Kan niet kiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: Kan niet kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 11:30

Sommige dieren plassen heel erg veel op de bank enzo. is dat bij fretten ook zo..?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:33

Oliviaatje schreef:
een dier wara je het meest verstand van heb, waar je het beste voor kan zorgen. ik zou niet een vogel doen, die houd het niet in zo'n kooitje.. en als hij dan de mogelijkheid heeft er af en toe uit te gaan is het ook lang niet altijd zo dat dat voor lange tijd is, vaak wordt zo'n beestje vergeten. ik zou iets als een hamster doen, maar dan niet eentje, maar twee, zodat als je niet zoveel tijd heb om aandacht te geven, ze elkaar nog hebben.

Ik ben het wel eens met je reactie maar niet alle hamsters kunnen samen dus vermeld dat er ook even bij. Bespaard de TS een hoop problemen.

Informative site: www.dehamster.nl

suc6!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:36

Boertjes schreef:
Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.

Volgens mij bedoelt ze dat konijnen groepsdieren zijn en cavia's ook groepsdieren zijn. Dus dat je elke soort samen moet houden, niet de 2 soorten samen. Knipoog En daar ben ik het volledig met eens !!

Verder TS zou ik opletten met die informatie van de dierenwinkel, vaak geven ze de verkeerde of onvolledige info!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 11:44

Klopt al ons dieren komen van particulioeren vandaan,.!! Pling
Allemaal Thnx voor dereacties

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:38

Vogels horen niet in een kooitje
Daarnaast horen ze ook niet alleen te zitten, heel fijn dat ze zich dan wél aan jou hechten maar bepaalde vogels hebben nou eenmaal een maatje nodig om zich aan te hechten dat kan je nooit vervangen.
Dan zou ik eerder een hamster nemen met een kooi die een flinke oppervlakte heeft. Ik heb erg veel lol aan mn hamsters om ze te zien en eentje van mij is hartstikke tam die kan ik zo op mn hand laten zitten en aaien (goed is een aartslui beest Haha! ) mn andere hamsters houden wel van rondlopen, het zijn nou eenmaal supernieuwsgierige beessies! Ik vind het leuk om ze door de kamer te laten lopen en ze dan te bekijken als ze weer rare dingen doen Clown

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:32

Soprano schreef:
Boertjes schreef:
Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.

Volgens mij bedoelt ze dat konijnen groepsdieren zijn en cavia's ook groepsdieren zijn. Dus dat je elke soort samen moet houden, niet de 2 soorten samen. Knipoog En daar ben ik het volledig met eens !!

Verder TS zou ik opletten met die informatie van de dierenwinkel, vaak geven ze de verkeerde of onvolledige info!!

Daar ben ik t dan idd wel weer mee eens. Geen enkel dier hoort alleen te leven. Als je toch al een groot hok koopt, doe t dan gelijk goed en zet er twee in.
Zo had ik t nog niet bekeken eigenlijk Haha! Bloos

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 17:22

Citaat:
Vogels horen niet in een kooitje
Daarnaast horen ze ook niet alleen te zitten, heel fijn dat ze zich dan wél aan jou hechten maar bepaalde vogels hebben nou eenmaal een maatje nodig om zich aan te hechten dat kan je nooit vervangen.
Dan zou ik eerder een hamster nemen met een kooi die een flinke oppervlakte heeft. Ik heb erg veel lol aan mn hamsters om ze te zien en eentje van mij is hartstikke tam die kan ik zo op mn hand laten zitten en aaien (goed is een aartslui beest ) mn andere hamsters houden wel van rondlopen, het zijn nou eenmaal supernieuwsgierige beessies! Ik vind het leuk om ze door de kamer te laten lopen en ze dan te bekijken als ze weer rare dingen doen

Vogles horen ook niet in een kooitje maar bij mij hebbben ze tenminste meer ruimte dan in de dierenwinkel..!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:26

Geen van allen; neem een hond of kat Clown Ik word helemaal knetter van mijn cavia Nagelbijten / Gniffelen Elke 3 dagen moet ik dat hok weer schoon maken.. Het kost me bakken met geld en ik doe nauwelijks meer wat met haar. (heb eigenlijk best wel medelijden met mijn caaf als ik er zo overna denk)

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:27

een hamster is heel leuk.. ik heb hem alleen woensdag in laten slapen.. ze leven maar kort.. daarom vind ik het nu niet meer zo'n leuke beestjes..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:26

appelbolfan schreef:
Geen van allen; neem een hond of kat Clown Ik word helemaal knetter van mijn cavia Nagelbijten / Gniffelen Elke 3 dagen moet ik dat hok weer schoon maken.. Het kost me bakken met geld en ik doe nauwelijks meer wat met haar. (heb eigenlijk best wel medelijden met mijn caaf als ik er zo overna denk)

Ik heb ook wel medelijden met dat beestje, ze zit ten eerste alleen (?) terwijl het absoluut groepsdieren zijn. Tja en als je ze alleen houd (wat dus eigenlijk niet goed is voor je beestje) moet je er op z'n minst toch mee bezig zijn. Weet je niemand in de buurt die een caviavriendje zoekt?

