[Foto] Voor elk wat wils: Asielkatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: [Foto] Voor elk wat wils: Asielkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:10

mijn favo's zijn Koosje, Poes en Tantie, tis dat ik er al 4 heb lopen...

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:07

Wuis schreef:
Laar schreef:
Wat ik zo sneu vind is dat de kittens die in quarantaine zitten al vrijwel meteen besproken worden, en dat er dan in een gewoon 'hok' (weet niet hoe ik het anders moet noemen ) vaak een kat zit die daar al een jaar zit ofzo Boos!

Dat is niet waar.

Ten eerste zitten er helemaal geen kittens nu. En ten tweede zitten de gewone katten twee weken in quarantaine in een kooi, worden dan gecastreerd en gaan daarna in de plaatsbare ruimtes dus lopen gewoon los en kunnen naar buiten gaan als ze willen.

Alleen de extreem bange gevallen (zoals Trendy) of katten die niet met andere katten overweg kunnen en de hele boel terroriseren zitten in een kooi.
Maar dat komt zelden voor.
Dus.. Een kat zit zelden langer dan twee weken in een kooi.

Ik zei ook niet dat er nu kittens zaten, dat weet ik ook niet natuurlijk.
Maar uit ervaring weet ik dat als er kittens in de quarantaine zaten deze vrijwel meteen besproken werden, en ik dat dus sneu vind tegenover de andere katten in de plaatsbare ruimtes.

*edit: miss dat de boze smiley wat 'opstandig' overkwam. *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:16

Geeft niet. *LOL*

Ja dat is inderdaad sneu, maar als iemand perse bij de kittens wil kijken vraag ik later altijd of ze ook nog even bij de katten willen kijken die niet in de gordijnen hangen, niet aan de bank krabben en waarvan je van het karakter al iets kan zeggen. Haha! Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:21

Ik zou zelf eerder voor een oudere kat gaan die dan nog een aantal (of miss nog wel 10 ) mooie jaren mag meemaken, ik weet dat zo'n kitten toch wel besproken wordt Lachen

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:24

Lovers die rode kater is moooooi Haha!.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:29

Ik vind alle katten leuk. Helaas kunnen wij er echt geen enkele meer bij hebben we hebben er al 5.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:32

Wat een enorm leuke katten! Lachen Tis dat er hier al 2 rondlopen(en ook nog wat andere beesten. Nagelbijten / Gniffelen).

En als je een leuke kat of ander dier zoekt kan ik mensen zeker aanraden niet naar een fokker oid te gaan. In het asiel zitten zoveel leuke beesten. Hier hebben we 3 honden en 2 konijnen uit een asiel en het zijn schatten van beesten. Ik kan het niet vatten dat mensen persé een puppy moeten hebben of een kitten. Een ouder beest is net zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:35

Dat is zeker waar. Mijn kat is nu 17. We hebben haar gered van de emmer toen ze een week of 2, 3 oud was. We hebben haar dus met de fles grootgebracht. Mocht ze ooit komen te overlijden dat zal ik dat verschríkkelijk vinden, heb een enórm sterke band met haar.

Maar er komt dan wel weer een 10+ er in huis. Ik heb veel meer met oudere poezen, dan met dat jonge spul. Oudere katten zijn gewoon super! OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:11

Wuis schreef:

Als je interesse hebt kun je het beste even bellen naar het asiel, want op dit moment loopt het echt storm. Knipoog

OK dan!

dat lezen we graag

hebben al 5 opvangers wat zeg ik 7 totaal Bloos hier geen plek meer helaas

iig succes en top !

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:04

Wuis schreef:
Dat is zeker waar. Mijn kat is nu 17. We hebben haar gered van de emmer toen ze een week of 2, 3 oud was. We hebben haar dus met de fles grootgebracht. Mocht ze ooit komen te overlijden dat zal ik dat verschríkkelijk vinden, heb een enórm sterke band met haar.

Maar er komt dan wel weer een 10+ er in huis. Ik heb veel meer met oudere poezen, dan met dat jonge spul. Oudere katten zijn gewoon super! OK dan!

En dat heb ik nou precies net zo!!!

Onze Nicky ooit gered van een parkeerplaats, ze stond op de nominatie om naar het asiel te gaan de volgende dag. Meegenomen, gewoon mijn ideale kat, echt! haha Zo'n lekker ding is het!
Altijd geroepen, als ik kat in huis neem, is het een oude uit het asiel.
Nou ja...Nicky was niet uit het asiel en nog niet super oud, 4 jaar. Helaas is Nicky niet zo goed met andere katten, ik maak haar daar niet echt blij mee. Ze is nu een jaar of 11. Als ze er ooit niet meer is (en ik hoop dat dat nog heel lang duurt) dan wordt het hier ook zeker een oudere asielkat!
Heb ik gewoon een zwak voor en ik heb niet zo veel met drukke jonge katten. Doe mij maar een lekkere rustige tevreden theemuts! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:30

Je kunt het niet bijbenen met de foto's. *LOL*

Koosje stond nog niet eens op de site of hij was al weg! Met Lenie is het goed afgelopen en die is vandaag opgehaald. En Flora is ook weg. Lachen

Vandaag heeft er weer een mevrouw 10 minuten met Bopje op de arm gestaan. Die gaat hem dus meenemen, dachten we..
Maar na 10 minuten zette ze hem op de grond en zei: 'Nee, ik vind hem toch niet zo mooi'.

