Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oliviaatje schreef:een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.
Boertjes schreef:Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.
Soprano schreef:Boertjes schreef:Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.
Volgens mij bedoelt ze dat konijnen groepsdieren zijn en cavia's ook groepsdieren zijn. Dus dat je elke soort samen moet houden, niet de 2 soorten samen.En daar ben ik het volledig met eens !!
Verder TS zou ik opletten met die informatie van de dierenwinkel, vaak geven ze de verkeerde of onvolledige info!!
Citaat:Vogels horen niet in een kooitje
Daarnaast horen ze ook niet alleen te zitten, heel fijn dat ze zich dan wél aan jou hechten maar bepaalde vogels hebben nou eenmaal een maatje nodig om zich aan te hechten dat kan je nooit vervangen.
Dan zou ik eerder een hamster nemen met een kooi die een flinke oppervlakte heeft. Ik heb erg veel lol aan mn hamsters om ze te zien en eentje van mij is hartstikke tam die kan ik zo op mn hand laten zitten en aaien (goed is een aartslui beest ) mn andere hamsters houden wel van rondlopen, het zijn nou eenmaal supernieuwsgierige beessies! Ik vind het leuk om ze door de kamer te laten lopen en ze dan te bekijken als ze weer rare dingen doen
appelbolfan schreef:Geen van allen; neem een hond of katIk word helemaal knetter van mijn cavia
Elke 3 dagen moet ik dat hok weer schoon maken.. Het kost me bakken met geld en ik doe nauwelijks meer wat met haar. (heb eigenlijk best wel medelijden met mijn caaf als ik er zo overna denk)
Soprano schreef:appelbolfan schreef:Geen van allen; neem een hond of katIk word helemaal knetter van mijn cavia
Elke 3 dagen moet ik dat hok weer schoon maken.. Het kost me bakken met geld en ik doe nauwelijks meer wat met haar. (heb eigenlijk best wel medelijden met mijn caaf als ik er zo overna denk)
Ik heb ook wel medelijden met dat beestje, ze zit ten eerste alleen (?) terwijl het absoluut groepsdieren zijn. Tja en als je ze alleen houd (wat dus eigenlijk niet goed is voor je beestje) moet je er op z'n minst toch mee bezig zijn. Weet je niemand in de buurt die een caviavriendje zoekt?
appelbolfan schreef:Geen van allen; neem een hond of katIk word helemaal knetter van mijn cavia