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:30

Soprano schreef:
appelbolfan schreef:

Ik heb ook wel medelijden met dat beestje, ze zit ten eerste alleen (?) terwijl het absoluut groepsdieren zijn. Tja en als je ze alleen houd (wat dus eigenlijk niet goed is voor je beestje) moet je er op z'n minst toch mee bezig zijn. Weet je niemand in de buurt die een caviavriendje zoekt?

Of een cavia opvang, daar hebben ze er nog genoeg te herplaatsen, dus misschien kun je er een bij zetten, is wel zo gezellig. Of daar heen brengen, maar aangezien ze al volzitten, dat het liefste niet natuurlijk.
Cavia's zijn enorme groepsdieren, dus is het wel sneu als ze alleen zitten zonder al te veel aandacht.
Maar gelukkig zie je zelf het probleem al, nu er nog wat aan doen Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:33

moet je nog steeds kiezen tussen een hamser en een parkiet?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:35

Nou de hamster valt eigenlijk al af na al die reacties
Een parkiet lijkt me wel wat,Fret ook.
Wie weet er nog meer een leuk huisdier..(Geen knaagdieren)

maureentjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:38

ik zou een vogel nemen
een hamster die slaapt overdag meestal

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:39

hamsters vind ik ook echt vreselijk.

Neem een hangbuikzwijn Clown Clown (moet je wel een groot stuk grond hebben)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:43

Jep, de hamster is echt een beestje die zich zelfstandig wel vermaakt en dus niet altijd even knuffelig is Knipoog Ik heb trouwens wel 1 hamster, een russische dwerghamster. Hun karakter is over het algemeen heel lief.. Hij is echt wel een schatje hoor.

Een parkiet zou ik nemen maar alleen als je echt van plan bent hem er heel vaak uit te halen.. En ik zou er 2 nemen. Ik wil eigenlijk ook een parkiet ofzo maar dat is wel heel erg onhandig bij ons (9 katten).

Een fret schijnt héél erg te stinken dus je moet er wat voor over hebben (veel schoonmaken..).
Ik heb altijd al een fret gewild.. maar nee, mijn moeder is dus heel bang dat ze erg gaan stinken of de katten aanvallen enz. Vork

Ik wil eigenlijk wel heel veel Clown wat niet mogelijk is.. jammer genoeg

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:43

Ik heb ook het huisdieren virus..!! Clown
Ik wou zelfs een keer een schaap in de tuin..!! Haha!
Had er bijna een gekocht..totdat me geld afgepakt was door me ouders..muahahahaha Vingers aflikken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:32

Meer ruimte dan in de dierenwinkel inderdaad, weet niet hoe het zit met vogels maar bij de hamsters zit je dan heel erg met het stimuleren van de broodfok. Als jij een hamster koopt geef jij weer een kans om een ander dier (of wel 2 of 3) in dezelfde situatie te laten komen! Denk daar maar eens aan Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:34

Fretten moet zeker samen hé en ze hebben veel ruimte nodig!! Knipoog Ik heb wel gehoord dat het superleuke beestje zijn maar dat het net een kruising is tussen een puppy, een kitten en een kleuter. En je kan ze ook het beste laten helpen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:48

Fretten zijn echte aandachtszoekers, knuffelaars en roofdieren bij elkaar geloof ik Haha!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:54

Ik hoorde laatst iets op de radio dat uit onderzoek was gebleken dat hamsters minder lang leven als je ze overdag tijdens het slapen stoort Clown
Parkietjes zijn wel leuk, maar ze maken zo'n herrie vind ik *LOL*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:58

appelbolfan schreef:

Een hond moet je iedere dag wel een paar keer uit laten Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:58

Jij leeft ook minder lang onder stress toch?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:48

Misschien een konijntje erbij voor je andere konijn? Voor konijn wel zo fijn.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 10:42

@ Faniek: Als onze dieren zijn Spastisch voor andere dieren dus ik kan geen konijn meer nemen ( wij nemen meestal verstoten dieren.) Huilen
@ BritKitt : Ik hou wel van dieren die graag knuffelen en die bijten.. Tong uitsteken