Rolleyes Op zo'n moment krijg je toch moordneigingen...

Aan de andere kant is iemand die dat zegt, hem natuurlijk gewoon helemaal niet waard. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:34

Weer 3 katten een huisje gevonden. Haha!

Jammer van Bopje. Ach gut

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:42

Citaat:
Wat heb je ze weer ontzettend goed omschreven, ik hoop dat er ergens een plaatsje is voor deze kanjers *LOL*

Inderdaad!
Hier trouwens ook eentje met een wat oudere poes!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:54

Ik heb 3 jaar geleden ook een kater bij jullie uit het asiel gehaald!!!!! Renee is een witte kater met getijgerde vlekken, echt een lieverd met een klein beetje angst voor mannen!!!!!
In het begin een echte angsthaas maar nu heel erg op mij gericht en komt nu ook naar andere mensen toe in huis!!!!

Afbeelding

Altijd blij om me te zien en niet te beroerd om me een warm welkom te geven als ik thuiskom....
Ik zou nu niet meer zonder hem willen!!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 03:29

Die met dat frummeloortje, die zou zeker voor mij geweest zijnals ik niet al genoeg wegwerpspul heb lopen thuis Haha! Ook al mijn volgende dieren zullen uit het asiel komen Ja

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 05:59

Super dat je deze katten via bokt probeert te promoten!! Ik vind Poes en Tantie wel ontzettend schattig samen. Hopelijk kunnen die snel, lekker met zijn tweeën geplaatst. Hopelijk kunnnen ze allemaal snel naar een fijn huis natuurlijk!!

Ik zou er geen problemen mee hebben met nog een kat erbij. Maar wij hebben zelf al 4 katten. (2 daarvan uit nood meegenomen uit spanje. 1 is 3 week na die vakantie geboren en we hebben nog een aangelopen Kater die bij ons in huis is komen wonen en ook geaccepteerd is door onze 3 dames Knipoog En binnenkort gaan zijn ballen d'r af Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken) Nog zo'n heerlijk beestje uit het asiel halen, weet ik niet of dat hier thuis gewaardeerd word, zowel door mijn ouders als door de andere katten.

Wanneer ik uit huis ga moet ik eentje (MIJN kat Knipoog) sowieso meenemen, misschien dat die dan wel een maatje uit het asiel krijgt.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:31

Goed idee zeg! Wij krijgen komende week de sleutel van ons nieuwe huis, zogauw het een thuisje is geworden komen er ook twee poezebeesten bij. Liefst twee die al bij elkaar horen, 't is zo sneu als ze uit elkaar moeten. Ik snap wel dat mensen kittens leuk vinden, maar die krijgen vaak toch wel een nieuw huisje..

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:19

agossie wat een schatjes Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:29

Ach gossie ik vind ze stuk voor stuk super. Ik heb hier ook een katje lopen alleen die duld geen andere in huis helaas anders was ik morgen in de auto gestapt om er een te halen. Vind katten zulke leuke dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:23

Wat zie ik nu op de site? Bopje is geplaatst? Toch niet door die vrouw waarvan jij moordneigingen kreeg? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:36

Bopje is gister inderdaad geplaatst en heeft echt z'n eigen persoon uitgezocht.

Er kwam een oud omaatje die op dezelfde dag haar oude hondje en kat had moeten laten inslapen.

Bopje ging direct op haar af en was niet meer bij haar weg te slaan. En andersom ook. Het was liefde op het eerste gezicht. Lovers

Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:55

Wuis schreef:
Bopje is gister inderdaad geplaatst en heeft echt z'n eigen persoon uitgezocht.

Er kwam een oud omaatje die op dezelfde dag haar oude hondje en kat had moeten laten inslapen.

Bopje ging direct op haar af en was niet meer bij haar weg te slaan. En andersom ook. Het was liefde op het eerste gezicht. Lovers

Verdrietig

Geweldig toch Cool Niet meer in het asiel maar bij een lief omaatje die niet meer om het uiterlijk geeft Pling

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:16

Ahh wat een schatten zitten er tussen zeg Lovers

Toen ik drie jaar terug ging samenwonen zijn we ook naar het asiel gegaan en we hebben daar twee katers (die ook dikke vrienden zijn, ook al hebben ze iedere dag wel een ehh meningsverschil Clown) van toen 11 en 12 jaar meegenomen. Nu drie jaar later zijn ze dus 14 en 15 en nog net zo leuk en lief! En nog net zo gezond en fit! Ik kan het echt iedereen aanraden om een oudje mee te nemen, ik zou het de volgende keer ook zo weer doen Ja

Bij het zien van oude katten die moeilijk geplaatst worden of katten die niet zo 'mooi' zijn krijg ik al helemaal de kriebels, het is maar goed dat we hier echt niet meer ruimte hebben Nagelbijten / Gniffelen Twee is voorlopig genoeg Haha!

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:41

aahhhh wat zijn ze lief!!! Koosje oeeh wat een pluisje!
Meer foto's!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:13

Ze worden wel snel geplaatst lijkt het? In België zijn de plaatsingcijfers van asielkatten nochtans erg bedroevend Verdrietig