wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:36

Onze beide maatjes zijn thuis te midden van al hun huisvriendjes ingeslapen, op hun fijne plek. Alle dieren hebben afscheid kunnen nemen en de DA heeft ze toen mee genomen. Het crematorium heeft ze opgehaald bij de DA en ze zijn beide apart gecremeerd. As hebben wij in een mooie aardewerkurn laten doen (beide dezelfde alleen de ene een paar jaar later dan de ander) en zelf weer opgehaald bij het crematorium (omdat we ze bij aanschaf ook zelf opgehaald hebben vind ik het speciaal we ze ook deze keer met even veel liefde als verdriet weer in de auto mee naar hun eeuwig rustplaats mogen hebben). De urnen staan samen bij ons thuis op de kast/schouw en hier blijven ze!

De volgende keer zouden we het graag weer exact zo doen als we de kans mogen hebben.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:39

Wij weten altijd wat we doen als onze honden doodgaan Lachen Als ze er echt heel slecht uitzien, en gewoon absoluut niet meer kunnen, nemen we nog even uitgebreid afscheid, en dan gaat hij naar de dierenarts. Onze dierenarts is gelukkig heel fijn, en laat je ook in rust even afscheid nemen. Dan laten we ze achter. We zorgen er wel altijd voor dat er altijd nog een hond in huis is.
Honden zullen bij ons nooit verdwijnen, en altijd in ons hart blijven.
Groejtes,. mij

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:44

Bij onze 2 honden (wat ik heb meegemaakt) hebben wij ze begraven in de tuin. Het is een redelijk groot stuk weiland waar alleen maar een goal staat. Daar hebben wij heel veel van onze dieren begraven (ook katten,konijnen enz.).. Een mooie steen erop, een paar mooie bloemen en dat is voor ons wel genoeg.

Ik vind het fijn om ze te begraven, je geeft ze terug aan de aarde (de natuur). Ik wil ook niet dat het dier als een mens word beschouwd dus nee, het word geen begraafplek zoals je bij mensen ziet.
Soms als je op een dierenbegraafplaats kijkt is hij helemaal versiert en het is allemaal heel mooi enz. Maar van mij hoeft dat allemaal niet..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:45

Wat wij trouwens wel doen met andere, kleinere beesten, is ze in de tuin begraven. En ook een steen erop leggen, zodat we weten waar ze liggen..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:48

onze golden retriever was 13 en is in de zomer in geslapen want hij had 1 tumor in zn keel waardoor ze benauwd was en een onder aan haar buik hangen onder het vel. en ze werd heel mager dus was geen leuk leven meer. ik wist niet dat het zo moeilijk kon zijn om je hond 8er te laten bij een dieren arts en hem niet meer mee terug nemen. ik mis haar nog steeds heel erg want ze is toch 13 van de 18 jaren bij mij geweest. het was echt een maatje van mij. morgen gaan me ons nieuwe hondje ophalen!:)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:51

Onze hond is (al 9 jaar geleden) gecremeerd, tegelijk met twee andere honden. De as wordt dan verzameld en uitgestrooid in een stuk bos. Daar hadden we vrede mee, want onze hond was stapel gek op bos. Je krijgt keurig een certificaat thuis wanneer de hond is gecremeerd, je hoeft er niet zelf bij te zijn. Dit kan overigens wel.
De hond die we nu hebben is ook al bijna 11, dus ook wij moeten maar weer eens gaan bekijken wat we zometeen gaan doen.... Hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:53

Een van onze honden is afgelopen vrijdag ingeslapen vanwege o.a een maagtorsie.We hebben hem op het land begraven.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:54

ons hondje ligt in de tuin begraven, met een mooie steen.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:56

Ik geloof dat ik te nuchter ben, als ik deze berichten allemaal lees. Laat ik beginnen met dat ik echt verzot ben op mijn beesten en er alles voor doe! Maar als er een van de dieren overlijdt, dan breng ik ze naar DA om naar de destructor te gaan.Ik heb altijd foto's van mijn dieren en daar heb ik dan genoeg aan. Ik persoonlijk vind het te ver gaan om thuis een urn neer te zetten of om een graf in de tuin te maken. Gelukkig is dat voor iedereen anders en zijn er tegenwoordig genoeg mogelijkheden. Iedereen kan/mag dat dan ook op zijn eigen manier doen.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:00

