twee honden vragen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: twee honden vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:24

doom schreef:
tis wel degelijk zo dat een hond er minder tot geen last van moet hebben als is hij gecastreert ..
opleiding dierverzorging gedaan ..en het ook gevraagt aan de leraren gevraagt omdat ik het ook een beetje vreemd vond maar het is gewoon echt zo! Knipoog
maar maakt verder niet uit wie niet geloven prima !! even goede vrienden! Haha!
Dan vind ik dat jij stomme leraren hebt, ik doe nu ok die opleiding, en ik vind eerlijk gezegt niet dat je alleen voor pielerietes een hond moet laten castreren.
[/quote]

ik zeg toch niet dat mijn leraren zegge dat je de hond MOET castreren denk dat je beter moet gaan lezen ! Slapen

ik zeg dat de leraren en de hondentrimster tegen mij hebben gezegt dat ALS je een hond castreert veel van de gevallen er geen last meer van hebben..!!!
EN je MOET zelf weten of je daarom een hond castreert of niet ... Haha!
dat is volledig je EIGEN KEUS!!
[/quote] over fel gesproken, ja als je zo schrijft ( met hoofdletter) voel ik me aangevallen, ik ga ik in de verdediging.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:31

pubelia schreef:
doom schreef:
tis wel degelijk zo dat een hond er minder tot geen last van moet hebben als is hij gecastreert ..
opleiding dierverzorging gedaan ..en het ook gevraagt aan de leraren gevraagt omdat ik het ook een beetje vreemd vond maar het is gewoon echt zo! Knipoog
maar maakt verder niet uit wie niet geloven prima !! even goede vrienden! Haha!
Dan vind ik dat jij stomme leraren hebt, ik doe nu ok die opleiding, en ik vind eerlijk gezegt niet dat je alleen voor pielerietes een hond moet laten castreren.

ik zeg toch niet dat mijn leraren zegge dat je de hond MOET castreren denk dat je beter moet gaan lezen ! Slapen

ik zeg dat de leraren en de hondentrimster tegen mij hebben gezegt dat ALS je een hond castreert veel van de gevallen er geen last meer van hebben..!!!
EN je MOET zelf weten of je daarom een hond castreert of niet ... Haha!
dat is volledig je EIGEN KEUS!!
[/quote] over fel gesproken, ja als je zo schrijft ( met hoofdletter) voel ik me aangevallen, ik ga ik in de verdediging.
[/quote]

nee hoor dat was gewoon als verduidelijking ...
niet kwaad bedoelt hoor ! Vork Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:08

Onze hond is inmiddels ruim een half jaar geleden gecastreerd en heeft geen last meer van uitvloeiing.
Wel plast hij nog steeds overal.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:02

doom schreef:
nee hoor dat was gewoon als verduidelijking ...
niet kwaad bedoelt hoor ! Vork Haha!

ok excuus dan vanuit mijn kant

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:12

Onze niet gecastreerde reu heeft ook altijd last van die druppeltjes. meestal als er weer loopse teven in de buurt zijn. Ik heb ooit gehoord dat het door een seksuele drang kan komen ofzo.En dat daardoor de voorhuid gaat ontsteken.
Onze andere reu is wel gecastreerd, omdat hij al van jongs af aan erg dominant was. Hij had voorheen ook dat gedruppel altijd, maar nu niet meer Lachen
Eigenlijk vind ik alleen maar voordelen aan een castratie.
- niet dat gepies meer tegen ieder paaltje
- minder dominant
- geen 'ongelukjes' meer
- niet dat zenuwachtige heen en weer gedrentel als er weer loopse teven zijn
- een niet gecasrtreede reu heeft 'er altijd zin' in als er weer een loops teefje is en hij mag niet, dat vind ik eigenlijk zieliger dan een gecastreerde reu die er helemaal niet meer naar om kijkt

het enige nadeel is dat zielige zakje wat er maar een beetje bij hangt Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 20:06

Nannes schreef:
Onze niet gecastreerde reu heeft ook altijd last van die druppeltjes. meestal als er weer loopse teven in de buurt zijn. Ik heb ooit gehoord dat het door een seksuele drang kan komen ofzo.En dat daardoor de voorhuid gaat ontsteken.
Onze andere reu is wel gecastreerd, omdat hij al van jongs af aan erg dominant was. Hij had voorheen ook dat gedruppel altijd, maar nu niet meer Lachen
Eigenlijk vind ik alleen maar voordelen aan een castratie.
- niet dat gepies meer tegen ieder paaltje
- minder dominant
- geen 'ongelukjes' meer
- niet dat zenuwachtige heen en weer gedrentel als er weer loopse teven zijn
- een niet gecasrtreede reu heeft 'er altijd zin' in als er weer een loops teefje is en hij mag niet, dat vind ik eigenlijk zieliger dan een gecastreerde reu die er helemaal niet meer naar om kijkt

het enige nadeel is dat zielige zakje wat er maar een beetje bij hangt Haha!

