aangereden konijn...wie stopt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: aangereden konijn...wie stopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:27

Joscaa schreef:
Ik stop ook voor zo een dier! Ja
Laatst, naja inmiddels tijdje geleden, overreden poes gepakt. Maar dat beestje leefde nog.. Nog hardstikke jong katje..
Is uiteindeiljk in de auto wel overleden.. Verdrietig

och, dat is ook sneu, maar als hij er erg aan toe was, wel beter voor het beestje dat ie uit zn lijden is verlost..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:36

ik zou wel stoppenn als ik zoiets zou zien!
wij zaten ook een keer in de auto, toen we werden ingehaald door een auto die heel hard reed,
en toen een stukje verder zagen we dus in de door de lampen van de auto wat oplichten,
dus wij dr omheen, stoppen, alarmlichten aan en teruglopen..
bleek het een kat te zijn Huilen , dus wij in het kokertje gekeken en het nummer gebeld, toen kwam er vlak bij iemand naar buiten, de eigenares dus
kat was al dood maar ze ging toch voor de zekerheid dierenambulance bellen..
maar als er hier in de buurt van die meerkoeten, konijnen, egels liggen die helemaal open zijn met allemaal bloed, en een pootje hier en daar de rest dan ga ik ze niet oppakken..

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:00

wij stoppen ook altijd.

paar jaar terug toen wij op weg naar huis waren(1 uur 's nachts) werd er voor ons een haas aangereden. man reed gewoon door. wij boven op de rem, waarschuwingslichten aan. en wij zoeken naar de haas. zijn poot was er af, maar hij had zich naar de sloot gesleept. wij naar huis(waren er bijna) zaklampen opgehaald, gouden gids mee(had nieuwe tel, stond het nr nog niet in). wij terug en zoeken maar. beest gevonden, hij leefde nog dus wij bellen. ze hadden het hartstikke druk, maar wouden komen maar kon even duren. we zijn blijven wachten tot ze we waren, anders waren ze de hele avond aan het zoeken. wij om de zoveel tijd kijken of die nog leefde. na een half uur waren ze er.haas lag half in de sloot, man sprong er zo in en pakte hem heel voorzichtig op en ik had een kooitje beet. hij heeft hem toen naar vogelopvang centrum gebracht en daar zou hij een spuitje gekregen. voor dat ie weg ging nog even gediscuseert over wie er nou te bedanken was, wij omdat we bleven wachten en gebelt hadden of hij omdat hij gekomen was. ik hield voet bij stuk en gaaf hem 10 euro mee.

ook een keer was er bij ons in het dorp(mijn oude dorp dan) een kat aangereden, iedereen komt dan altijd bij ons. omdat wij veel katten hebben. ik met knikkende knieen heen. nee was geen kat van ons en kende hem ook niet. een heel leuk dorpgenoot wou hem weggooien. ben ik daar even over de rooie gegaan. ik wou zijn baas zoeken. kat lag voor het restaurant, en de bedienden vanhet restaurant kwamen met een doos aan zetten. 1 is er bij blijven staan en ik ben het dorp rond gegaan, bij iedereen aangebelt die ik niet kende om te vragen of de kat van hun was. op 1 huis na bij iedereen aangebelt.de buren van die mensen waren mee geweest om te kijken of de kat van de buren was, en dat was hij, maar die mensen waren voor 2 week op vakantie. dus ik dierenambulance gebelt. alles uitgelegt. en die hebben hem opgehaalt. ondertussen hadden de bedienden van het restaurant hem in de koelcel gezet en die op slot gedaan. omdat die ene man hem nog steeds wou weggooien.h*fter.

ook 1 keer zagen we een zwaan die zat met zijn vleugel vast in prikkeldraad. beest was helemaal in paniek. er zat ook een andere zwaan bij en die pikte hem de hele tijd.direct dierenambulance gebelt. want ja een zwaan ga ik echt niet loshalen, helemaal niet 1 in paniek.

en zo kan ik nog veel meer verhalen vertellen......

