Daar gaan je dieren...

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:00

JuulenJulia schreef:
Marye78 schreef:
wat een rotbeesten!! Ik zou zo kwaad zijn, kun je er achter komen waar de eigenaars wonen? Daar zou ik echt verhaal gaan halen. Wat een idioten zeg.
Maar wat heeft de politie uiteindelijk met die honden gedaan? krijgen ze geen spuitje?



Wij weten bijna zeker waar de eigenaren wonen. Het enige wat de politie kan doen is een muilkorf om laten doen. En als er dan nog een paar keer word gemeld dat ze loslopen dan gaan ze naar de eigenaar. Ik weet niet wat ze dan gaan doen daar.

Maarja, het komt er dus op neer dat de honden toch nog rond kunnen lopen met muilkorf om. Misschien kunnen de honden deze muilkorf zelf wel af doen.

De eigenaren moeten wel schade vergoeding betalen ja.



Er wordt waarschijnlijk niks aan gedaan.
Hier in de buurt was een Jack Russel compleet geslacht door een paar honden (allemaal van dezelfde eigenaar), en deze lopen nog steeds zonder muilkorf...
Wel aangelijnd, maar zelfs dat niet altijd.
En er wordt niks aan gedaan...

Anoniem

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:43

@ Moosje, is daar wel aangifte van gedaan? als een hond/honden, een ander dier afslachten, zijn ze verplicht om met muilkorf te lopen..

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:52

dees_daan schreef:
@ Moosje, is daar wel aangifte van gedaan? als een hond/honden, een ander dier afslachten, zijn ze verplicht om met muilkorf te lopen..


Ja, door meerdere mensen. Die honden hebben al vaker een andere hond gepakt...

Anoniem

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:00

wat apart dan.. hier hebben 2 honden ook ruzie gehad, de 1 ging op zijn rug liggen, en de ander er boven staan (rang bepalen) en toen de bovenste weg liep, pakte de onderste hem in zijn buik, zijn hele buik was open.. die hond die de ander pakte, moet nu ook verplicht een muilkorf om, volgens mij is dat altijd zo met bijtende honden, zéker als ze meerdere honden pakken, zou niet lekker meer in die buurt lopen met mijn hond...

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:01

Hij zal ze waarschijnlijk wel moeten muilkorven en aanlijnen maar hij heeft schijt aan alles en iedereen...

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Daar gaan je dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:42

wat ontzettend onveranwoordelijk van die hondeneigenaren zeg! is hij nog steeds zo nonchalant als zijn honden straks een kind grijpen?

wij hadden twee honden en eentje daarvan werd steeds onvoorspelbaarder en gemener (niet tegen ons) en die hebben we in laten slapen, omdat risico te groot werd dat hij een dier of mens zou (dood)bijten...