Ik heb geen problemen met en half check of slipketting, MITS hij goed gebruikt wordt. En goed gebruik betekend dus niet continu lopen rukken aan dat ding. Dus we nemen even jouw hond als voorbeeld. hij let niet goed op en wijkt van jouw kuit af. dat corrigeer je dus niet door hem een ruk te geven (zoals je instructrice dus doet) maar door op het moment dat hij niet oplet je om te draaien en de andere kant op te lopen. op het moment dat jij je omdraaid en je hond volgt je niet dan krijgt hij vanzelf een kleine correctie van de halsband. dit kan je ook gewoon met een gewone halsband proberen. het let niet op, omdraaien en de andere kant oplopen. na een paar x heeft de hond gewoon door dat hij op moet letten. het is dus niet de bedoeling dat als je je omdraaid je dan ook nog eens een extra ruk geeft! Dit is wel hetgeen wat ik veel om me heen ziet. mensen die omdraaien en in de draai nog eens een extra ruk geven.
roylinde schreef:rowdy liep braaf naast, en toen hij 1 cm van haar kuit af week kreeg hij een ruk aan zijn riem... rowdy heeft nog nooit zo'n ding omgehad en kroop lettelijk inelkaar.
Even later kreeg hij het comando zit en ging hij braaf zitten, toen wachte ze een tijdje... rowdy had in mijn ogen geen iedee wat hij fout deed en ging liggen. En ze trok m weer overend met de riem....
Dit zou voor mij al een reden zijn om een andere hondenschool te zoeken. ze weten dus duidelijk niet hoe ze met een halfcheck/slipketting moeten werken. en als je wat van een hond vraagt en hij doet het, dan meteen belonen.