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:59

JA, ik zou wel stoppen!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:11

mijn ouders stoppen altijd wie weet ligt dat beest wel ergens in de berm krom van de pijn

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:19

Ik zou stoppen. Behalve als daar geen mogelijkheid voor is bv op een knooppunt op de snelweg.
Ik heb wel vaker katten aan de kant van de weg neergelegd, maarja ik heb 2 jaar in een dierencrematorium gewerkt dan ben je dat wel gewend.
Ik heb een keer een hond zien liggen op een knooppunt van wegen op de a13/a20 daaar was echt geen mogelijkheid om te stoppen, gelukkig lag hij precies op een wit verdrijvingsvak waar hij niet snel plat gereden werd. Ik vond het echt verschikkelijk dat ik niet kon stoppen maar het was gewoon te gevaarlijk om erheen te gaan.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:26

Wij zagen eens een kat aangereden worden, stomme vent reed gewoon door.
Arme beest was meer dood dan levend en kon absoluut niet meer gered worden. Die kat was echt aan het SCHREEUWEN van de pijn, je kon haar 5 straten verder nog horen. Het was een verschrikkelijk zicht, de ingewanden lagen er al de helft uit, en het arme beest leefde nog, er was absoluut geen hoop meer.
toen is men moeder vlug uitgestapt en heeft ze haar nek vlug omgedraaid, zodat ze uit haar lijden verlost kon worden... Het was zo gebeurd. Ik vond dit erg dapper van mijn moeder. Ik had het nooit gekunt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:14

Tja, hoe cru het ook klinkt, mijn eigen veiligheid gaat nog steeds voor. Ook als je je alarmlichten aan hebt, kan het nog gevaarlijk zijn. Denk niet dat mijn omgeving het kan waarderen als ik me heb laten doodrijden omdat ik een dood diertje zag Bloos
Als het kan stop ik natuurlijk, dat wel.
Mijn vader heeft een keer een hert voor de auto gehad, kwam terug met de motorkap onder het bloed. Hij heeft het dier de hals doorgesneden (heeft daarvoor altijd groot mes in de auto liggen) en heeft de politie gebeld. Die hebben het geloof ik nog naar een restaurant ofzo gebracht, dat weet ik niet meer. (was nog klein).

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:27

Als het verkeer het toelaat , stop ik zeker !
Heb het gelukkig nog niet gehad, en hoop het ook niet te krijgen.( okey heb ook pas bijna 2 maanden me rijbewijs )
Bij ons is ons hondje onder eigen auto gekomen, vreselijk zoiets.
zijn we nog snel met hem naar de dierenarts ( kennis iets verderop in de straat ) gereden. mocht helaas niet meer baten.
Maar onderweg hadden we ook nog bijna een kat onder de auto.
Scheelde maar heel weinig...

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 02:29

tessyke schreef:
ik stop altijd voor een dier
zelfs als het al dood is en ik heb mijn rijlaarzen aan duw ik ze naast de baan

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 03:11

Ik stop zowiezo!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb wel eens 's morgens om half 6 toen ik op weg was naar mn werk een haas op de weg zien liggen..
Ikke stoppen, maar helaas hij was dood!!
Het diertje lag midden op de weg!
Ik heb hem aan de kant van de berm gelegd, vervolgens mij handen onder het bloed...maja dat geeft niet, als t diertje maar van de weg af is!!!!

Ik snap niet dat mensen dan zomaar door kunnen rijden he!!!!!!! Stoom uit je oren

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 03:21

Ligt aan de situatie. Mijn leven is belangrijker dan dat van een dood dier.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:38

Ik stop meestal lichteraan waar het licht,
als ik de hond uit laat ga ik altijd om een groote vijfer
dit deed ik ook op me verjaardag,
maar thoen ik bijna aan het eind was en een vriedin van mijn er was en een neefje
lach daar aan de kand van het water een eend ik had me hond vast gemaakt aan de boom bij de eend lach brood
ik keek er eerst goed naar het was gepakt door een hond (dat dach ik) en die eigenaar van de hond had er brood bij gelecht en weg gelopen?
ik naar huis gebeld en vraagen voor het nummer van de Dierenabelans en belden thoen hun op
ik kreeg een man aan de foon en was heel vriedelijk en vroeg wat er dach wat er gebeurt was en waar het lach en of ik er bij kon blijfen staan tot dat hun er warren ik ja wij blijfen er wel bij staan maar kan niet te lang want ik ben jarig,
half uur laten kwammen hun er aan maar ondertussen was de eend verden het water in gezakt thoen heb ik me vest uit gedaan en heel voor zichtig de eend gepakt en bij die vrouw in het maandje gelecht thoen hun er waren eerst zijden ze ik heb nog nooit iemand van (net 14) gezien met een eend vast die ziek was of gebeld
ik thoen uit geled dat ik gek op dieren ben,
hun zo nou ik heb wel een cado voor je jij mag ons helpen als er dingen te doen zijn, zo als in het asiel honden uit laten enzo,
ik kom daar nu best vaak en help vaak met dingen en ben er egt blij mee ik heb best wel veel dingen mee gemaakt met dieren sins ik daar werk

