Wie heeft er een kat, die binnen zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: Wie heeft er een kat, die binnen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 04:09

Nextdomino schreef:
Ik heb 3 katten die niet gewend zijn om naar buiten te kunnen.
We wonen op een appartement, komen niet op het balkon en klimmen niet uit het raam.
We hebben van die draai/kiepramen en daar kunnen ze niet door heen.
Ze vinden het niet erg om binnen te zitten.

ff OT katten kunnen zich heel naar ophangen met die klapramen he? Wanneer ze aan de zijkant erin springen dan glijen ze klemvast. je wilt ze zo niet vinden ;-(((.

Bij mij wonen trouwens 13 katten in huis en gaan niet naar buiten. temperamentvolle oosters kortharen ook nog Knipoog. Geen probleem.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 05:11

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:45

@Rosita: het is nog niet voorgekomen, moet er ook niet aandenken. Ze hebben geen drang om naar buiten te gaan, dus ze zullen het wel uit hun hoofd laten om het te proberen.
Ze zijn het niet anders gewend dan dat ze binnen zitten en blijkbaar vinden ze het goed zo.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 12:37

Faniek schreef:
Ik denk dat dit prima te doen is. Als je een kat zoekt zou ik of bij een asiel kijken waarbij ze meer info over het dier hebben of kitten uit het nest die binnen opgegroeid zijn.
Persoonlijk zou ik ook 2 katten nemen zodat ze wel wat aan elkaar hebben.

Ja idd, daar was ik ook al over aan t denken.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:26

Ik woonsamen met 3 katten die niet naar buiten kunnen maar wel op het balkon!
Mijn katten zijn 9, 3 en 9 maanden oud.Gezellige drukke boel maar het kan allemaal!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:27

Alles leeft hier binnen en zal nooit buiten komen! Op dit moment 5 katten in huis, met een nestje op komst.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:29

Mijn moeder heeft een theemuts van de straat geplukt en die zit nu al 5 jaar bij haar thuis. De eigenaar had hem op straat geschopt na een verhuizing en hij heeft geen dag meer willen zwerven. Hij zit wel graag op een kussen op het balkonnetje in de zon Haha!
Onze eigen 5 katten zitten ook binnen maar hebben een ren buiten in de tuin. 3 van de 5 zitten er weleens in en de andere 2 zitten liever binnen.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:49

Wij hebben 7 katten waarvan er maar 2 buiten gaan, de andere 5 blijven gewoon binnen.
Wel hebben we een kattenren in de tuin, waar ze overdag altijd in kunnen.
4 van die 5 katten waren ook gewend van wel buiten te mogen, maar door omstandigheden zitten ze nu altijd binnen.
Het beste is toch om een jong katje te nemen of eentje die al gewend is om binnen te blijven.
Binenn kunnen ze zich ook goed amuseren hoor, hier zitten ze regelmatig rond te crossen Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:34

Ja ik ben nu al goed op de hoogte dankzij jullie!! allemaal alvast bedankt voor de info..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:45

Ik heb twee katten en woon ook op een appartement,komen ook niet buiten! gaat prima! mijn vriend en ik werken ook hele dagen en daarvoor hebben we er wel voor gekozen om twee katten te nemen!
Een vriendin heeft haar "binnenkat" uit het asiel gehaald! ook een heerlijk beest! Ze hebben goed naar haar wensen geluisterd in het asiel en ze is helemaal blij met de kat!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:51

Rosita schreef:
Nextdomino schreef:
Ik heb 3 katten die niet gewend zijn om naar buiten te kunnen.
We wonen op een appartement, komen niet op het balkon en klimmen niet uit het raam.
We hebben van die draai/kiepramen en daar kunnen ze niet door heen.
Ze vinden het niet erg om binnen te zitten.

ff OT katten kunnen zich heel naar ophangen met die klapramen he? Wanneer ze aan de zijkant erin springen dan glijen ze klemvast. je wilt ze zo niet vinden ;-(((.