Wij hebben onze hond individueel laten cremeren en de asbus thuis begraven in de tuin. Zo hoef je geen groot gat te graven en heb je toch je hond bij je thuis. Op de plaats waar zijn as begraven is staat een beeld van het ras wat hij was. Ik wilde ook geen urn in huis en vond dit een mooie tussenoplossing.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:17

2Jaar geleden heb ik mijn 2jarige berner in moeten laten slapen. Hij had chronisch nierfalen en uiteindelijk wilde het gewoon niet meer. Ik heb hem bij mijn dierenarts in laten slapen. Ik ben voor zijn dood 2 maanden lang dagelijks op en neer gereden met hem om hem te laten spoelen. Al die tijd vond hij het ondanks alles steeds weer feest om bij haar (de da) naar binnen te gaan.
Ik heb hem daarna gelijk meegenomen en hem rechtstreeks naar het crematorium in Smilde gebracht. Daar is hij individueel gecremeerd en terug gekomen in een pot. Dit heeft mij een goed gevoel gegeven en zou het zo weer doen. Ook met mijn poezen gaat het op deze manier....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:25

Ons hondje is augustus onder onze auto gekomen.
Om half 12 s'avonds
Zijn snel naar een kennis van ons gereden ( dierenarts ) , maar mocht niet meer baten.
Hij id toen de nacht daar bij haar gebleven en ze heeft hem de volgende dag thuisgebracht.
wij hebben ons hondje bij ons achter bij de grote vijver begraven.
Een plekje waar hij graag liep rond te struinen.
Met zijn balletjes, die al 9 jaar zijn kammeraad was Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:25

Spot gaat worden gecremeerd. Onze andere honden zijn ingeslapen en bij de DA achter gebleven. Geloof niet dat ik wil weten wat er dan met ze gebeurt.
Cremeren vond ik altijd heel raar, tot ik deze zomer bij een dierenpension werkte waar een dierencrematorium op 10 mter afstand staat. De as word gewoon uit strooid in het bos wat er voorligt. Dat zie ik wel zitten denk ik. Zou nooit mijn hond in asvorm bij me kunnen houden. Op een gegeven moment moet je het ook kunnen afsluiten, geloof niet dat ik dat kan als ze gewoon bij me thuis zou zijn.

Mag je trouwens je hond wel in de tuin begraven?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:32

mijn hond heb ik nu bijna 2 jaar geleden moeten laten inslapen. is thuis gebeurt omdat ik het haar niet wou aandoen om nog een keer in de auto daar weer uit de auto te gaan(ze kon niet meerlopen en was niet zichzelf meer. had soort hersenbloedingen gehad) na veel gedram is 5 uur later de dierenarts aan huis gekomen in laten slapen en heb haar bij mn opa en oma op een stukje begraven waar meer dieren ligen(katten, konijnen) ook stond mn pony daar en komen mn paarden daar weer te staan. heb geen kans gehad het met mn ouders te overleggen dus hebben toen daar een mooi plekje gezocht. vind het alleen vreselijk als ik eraan denk dat ooit dat huis verkocht wordt en ik er nooit meer bij mag komen

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:51

Met ons vorige hond ging ook ineens heel slecht mee.. dus afscheid genomen thuis en naar de da gebracht en bleef mijn moeder erbij tot ie heel vredig sliep.. We hebben hem daar gelaten.. We hadden geen ruimte in de tuin en hij blijft toch altijd in mijn hart!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:06

lejo schreef:
begraven in de tuin mag eigenlijk niet in nederland, je hebt dus 3opties.

Je mag je hond wel begraven in de tuin.
Wij hebben dit nagevragen bij de dierenarts, eerst mocht het niet, maar tegenwoordig wel.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:17

Isa gaat als ze overleden is eerst voor post-mortem onderzoek. Dat heb ik beloofd toen ik haar kreeg en dat gebeurt ook. Dan halen vrienden haar op (ik hoef dr dan niet meer te zien) en wordt ze begraven op de dierenbegraafplaats waar ook de honden van mijn ouders liggen. Is midden in het bos, heel kleinschalig en ruim opgezet, echt een mooi plekje. Omdat ik niet weet hoe lang Isa zal leven en omdat als ze eenmaal dood is alles heel snel moet gaan ivm bepaalde post-mortem onderzoeken heb ik alles al heel duidelijk geregeld, hoeft dat tenminste niet meer op dat moment, dan ben ik al verdrietig genoeg denk ik.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:47

