Vraag: Guppenjongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsoofxx

Re: Vraag: Guppenjongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:22

ik heb 4 guppen allemaal in koudwater Tong uitsteken
2 jongen (van vriendin gehad)
en 2 volwassenen..
het mannetje is alleen wel erg klein en heeft ook geen grote staart
wat de meeste mannen wel hebben Rolleyes
beetje misvormt dus.. en mijn jongen hebben nog geen kleur Verward

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:59

Hoe oud zijn je jongen? Die van mij zijn morgen 2 weken, we hebben er 1 die rood is nu, de rest is nog kleurloos. Die ene zwemt rond in het aquarium zelf, die waren we blijkbaar vergeten Clown, maar omdat hij al wat groter en sterker is, laten we hem maar zwemmen. We hebben er nu in totaal 22.

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:34

mijn jongen zijn ongeveer 1,5 maand Rolleyes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:37

Het duurt heel lang tot de guppen hun kleur krijgen. Die van mij is nu 6 maand en heeft eindelijk kleur. zij is de enige overlevende, ik heb de babyguppen expres laten zitten in het aquarium om een plaag te voorkomen. Wat voer ik ze? ik wrijf gewoon het vlokvoer fijn.

ojas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:47

ik voerde mn guppen ook gewoon vlokvoer dat ik dus fijn maakte.in t begin deed ik ze apart ,maar toen t er veel werden liet ik ze gewoon in de grote aquarium,bij alle andere vissen,de meeste werden dan opgegeten en enkele waren slim genoeg om zich te verstoppen.klinkt mischien hard maar mijn maanvissen vonden ze heerlijk.als je ze als door maar laat fokken dan zul je zien dat op en gegeven moment de guppen minder groot en mnder mooi gaan worden,komt natuurlijk door de inteeld,ook worden ze zwakker.je kunt ze ook pas in de grote bak doen als ze groot genoeg zijn zodat ze niet opgegeten worden en dat ligt er weer aan welke andere vissen je erin hebt zitten.ik moest ze heel lang apart houden,als ik dacht nu zijn ze groot genoeg dan deed ik er 1 in de grote bak en keek of die opgegeten wer ja of nee.
best leuk guppen maar teveel guppen in jebak is niet meer leuk vind ik.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:37

Ik weet niet of je een aquarium heb met een pomp/filter schacht. ( weet niet precies hoe het heet Clown ) Maar dan zou ik daar ook nog even in kijken, gewoon met een zaklampje of zo.
Iedere keer als wij jongen hebben, dan zitten er wel een paar in. Wij laten de jongen trouwens ook gewoon in de bak zitten, anders heb je in no-time een guppenbak. Er overleven bij ons altijd wel een stuk of 2 jongen. Heb er pas een zooi op me werk gedumpt Duivel Tong uitsteken

ojas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:02

klopt ja over dat filter/pomp,bij mij zaten er ook regelmatig jonkies in,konden er goed overleven..

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:12

OOOOW nee niet meer guppen!! Ik kan er nu spontaan nog weer een zweetbui van krijgen... Oef.. die beesten blijven maar doorgaan.. Je kunt elke week wel een zakje naar de dierenwinkel brengen..

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 17:29

@bergkraai: haha Tong uitsteken
@Oydis: Gelukkig zijn bij ons de gaatjes heeel klein Tong uitsteken, dus ik denk niet dat wij daar last van zullen hebben.
@Welshcobfan: Wij hebben er 1 die nu al rood is, is dat dat niet raar na 3 weken? Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:31

ja, guppen kleuren echt niet zo snel namelijk.