[Foto] Mijn blinde kat Kasper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillala

Re: [Foto] Mijn blinde kat Kasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 18:46

Naar wat ik heb begrepen is hij daar weggehaald na een tip van iemand (buren?). Heel precies weet ik het niet, waarschijnlijk zijn ze er met een waarschuwing ofzo vanaf gekomen want zo gaat dat, en ik wil er eigenlijk helemaal niet aan denken. Gewoon vreselijk.

Het meisje wat mij rondleidde zei eerst dat hij ongeveer één jaar zou zijn, maar de baas zei eerder drie. Hij is helemaal niet zo groot, zeker voor een kater.. Hij moet toch nog langs de DA want hij heeft geen chip en omdat hij natuurlijk nooit de weg terug vindt als hij per ongeluk naar buiten ontstnapt, vind ik dat wel een fijn idee. Dan vraag ik die wel wat hij denkt dat de leeftijd ongeveer is.

Nog een vraagje, misschien heel dom: Soms heeft Kasper opeens zo'n bui, dan klimt hij op míjn schoot, zet zijn voorpootjes wijd uit elkaar op mijn borst/schouders en gaat een beetje kneden. Met zijn kop geeft hij onwijze kopjes, wrijft zegmaar echt zijn hoofd tegen me aan en zoekt in mijn oksels. Als ik hem een vinger geef dan pakt hij dat echt in zijn mond en likt eraan.

Is dat wat ze dat zuigreflex noemen? Dat hij of te vroeg bij zijn moeder is weggehaald of post traumatisch gedrag?

Of is hij gewoon een beetje gek? Of is hij gewoon bezig mij als zijn eigendom te bestempelen?

Bedankt voor alle leuke reacties trouwens Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 01:40

Wat een vreselijke klojo's zeg die vorige eigenaars Boos! daar kan ik me zo vreselijk kwaad om maken... ik zou zo bij hun de ogen uitprikken! BAH Misselijk
Zo dat moest er even uit Knipoog

Maar wat goed dat jij hem in huis hebt genomen... veel mensen zouden hem niet meenemen, vanwege alle 'extra problemen'. Ik hoop dat jullie nog veel gelukkige jaren samen zullen hebben Lachen

Joepie, mijn kat, deed dat melken en sabbelen ook wanneer ze bij je lag. Vaak wanneer ze wat onzeker of gestressed was. Ze duwde dan ook heel hard haar koppie tegen je aan. Dat deed ze vooral toen we haar net in huis hadden. (ze was een ervenisje van een oud-tante van mij... deze tante was haar 2e eigenaar) Zij is bij haar eerste eigenaar als kitten ook mishandeld, geslagen en mee gegooid, daarom heeft mijn oud-tante haar toen in huis genomen. Misschien dat het een vorm is van steun zoeken? Dat ze geborgenheid zoeken in stress volle situaties? Of gewoon heel uitbundig knuffelen Knipoog

Hier mijn katje:
http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... perd-1.jpg
http://www.geocities.com/c_alsemgeest/IMG_0025.JPG

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:54

wat een ontzettend lieven kat zeg en wat vreselijk wat ze hem aangedaan hebben Boos!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:00

Heel veel plezier met Kasper, hij krijgt het bij jou heel goed en jij bij hem. Erg triest dat zijn vorige eigenaars hem zo mishandeld hebben.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:09

Jemig, die hebben ze ongelooflijk te pakken gehad . Het is mooi om te zien hoe hij dan toch weer de mens opzoekt, jou opzocht eigenlijk *LOL* , en nu gelukkig toch weer een heel fijn huisje bij jou heeft gevonden. Hij ziet er echt heel erg blij uit!

In zijn ooghoeken zie je een heel klein beetje zwart, toch? Of lijkt dat maar op de foto's? Is dat een stukje overgebleven pupil? Kan me haast niet voorstellen dat hij nog iets kan zien, zeker als er geen pupil meer is die beelden kan doorsturen naar de hersenen.

Ik heb echter zelf een kat die doof is, maar het lijkt soms toch of ze nog iets kan horen. Denk dat ze vooral afgaat op licht en trillingen e.d., net als jouw kat af zal gaan op geluid en trillingen e.d. Lachen .

