Die kattenspa, wat vreselijk. En wat onzinnig!
Ik maak me ook wel zorgen om het welzijn van dieren in ons land, en overal. Het enge is, dat ik soms denk dat het er hier nog best aardig aan toe gaat, er is toch een soort van sociale controle, mensen spreken elkaar er op aan dat het niet goed is wat iemand doet. Ik zeg echt niet dat er geen zielige dieren zijn, juist heel veel. Maar we hebben wel een dierenbescherming bijvoorbeeld, asiels die hard hun best doen om het probleem op te lossen, veel stichtingen en verenigingen.
Ik heb ook een konijn allen, maar dat is echt een beetje een probleemgevalletje. Hij is op straat gevonden, nu wel tam, maar alle maatjes (vrouwtjes en mannetjes) die hij "aangeboden" gekregen heeft, heeft hij geprobeerd te vermoorden (en we hebben het echt lang en vaak geprobeerd). Dus moet hij het met mij doen. Daartegenover staat weldat hij als ik thuis ben los mag lopen en hardstikke veel aandacht krijgt. Tsja, je hebt ook mensen die niet van andere mensen houden, denk ik dan.
Ik probeer zelf in ieder geval het beste leven te creeren voor mijn dieren, en een dier wat ik niet kan verzorgen, neem ik (nog) niet. Simpel als dat. Ik zou dolgraag een hond willen, maar ik studeer in een stad 1.5 uur hiervandaan en mijn vriend werkt in de zeevaart en is dus steeds maanden van huis. Helaas, misschien later. Maar als je een dier geen goede verzorging kunt geven die het verdient, moet je er gewoon niet aan beginnen. Jammer dat niet iedereen er zo over denkt.