest?