[Foto] mijn nieuwe babycaaf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: [Foto] mijn nieuwe babycaaf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:58

ik heb al sinds mijn 6de cavia's en altijd mannen
de eerste heeft alleen geleeft daarna ging ik koppels houden en dit is eigenlijk altijd gewoon goed gegaan. Een keer heb ik een cavia uit een voliere geadopteerd dit ging in het hok niet goed maar met loslopen wel(soms ook op schoot)

Mensen denken inderdaad dat het niet kan maar men moet niet vergeten dat het vaak de vrouwtjes dieren zijn die agressiever zijn Knipoog
Bij vrouwen samen plaatsen gaat het meestal(wanneer dit in het begin gebeurd) gewoon goed
Bij mannen kunnen complicaties ontstaan als de man als eens gepaard heeft of contact heeft gehad met een geslachtsrijpe vrouw.

De dieren zullen vrijwel altijd een opstootje veroorzaken maar dit is natuurlijk gedrag. De dieren bepalen dan wie er de baas word. Bij cavia's zullen ze gaan klappertanden en grijpen naar de oren, deze zijn het meest kwetsbaar en steken uit. Ook kunnen ze gaan prutten(brommen zeg maar) en zich zelf breed maken.

Dit is maar een klein stukje van het werkelijke gedrag, er is hier binnen beestenboel nog een topic over cavia's die samen leven. Daar staat ook een link naar meer informatie..

en nu weer even onmtopic

ZE IS LIEFFFFFF Haha!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:07

Volgens mij kunnen mannetjes wel bij elkaar ja. Ik heb zelf 2 vrouwtjes met een soort haat-liefde verhouding, het ene moment vallen ze elkaar aan en vechten zec even, het andere moment liggen ze lekker tegen elkaar aan te slapen Clown

Veel succes met je cavia, het is echt een schatje!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:24

Anneke schreef:
Haha de hond maar even opgesloten voor de zekerheid? Tong uitsteken

ja goed gezien Tong uitsteken
Hij is pas 7 maanden en ze was voor t eerst op schoot,
ik was bang dat ie wat al te enthousiast zou worden dus
voor de zekerheid maar even in zijn hok gezet Lachen
Overigens gaat het nu erg goed hoor. Als ik haar op schoot heb komt ie snuffelen héél
voorzichtig.
Dat is echt een heel leuk gezicht Lachen

Fairytail: dank voor de duidelijke uitleg,
zal eens een kijkje in het topic nemen Lachen