Ik zag er na een tijdje ook alleen maar voordelen aan, maar net had iemand gereageerd dat als het echt niet nodig was, ik het beter niet kon doen. Maar ik kijk het gewoon ff aan..Ik weet het echt niet. Mijn hond is zeker niet dominant (Wel is 'ie ONT-ZET-TEND aan het puberen Hamer ) maar er is toch geen dekintresse vanwege het feit hij een kruising is, en inderdaad, niet gecastereerde honden brengen vaak net iets meer werk met zich mee. Ik weet het nog niet, ik ken super brave en lieve niet gecastereerde reuen, maar ik ken er ook een die echt gecastereerd moet worden! (Aggressief, bazig )

Ik ben er nog niet over uit, zowiezo doe ik het niet alleen om het feit van een voorhuid ontsteking, das een bijzaak. Ik zou wel hopen dat dat dan weer wegging..Bloos

EDIT: Zijn ballen zijn ontzettend groot aan het worden en ik vind het ZO lelijk... Bloos )

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:38

mijn andere reu (de oudste, hij is 11) is dus ook nooit gecastreerd en is eigenlijk altijd gewoon een hele makkelijke hond geweest. alleen als er loopse teefjes waren zag hij mij er voor aan Bloos Dat druppelen is nooit over gegaan, en in de loopse teven tijd heeft ie er nog wel steeds zin in. Nu heeft die jongste hond dan pech Clown
van die wel gecastreerd reu waren zijn ballen ook heel groot, nou, niet echt de ballen, meer het zakje. het was echt een langwerpig ding met onderin 2 balletjes, en het bungelde echt alle kanten op, haha Tong uitsteken net zo'n klokkenspel Haha! nu lijkt het of er een gulden in zit Clown

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:02

Ik breng dit topic weer omhoog, want het pus uit Slev's zijn piemeltje wordt steeds meer en vaker. Mijn bank zit er inmiddels onder (wat er overigens goed uit te krijgen is GODZIJDANK!!) maar het is niet bedoeling dat ik steeds elke week alle kussenslopen kan wassen.

ik heb bij mijn dierenwinkels een voorhuidcleanser, vroeg me af als dit voor dit probleem is. Want het is echt niet leuk meer...
Wie ow wie??

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:04

Toch maar even contact opnemen met de DA, lijkt me het beste.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:04

is een ontsteking van de voor huid. Eeen reu heeft dat redelijk vaak, en een teef word loops.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:14

pubelia schreef:
is een ontsteking van de voor huid. Eeen reu heeft dat redelijk vaak, en een teef word loops.

De meeste reuen die ik ken hebben er geen last van hoor.

Snap trouwens ook niet wat het met loopsheid bij een teef te maken heeft.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:15

Moosje schreef:
pubelia schreef:

De meeste reuen die ik ken hebben er geen last van hoor.

Snap trouwens ook niet wat het met loopsheid bij een teef te maken heeft.

dat zowel een reu iets kan hebben net zo als een teef. Heb ik dan zo'n moeilijke gedachten gang?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:18

Loopsheid is geen ontsteking...

En waarom zijn er dan zo weinig honden die er last van hebben? Want als het net zoiets zou zijn als loopsheid, dan zou iedere (ongecastreerde) reu het moeten hebben, en met enige regelmaat.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:23

Onze reuen hebben het allebei constant dus verschilt per hond.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:25

Op mn stage lopen 13 reuen (allemaal ongecastreerd), en geen van allen heeft er ooit last van gehad...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:58

Moosje jij moet beter kijken;-)

Wat vraag je je nu precies af Skitter?

Citaat:
ik heb bij mijn dierenwinkels een voorhuidcleanser, vroeg me af als dit voor dit probleem is.

Die cleaner gaat helpen ja. En het komt ook weer terug zolang je hem niet castreert.

Wat zou een reden kunnen zijn om hem níet te castreren?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:18

Nog nooit gezien Sigaar

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:50

Rosita schreef:

Wat vraag je je nu precies af Skitter?

Citaat:
ik heb bij mijn dierenwinkels een voorhuidcleanser, vroeg me af als dit voor dit probleem is.

Die cleaner gaat helpen ja. En het komt ook weer terug zolang je hem niet castreert.

Wat zou een reden kunnen zijn om hem níet te castreren?

Tja ik heb vanaf het begin gezegd ik hem wel wil castreren, en had dat in dit topic gezet. Toen kreeg ik over me heen dat ik het niet moest doen, als het niet 100% nodig was... wat het dan met zijn zelfvertrouwen al niet zou doen..

Ik ben overigens niet tegen het castreren...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:57

Rosita schreef:

Ik neem aan dat de eigenaresse het zelf ook wel kan zien?
En die heeft het (tot nu toe) nog nooit gemerkt...

Misschien heeft het er mee te maken dat ze de honden op shows uitbrengt en daardoor veel met ze bezig is (wassen, hygiene etc.)?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:36

Is goed Moosje. Ik spreek Ingrid wel een keer op de show.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:19

Ze heeft het er nooit over gehad iig.
Maar hebben ze het wel vaak dan?
K weet niet?