Zo heb ik de mijne dus wel gevonden. Hing met 1 poot buiten en had hij al half afgebeten. naar dierenarts en gelukkig niet af hoeven zetten, wel flinke wond en lange genezing en dure rekening!! Daar zeiden ze dat dat heel veel voorkwam, en dat ze meestal met kopje eerst gaan en dan zichzelf ophangen.
was bij mij trouwens tuindeur die op kiepen stond. vanaf die tijd kwamen ze ook gewoon buiten, Had liever een gelukkige kat die mss korter leven had dan zo`n ongelukken. Hun waren gevonden als kitten en deden er alles aan om naar buiten te komen. na hlf jaar wa sdat ongeluk gebeurd. Helaas is 2 jaar later die kat aangereden door auto en was dood. Zusje van die kat heb ik wel nog en komt gewoon buiten

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:54

Tja, dan heb je net mijn poes nodig Tong uitsteken
Hij wil stiekem naar buiten, maar zodra ze iets hoort zit ze weer binnen met een dikke staart, geweldig Bloos

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:59

Wij hebben 11 katten, en er loopt er geen 1 buiten. Sinds een jaar hebben we een buitenren waar ze naar eigen behoefte in kunnen. Maar voorheen kwamen ze helemaal niet buiten.
Ik heb wel buitenkatten gehad, maar de grote boze buitenwereld is erg gevaarlijk voor katten, dus die werden geen bejaarde katten.
Je hebt dus binnen- en buitenkatten en katten die beide het goed doen.
Waarom blijven mijn katten binnen? Ik heb teveel ellende gezien.
Ik heb heel lang een dierenambulance gehad en dan krijg je teveel slachtoffers in je handen om te weten dat het heel erg ongezond voor een kat is om buiten te lopen.
Ook flatkatten vallen van balkons, resultaat: gebroken onderkaakjes doordat ze wel op hun pootjes neerkomen maar de kop doorslaat en bam, gebroken.
Heb je een balkon, maak daar dan een kattenren van. Laat nooit tuimelramen open staan, katten willen naar buiten en vallen in de open spie, kunnen daar nooit zelf uit komen.
Doe geen halsbandje om, daar blijven ze mee achter obstakels haken of het pootje raakt in het bandje verstrikt. Laat wel altijd een kat chippen (ook een binnenkat), bij ongeval of per ongeluk ontsnappen vind je hem altijd weer terug.Want je wilt altijd weten waar hij is gebleven bij vermissing, dood of levend.
In het asiel zitten vele binnenkatten die niet eens naar buiten willen, dat kennen ze niet. En een binnenkat hoeft echt niet persé alles te slopen, dat doen ze bij mij ook niet.
Soms vind je een leuk koppel in het asiel, broer en zus of samen opgegroeid.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:02

Wij hebben 3 katten op een flat. Ze zitten altijd binnen of op het balkon.
We hebben een kat gehad die over de richel heen liep (5 hoog!), maar die is inmiddels herplaatst.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 07:57

@Lynn_Nikita: dat is niet leuk om ze zo te vinden, daarom ben ik ook heel erg blij dat me dat niet is overkomen.
We zetten de ramen wel op kiepstand, maar dan gebruiken we het haakje waarmee je het raam kunt vastzetten als je hem gewoon opendoet.
Dan is er nauwelijks een kier waar ze in kunnen met hun hoofd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 08:02

Die van mij ging eerst niet naar buiten, nou al ajren wel. Wij hebben het geluk, echt geluk, gehad that we in een zeer rustige straat wonen met kindere, dus daar is het verkeer al langzamer. Voor ons ligt een meer met veel hei enzo erom heen, dus mevrouw gaat daar elke dag naar toe in der uppie.Zij had wel de neiging om naar benenden te springen vanaf drie meter hoog. Edit: Dit heeft ze ook gedaan.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:11