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:52

Wat ben ik blij dat er nog mensen bestaan zoals jij!
Wat zal die kater het goed hebben nu, hij ziet er alavst ook heel knuffelig uit. Dat kneden doen sommige katten als ze zich op hun gemak willen stellen, dat is idd neonataal gedrag dat voorkomt uit zuiggedrag bij de moederpoes.

Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets kan doen, die ogen eruit prikken, dan ben je toch geen normaal mens meer?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:29

Ik heb onlangs een kitten in huis gehad die net zulke ogen had. Deze had een van de niesziekte virussen (Herpes) Ze heeft verschillende AB gekregen (synulox, vibravet, clavibactin) maar uiteindelijk is dit over gegaan met een 20 daagse kuur van Baytril (2x per dag spuiten) .

Als ik het zo zie denk ik niet dat hij blind is, dit kan nog goedkomen !

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 23:06

Een antibiotica kuurtje groeit helaas geen oog terug.. Dit is geen niesziekte, maar uitgestoken ogen. Daar is gewoon niks meer aan te doen. Was het maar zo =(

Gwen, ik weet het echt niet. Volgens mij ziet hij toch nog een heel klein beetje, het is inderdaad een stukje oog wat je in de hoek ziet. Als hij namelijk op reuk af zou gaan, zou hij het touwtje ook moeten kunnen vinden als het net ietjes hoger hangt dan zijn ogen, maar dan is hij hem echt kwijt, het moet recht voor hem op de grond liggen wil hij erachteraan gaan. Ik denk dus wel dat hij een heel klein beetje ziet, maar gewoon echt niet veel. En het moet contrast hebben met de ondergrond, want mijn zwarte sok op het blauwe tapijt ziet hij niet, maar beige sokken valt hij dolgraag aan.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:13

Dan vermoed ik dat hij inderdaad nog net een beetje licht/donkeronderscheid kan maken met dat inimini stukje oog Ja .

Mist, er is praktisch niets meer over van zijn ogen; iets wat weg is kan helaas niet meer teruggetoverd worden, ook niet met medicijnen. Heel erg jammer, maar gelukkig heeft deze kater laten blijken dat hij over een enorme veerkracht beschikt Lachen .

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:14

wat een schat! zieke mensen zeg die een kat zoiets aan durven te doen !

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:15

een lege oogkas ziet er toch echt anders uit hoor Haha! en een gedeelte van het oog weghalen kan niet- een oog is een (heel stevig) vlies gevuld met vocht, als dat kapot is dan zweert het oog eruit. Zo krijgen wij (asiel) ook regelmatig katten en honden binnen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:23

Ik vind het heel goed dat jij voor deze kat bent gegaan! Super gewoon!
Heel veel plezier met hem en ik hoop dat jullie lang vriendjes met elkaar mogen zijn!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:26

Echt geweldig van je dat je zo een diertje een kans geeft !
Ondanks is het een hele mooie kat ! Veel plezier met hem

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:28

Super Ja
En indd goed van hem dat hij het vertrouwen in de mens niet kwijt is...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:51

Mist, ik bedoel ook niet dat de oogkas leeg is Lachen , maar wel dat de iris en pupil helemaal niet meer te zien zijn. Ik geloof niet dat dat nog terug op zijn plaats komt, maar het is zo op de foto natuurlijk moeilijk te zien hoe het nu precies zit, dat oog.

Hoe dan ook, de kat doet het super bij zijn nieuwe bazinnetje!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:12

wat bijzonder... en pijnlijk eveneens zeg.... dat mensen iedere keer weer zulke mooie wezens kunnen pijnigen Ach gut

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 00:34

Mist, de ene (linker) oogbal is er wel degelijk uit. En de andere is zodanig beschadigd, dat daar gewoon weinig meer aan te redden is. Jij ziet een foto, ik zie het van dichtbij..

Verder gaat het steeds beter met Kasper. Elke avond heeft hij even een maffe bui en dan rent hij als een gek rond te jagen. Stoot z'n koppie wel eens, maar ik probeer alle deuren altijd zo veel mogelijk hetzelfde open te houden.. Ik heb speeltjes met belletjes en kattekruid wat hij helemaal te gek vindt. Hij vermaakt zich prima Lachen