Ik zal het eens proberen.

Bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fairytail schreef:ik geef de dierenwinkels groot gelijk
het koppelen van twee mannen(ook vrouwen) gaat nou eenmaal vaak fout of mensen kappen het af door de bloederige gevechten en komen dan terug met dat arme dier. De dierenwinkels nemen tegenwoordig eigenlijk ook geen dieren meer terug met als gevolg, dieren worden ergens gedumpt verdwijnen op marktplaats of op een asiel.
het plaatsen moet op een neutrale plek gebeuren en wanneer er al contact is geweest met een geslachtsrijpe vrouw gaat het vaak fout
je kunt het niet goed vergelijk met de natuur want daar hebben ze hectares grond en hier in zo'n hok misschien 1 m2 daarbij word in de natuur soms tot de dood gevochten om te bepalen wie er de baas is.
IK heb het zelf na de dood van 1 van mijn koppel cavia mannen geprobeerd en dit is fout gegaan ik heb toen een paar jaar 2 kooien gehad. Hierna heb ik een tweede poging gedaan en dit ging goed
de gene van de tweede poging bleef over en die heb ik nu sinds een aantal maanden weer met een man ook dit ging goed maar ze vechten af en toe wel soms heb ik ze dan 2 nachten uit elkaar een keer zelfs 1 week. Nu vechten ze bijna niet meer alleen stoeien ze(lees trappen naar elkaar als ze los in het huis mogen)
Kortom niet zomaar vergelijken met de natuur en weet heel goed waar je aan begint want het kan nu eenmaal fout gaan op internet staan hele verschillende verhalen dus pas op met wat je geloofd!
ps.via www.ratten.nl kun je via ratten winkel naar cavia fretten en ratten speelgoed hokken enz!! ook zeer goedkoop speelgoed