Ik heb ook twee katten die gewoon binnen blijven.En ook ik woon in een flat.Heb het balkon helemaal met gaas afgezet ongeveer 1.5 meter hoog.De eerste paar keren heeft 1van de katten het wel geprobeerd om erover te klimmen,maar dan helpt een plantenspuit of heel boos worden prima hoor.Nu weet hij dat het niet mag.Maar inderdaad.een buitenkat,kan je nooit meer alleen binnen laten.Dus of een kitten nemen,die want om binnen te zitten of eentje uit het asiel.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:17

Ik heb ook een poes, die alleen binnen zit. Ze heeft het super naar haar zin en wil geeneens naar buiten, ze kijkt liever uit het raam, vanaf haar warme plekje boven de verwarming Knipoog

Wat je wel kan doen, als je toch wilt dat je kat af en toe naar buiten kan, is een kattenluik maken naar het balkon, en op het balkon een soort hok maken (bijv van gaas). Zo kan je kat door het kattenluik naar buiten als ze wil, maar ze kan dan niet weg, alleen in het gedeeklte wat je hebt afgezet. En je hoeft er niet constant bij te blijven.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:21

Ik heb 1 kat die buiten komt en 1 kat die binnen zit.

De binnenkat durft niet eens naar buiten Nagelbijten / Gniffelen
Dat is echt een held op sokken... Die zou ik er geen plezier mee doen om naar buiten te laten. (ligt ongeveer 23 uur per dag te slapen Lachen )
De andere kat gaat wel naar buiten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 17:33

prakkie schreef:
Ik heb ook een poes, die alleen binnen zit. Ze heeft het super naar haar zin en wil geeneens naar buiten, ze kijkt liever uit het raam, vanaf haar warme plekje boven de verwarming Knipoog

Wat je wel kan doen, als je toch wilt dat je kat af en toe naar buiten kan, is een kattenluik maken naar het balkon, en op het balkon een soort hok maken (bijv van gaas). Zo kan je kat door het kattenluik naar buiten als ze wil, maar ze kan dan niet weg, alleen in het gedeeklte wat je hebt afgezet. En je hoeft er niet constant bij te blijven.

Goeie tip

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:49

prakkie dat is echt een goed idee

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:52

Ik heb zelf 2 poezen en die zitten altijd binnen.
Ik denk zelf dat ze het ook niet missen.
Als ze vaak voor het raam zitten zet ik het raam een stuk je open zo dat ze toch frissen lucht krijgen.
Dat heb ik ooit eens gelezen ergens dat dat heel goed is.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 17:56

Ben al aan t kijken op die site (http://www.dierenasiel.com) Ben nu alleen aan t twijfelen, ik heb een kat gezien, is een oude tante van 10 jaar, die graag geknuffeld wordt en graag binnen zit, ik vind het persoonlijk ook leuk om zo'n oudje binnen te halen en die nog een mooie ouwe dag te schenken.
Maar ja je weet dus niet wat voor een dierenarts kosten meekomen met zo'n oude, maar zo'n jonge kat wil vaker naar buiten en aangezien de katten wat in een asiel zitten meestal zwef-katten zijn geweest hebben ze de vrijheid van buiten al geproefd lijkt mij.. of niet???

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:01

In het asiel zitten zeker niet alleen zwerfkatten.
Maar de medewerkers weten vaak wel of een kat binnen of buiten gewend is. En als je dat aangeeft als je gaat kijken, weten zij vaak wel welke kat bij je past.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 18:05

Moosje schreef:
In het asiel zitten zeker niet alleen zwerfkatten.
Maar de medewerkers weten vaak wel of een kat binnen of buiten gewend is. En als je dat aangeeft als je gaat kijken, weten zij vaak wel welke kat bij je past.

Ik zeg ook niet dat der alleen maar zwefkatten zitten, maar meestal. Maar ja daar gaat het nu niet over. iig bedankt voor reactie
Heeft iemand een oudere kat? wat zijn vaak de klachten?