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:38

Ik heb het nog nooit meegemaakt
Maar zolang je op de weg dan jezelf en anderen niet in gevaar brengt zou ik wel stoppen om te kijken of het dier toevallig niet aan het lijden was ofzo en dan ff aan de kant leggen
Op de autobaan of autosnelweg zou ik dat denk ik niet 123 doen...beetje gevaarlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:49

1 keer een haas aangereden, heb geschreeuwd dat we moesten terugrijden. Beestje werd met 120 geraakt en was morsdood, nu nog leuke deuk van in mn bumper.
1 ker reed ik achter een auto en die stopte, bleek een duif op de weg te zitten, Ineens reed hij toch door en reed hij recht over dat beestje heen. Diegene waar bij ik in auto zat wilde niet stoppen, ik thuis omgedraaid en 3 straten teruggerend, leefde hij nog. Hele vel was van hoofdje en vleugel was gebroken. Kon ik alweer!! naar vogenopvang ( kom er elke maand wel met iets wat ik gevonden heb), helaas was de vleugel op een moeilijke plek gebroken en werd hij afgemaakt.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:02

Ik heb 3 keer een dier gered.

1x stond ik midden op de weg en er zat een duif die niet wegging dus ik stoppen. Auto´s achter mij helemaal toeteren enzo Boos! Duif gepakt en hup in de auto mee naar huis.

2e keer stortregende het en me moeder en ik zagen opeens iets zitten onder een geparkeerde auto. Wij stoppen. Zwarte kat helemaal doorweekt en in shock. Thuis in doeken gewikkeld, hond in de tuin (schuur) want kan neit met katten en dierenambulance gebelt. Gelukkig kwamen ze hem gelijk halen maar de kat was zo in shock dat ik denk dat ze hem hebben laten inslapen.

3e keer duif die niet meer kon vliegen en het water in sprong. Eruit gevist en mee naar huis. Hij had een ring om zijn pootje dus nummer van de eigenaren via internet ´postduif.nl ofzo) opgezocht. Vrouw met zoontje (dolgelukkig) kwamen hem gelijk halen en waren hartstikke blij.

Edit: Trouwens ook een keer een paard van de weg gehaald. Kwam opeens een drukke provinciale weg op met hoofdstel en zadel. Gelukkig ging hij in de berm stilstaan eten Clown Iedereen stropte gelukkig. Wij paard gepakt en de richting opgelopen waar hij vandaan kwam. Daar kwamen al mensen aan. Meisje was eraf gevallen en al naar ziekenhuis gebracht.

Ik stop ook voor alles al is het een muis!
Laatst bijgewerkt door Lisjuh87 op 21-01-07 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:03

Ik zou ook stoppen..

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:05

ik zou stoppen!
tenminste als je ziet dat ie dood is niet denk ik, denken ze dat jij de schuldige bent enzo...
ik zag laatst in slowakije of tsjechie ( weet ik niet meer precies) een aangereden hond midden op de weg liggen...zag er zo eng en zielig uit Huilen Huilen Boos!

maar zijn niet gestopt, die mensen daar zijn nogal snel met hun conclusie te trekken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:23

Ik heb voor zover k weet nog nooit iets aangereden. Als ik er een aanrijd en ik zie dat hij leeft dan kijk ik of ik iets kan doen, Als het dier dood is laat ik het liggen. Lijkt me wel moeilijk om een dier uit zijn leiden te verlossen, is mijn pa toch beter in. was eerst een half dode duif waar een paar rotkinderen mee aan het voetballen waren op de weg. Toen is mijn pa er over heen gereden en was hij dood.