juist, een zwemmend mandarijntje, dat was vanaf het begin wel duidelijk toch? Zijn overigens wel mooie foto's, ze zijn vrij schuw, was het bij een park/kinderboerderij oid of echt 'wild'?
Neup, echt geen mandarijn.. Kijk dan eventjes naar die witte streep bij de oogjes.. Dat heeft deze niet, en dat ruit er ook niet uit..Dus het is iig geen echt.
De eend op de foto is een Mandarijneend (woerd) in eclipsrui. Dat is dus na het broedseizoen, in de zomer.
In theorie zouden Mandarijn- en Carolina-eenden wel kunnen kruisen, want het is familie van elkaar. Daarom heb ik al heel vaak gezocht op internet naar foto's van kruisingen tussen Mandarijn- en Carolina-eend. Het gekke is, op internet zijn veel foto's te vinden van allerlei onverwachte kruisingen (kijk maar eens op mijn website), maar de kruising Mandarijn x Carolina is nergens te vinden. Ook niet in oude boeken etc. Erg vreemd eigenlijk.
hier de diermanager het is gewoon een mandarijn eendje alleen heeft hij zich net gewassen. Als ik kijk in mijn boeken over alle vogels komt de eend exact overeen. Een carolina eend heeft een bruine borst met witte stipjes als opvallend detail en een mandarijn eend twee witten strepen.