Afgelopen zomer heb ik twee hondjes in moeten laten slapen. De ene is in de dierenarts praktijk ingeslapen, de ander thuis. Beide zijn ze gecremeerd (individueel). Ik heb ze zelf naar het crematorium gebracht en daar had ik een goed gevoel bij. Ik zei altijd dat ik de as uit zou laten strooien maar ik kan het niet. Dus nu staan de urnen op mijn kamer.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:54

Onze hond is in 2005 vlak voor de kerst overleden op 10 jarige leeftijd. Hij is toen gecremeerd. Als er nog een ander (kleiner) dier zou komen zouden ze gelijk zijn gecremeerd, maar uiteindelijk was hij het enige dier dat toen is gecremeerd. Zijn as is in de duinen uitgestrooid.
Onze andere hond is nu ondertussen 13. Mijn ouders zijn naar de andere kant van het land verhuisd. Zelf wil ik graag dat als hij overlijdt de as van hem ook in de duinen wordt uitgestrooid. Dat wordt dus lastig. Gecremeerd wordt hij so wie so. Ik heb daarom mijn moeder gevraagd of ze hem alleen laat cremeren, dan neem ik de as mee en strooi die uit op de plek waar zijn maatje ook is uitgestrooid.
Mijn ouders denken hier nog over, mocht het nodig zijn dan wil ik de extra kosten voor het apart laten cremeren wel betalen.
Bewaren van as hebben wij nooit gedaan. Ik zet persoonlijk liever een foto op de kast dan een urn en geef de hond graag een fijn plekje als laatste rustplaats.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:50

onze duitse herder is 2 en een half jaar geleden ingeslapen op 13 jarige leeftijd... hij is prive gecremeerd en in de urn mee naar huis gegaan waar hij een mooi plekje heeft!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:53

Uhh onder de grond stoppen?
Een tatoeage met as erin lijkt me ten eerste vies en ten tweede vind ik het overdreven.
Maar goed dat is mijn mening Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:57

Een fijn plekje als rustplaats is maar net hoe je het zelf voelt/ziet natuurlijk. Mensen die de as niet uitstrooien maar bij zich houden hebben ook het gevoel hun dier een fijne plek als rustplaats te geven, geheel persoonlijk uiteraard Lachen.

Sony, dank voor je respect naar dit onderwerp Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:59

SONY schreef:
Uhh onder de grond stoppen?
Een tatoeage met as erin lijkt me ten eerste vies en ten tweede vind ik het overdreven.
Maar goed dat is mijn mening Lachen

Bedoeld TS ook werkelijk een tattoo met as van de hond?!?!
(Nee heb de topic niet doorgelezen... Bloos )
Uhm, ik ben het mee eens met SONY wat dat betreft....
Is dat UBERHAUPT mogelijk?!

Tja, het eerste wat ik zou doen als mijn hond overleed was heel hard huilen uiteraad.. Huilen en ik zou waarschijnlijk ook laten cremeren, en gewoon een mooie urn uitzoeken, en in mijn huis hebben.

I love my doggy so much Ach gut

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:04

Zo bedoel ik het noet hoor Knipoog ik geef alleen mijn mening dat ik een tattoage ozelf niet zou doen, en met as (als dat de bedoeling is?) zeker niet. En ik zou me hond dan gewoon begraven. Maar goed daar heeft iedereen zo zijn eigen mening over toch? Na dit is de mijne Lachen

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:05

vorig jaar zag het er naar uit dat mijn oude hond niet lang meer te gaan had
ik heb al een mooie urn voor hem uit gezocht en geinformeerd bij een tatoo shop bij ons in de buurt
die sterk af raden de as te verwerken in een tatoo
ik heb wel besloten een mooie tatoo te laten zetten in de vorm van een trible
met zijn letter er in
en die later aan te vullen met de letter van mijn ander hond

nu zijn we een jaar verder en mijn boefie is nog steeds in leven
waar ik heel blij om ben
maar ik weet in mijn achterhoofd dat het nooit meer lang kan duren
het feit wil nu dat ik afgelopen week te horen heb gekregen dat mijn andere hond kanker heeft
maandag weet ik hoe ver en hoe en wat
dus het ziet er naar uit dat ik nu eerst mijn jongere hond ga verliezen
dat betekend dus dat ik nu op kortre termijn van bijden afscheid moet nemen

dus vrees dat ik die tatoo in 1 keer zal moeten laten zetten
terwijl ik vorig jaar overtuigt was dat in 2 delen te doen met wel wat jaren er tussen