Het welzijn van dieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: Het welzijn van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:14

dat heb ik inderdaad ook gehoord. Het hangt volgens mij van de hoek af. Mijn cavia's klimmen uit zich zelf over al op Bloos

nachthok hangmat bank enz..

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:19

ben ik het helemaal mee eens.te veel mensen nemen dieren zonder na te denken.te veel mensen kunnen hun huisdieren niet eens normaal betalen.en fokken zonder na te denken. Boos!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:10

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:15

Helemaal mee eens. Mensen doen maar wat. We nemen een nestje, want dat is zo schattig en zo leuk voor de kinderen. Gebeurt bij elke huisdiersoort zo'n beetje.

Ik probeer op de kinderboerderij er zo verantwoord mogelijk mee om te gaan, geen nestjes, ongelukjes daargelaten. En nog zit ik constant overvol. Veel dumpingen, maar er komen ook mensen die hun konijn/cavia weg willen doen. Ze komen allemaal met dezelfde cliche smoezen. En als je dan zegt dat je een tientje vraagt om het dier in te kunnen laten enten en ook kan zorgen voor strooisel en voer. Want de kinderboerderij draait op giften, dan zijn we de meest grote smeerlappen.
Want de mensen denken ons toch een plezier te doen door hun afdankertjes bij ons te droppen. Sommige mensen......piep.

Das hetzelfde als de mensen die nog steeds hun konijnen alleen in zo'n dierenwinkel buitenhok houden. Misdadig, veroordeelt tot eenzame opsluiting. 2 huppeltjes naar links en 2 naar rechts, rechtopzitten past niet eens. De kinderen vinden het niet leuk het hok schoon te maken en de ouders kijken er niet naar om. Diep triest.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:29

en van die link, dat filmpje, arme kat.
mensen kopen een dier zonder na te denken over de verzorging van het dier, zo zag ik een jaar geleden op een stage in de dierenwinkel een meisje wat tijdens de boodschappen gedropt werd in de dierenwinkel, meisje zag een leuk konijn en moest en zou het hebben, zonder konijn ging ze niet uit de winkel. Moeder kocht het konijn, en ik denk dat dit gewoon een impulsaankoop was.

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:32

Die kattenspa, wat vreselijk. En wat onzinnig!

Ik maak me ook wel zorgen om het welzijn van dieren in ons land, en overal. Het enge is, dat ik soms denk dat het er hier nog best aardig aan toe gaat, er is toch een soort van sociale controle, mensen spreken elkaar er op aan dat het niet goed is wat iemand doet. Ik zeg echt niet dat er geen zielige dieren zijn, juist heel veel. Maar we hebben wel een dierenbescherming bijvoorbeeld, asiels die hard hun best doen om het probleem op te lossen, veel stichtingen en verenigingen.

Ik heb ook een konijn allen, maar dat is echt een beetje een probleemgevalletje. Hij is op straat gevonden, nu wel tam, maar alle maatjes (vrouwtjes en mannetjes) die hij "aangeboden" gekregen heeft, heeft hij geprobeerd te vermoorden (en we hebben het echt lang en vaak geprobeerd). Dus moet hij het met mij doen. Daartegenover staat weldat hij als ik thuis ben los mag lopen en hardstikke veel aandacht krijgt. Tsja, je hebt ook mensen die niet van andere mensen houden, denk ik dan.

Ik probeer zelf in ieder geval het beste leven te creeren voor mijn dieren, en een dier wat ik niet kan verzorgen, neem ik (nog) niet. Simpel als dat. Ik zou dolgraag een hond willen, maar ik studeer in een stad 1.5 uur hiervandaan en mijn vriend werkt in de zeevaart en is dus steeds maanden van huis. Helaas, misschien later. Maar als je een dier geen goede verzorging kunt geven die het verdient, moet je er gewoon niet aan beginnen. Jammer dat niet iedereen er zo over denkt.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:30

@ Vanillala - Volgens mij is Nederland inderdaad één van de weinige landen die nog redelijk met hobby en 'productie'dieren om gaat.

De Partij voor de Dieren wil volgens mij een speciale dierenpolitie gaan oprichten, hier ben ik echt een groot voorstander van! Wat de dierenbescherming tot nu toe doet, vind ik nogal matig, maar dat zal ook betrekking hebben tot wetgeving. Bij mij in de buurt woonde iemand in een flat met een enorme hoeveelheid vogels, ara's, grote uilen, papagaaien.. De dieren zaten in (of op) hun miniscule kooien. Dit vond ik echt te gek voor woorden en heb daarom meerdere malen contact gehad met de DB. Iedere keer werd ik echter afgescheept met de boodschap; er moet bewijs zijn dat de persoon de dieren slecht behandeld. Hier kon ik het dan mee doen. In mijn ogen horen grote vogels (kleine trouwens ook) gewoon in een voliere, daarnaast vind ik het belachelijk dat deze dieren uberhaupt gehouden mogen worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:35

De dierenbescherming voert geen kont uit heb ik regelmatig het gevoel Rolleyes

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:22

dierenpolitie? Dat vind ik echt een heel goed plan!

Ik vind dat mensen sowieso geen dieren moeten nemen als ze er geen verstand van hebben, dit gebeurd veels te vaak! Ze moeten zicht er eerst in verdiepen en dan pas beslissen...

Wat vinden jullie nou van dat hondenbier? Ik vind het echt belachelijk, hoe verzinnen ze het??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:29

Weetikniet, weet wel dat bier een keer in de zoveel tijd goed is voor elk dier omdat het zuivert

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:47

ja dat kan wel zo zijn, maar ik vind het gewoon een raar idee. Ook al is het natuurlijk geen 'mensenbier' Knipoog